Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02431004 | Okul Öncesi Eğitiminde alternatif Yaklaşımlar | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Canan KELEŞ ERTÜRK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Canan KELEŞ ERTÜRK | B-127 | [email protected] | 7686 |
Dersin İçeriği
Okulöncesi Eğitimde Kullanılan Yaklaşımlar, Montessori Yaklaşımı, Head start Yaklaşımı, Waldorf Yaklaşımı, High Scope Yaklaşımı, Regio Emillia Yaklaşımı, Orff Yaklaşımı, Froebel Yaklaşımı, Bank Street Yaklaşımı, Yapılandırmacı Yaklaşım, PYP Primary Years Programı
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrencinin; Erken Çocukluk dönemindeki belli başlı yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olması bu yaklaşımlarla ilgili ilke, kavram ve uygulamaları ayrıntılı analiz edebilme ve Türkiye için bu yaklaşımların uygulanabilirliği konularında yorumlama ve uygulama yeterliliğine sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 5 |
P10 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programını ifade edebilme. | P.3.1 | 1 |
Ö2 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını anlayabilme. | P.3.2 | 1 |
Ö3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarının benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırabilme. | P.3.4 | 1 |
Ö4 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki ortak noktaları bulabilme. | P.10.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Okulöncesi Eğitimde Kullanılan Yaklaşımlar |
2 | Okulöncesi Eğitimde Kullanılan Yaklaşımlar |
3 | Montessori Yaklaşımı |
4 | Head start Yaklaşımı |
5 | Waldorf Yaklaşımı |
6 | High Scope Yaklaşımı |
7 | Regio Emillia Yaklaşımı |
8 | Ara sınav |
9 | Orff Yaklaşımı |
10 | Froebel Yaklaşımı |
11 | Bank Street Yaklaşımı |
12 | Yapılandırmacı Yaklaşım |
13 | PYP Primary Years Programı |
14 | Tüm yaklaşımları genel değerlendirme- küçük grup çalışması |
15 | Tüm yaklaşımları genel değerlendirme- küçük grup çalışması |
16 | Dönem sonu Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aral, N. Ve Duman, T. (2009). Eğitim Pisikolojisi, Kriter Yayınları |
Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitim | |
Oktay, A. Ve Diğ.(2006). Ne Yapıyorum?, Neden Yapıyorum, Nasıl Yapmalıyım?, YA-PA | |
Oktay, A. (2005). Yaşamın sihirli Yılları: Okul Öncesi dönem, Epsilon Yayıncılık | |
Poyraz, H. Ve Dere, H. (2005). Okul Öncesi eğitimin İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık | |
Senemoğlu, N. (2002). Kuramdan Uygulamaya Gelişim ve Öğrenme, Gazi Kitapevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 80 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,67 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P10 |
---|---|---|---|
Ö1 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programını ifade edebilme. | 5 | - |
Ö2 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını anlayabilme. | 4 | - |
Ö3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarının benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırabilme. | 5 | - |
Ö4 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki ortak noktaları bulabilme. | - | 4 |