İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02431004 Okul Öncesi Eğitiminde alternatif Yaklaşımlar 2 Güz 3 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Canan KELEŞ ERTÜRK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Canan KELEŞ ERTÜRK B-127 [email protected] 7686
Dersin İçeriği
Okulöncesi Eğitimde Kullanılan Yaklaşımlar, Montessori Yaklaşımı, Head start Yaklaşımı, Waldorf Yaklaşımı, High Scope Yaklaşımı, Regio Emillia Yaklaşımı, Orff Yaklaşımı, Froebel Yaklaşımı, Bank Street Yaklaşımı, Yapılandırmacı Yaklaşım, PYP Primary Years Programı
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrencinin; Erken Çocukluk dönemindeki belli başlı yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olması bu yaklaşımlarla ilgili ilke, kavram ve uygulamaları ayrıntılı analiz edebilme ve Türkiye için bu yaklaşımların uygulanabilirliği konularında yorumlama ve uygulama yeterliliğine sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. 5
P10 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programını ifade edebilme. P.3.1 1
Ö2 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını anlayabilme. P.3.2 1
Ö3 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarının benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırabilme. P.3.4 1
Ö4 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki ortak noktaları bulabilme. P.10.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Okulöncesi Eğitimde Kullanılan Yaklaşımlar
2 Okulöncesi Eğitimde Kullanılan Yaklaşımlar
3 Montessori Yaklaşımı
4 Head start Yaklaşımı
5 Waldorf Yaklaşımı
6 High Scope Yaklaşımı
7 Regio Emillia Yaklaşımı
8 Ara sınav
9 Orff Yaklaşımı
10 Froebel Yaklaşımı
11 Bank Street Yaklaşımı
12 Yapılandırmacı Yaklaşım
13 PYP Primary Years Programı
14 Tüm yaklaşımları genel değerlendirme- küçük grup çalışması
15 Tüm yaklaşımları genel değerlendirme- küçük grup çalışması
16 Dönem sonu Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Aral, N. Ve Duman, T. (2009). Eğitim Pisikolojisi, Kriter Yayınları
Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitim
Oktay, A. Ve Diğ.(2006). Ne Yapıyorum?, Neden Yapıyorum, Nasıl Yapmalıyım?, YA-PA
Oktay, A. (2005). Yaşamın sihirli Yılları: Okul Öncesi dönem, Epsilon Yayıncılık
Poyraz, H. Ve Dere, H. (2005). Okul Öncesi eğitimin İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık
Senemoğlu, N. (2002). Kuramdan Uygulamaya Gelişim ve Öğrenme, Gazi Kitapevi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 80
Toplam Yük / 30 2,67
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P10
Ö1 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programını ifade edebilme. 5 -
Ö2 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını anlayabilme. 4 -
Ö3 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarının benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırabilme. 5 -
Ö4 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki ortak noktaları bulabilme. - 4