İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02431003 Kriz Yönetimi 2 Güz 3 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU B-129 [email protected] 7682 Pazartesi
11:25-12:35
Dersin İçeriği
Kriz yönetimi ile ilgili kavramsal çerçeve,Krizin nedenleri ve kriz türleri,Kriz sistemleri, krizin özellikleri, kriz süreci ve krize hazırlıklı olma düzeyi,Kriz öncesi örgütsel değişim ve krize yönelik kadro oluşturma,Kriz anında yapılacak faaliyetler ve krizin boyutlarının belirlenmesi,Kriz anında yapılacak faaliyetler ve krizin boyutlarının belirlenmesi,Kriz iletişim politikası ve kriz şartlarında karar alma,Kriz yönetiminde senaryolar ve stratejik yönetim süreci,Kriz yönetiminde liderlik, Kriz sonrası durum analizi ve kriz öncesi yönetim yapısına dönüş,Kriz yönetimi örnekleri,Vaka Analizi.
Dersin Amacı
Kriz şartlarında işletmelerin davranış biçimlerini anlamak ve kriz yönetimi süreci ile ilgili bilgi edinmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri kullanarak liderlik özelliği ile çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurar, bireysel ve takım çalışmalarını yürütür, uygulamalarda karşılaşılan problem ve faaliyetlerde sorumluluk alır ve görevini yerine getirir. 5
P12 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini söyleyebilme. P.1.1 1
Ö2 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili bilgileri açıklayabilme. P.1.2 1
Ö3 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili bilgileri açıklayabilme. P.2.2 1
Ö4 Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri ifade edebilme. P.4.1 1
Ö5 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarında görüşlerini açıklayabilme. P.4.2 1
Ö6 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarına ilişkin uygulamalar geliştirebilme. P.4.3 1
Ö7 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarının uygulamalarında karşılaşılan problem ve faaliyetleri karşılaştırarak analiz edebilme. P.4.4 1
Ö8 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarını planlayabilme ve yürütebilme. P.4.5 1
Ö9 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak yapılan çalışmaları geliştirebilme ve değerlendirebilme. P.4.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kriz yönetimi ile ilgili kavramsal çerçeve
2 Krizin nedenleri ve kriz türleri
3 Kriz sistemleri, krizin özellikleri, kriz süreci ve krize hazırlıklı olma düzeyi
4 Kriz öncesi örgütsel değişim ve krize yönelik kadro oluşturma
5 Kriz anında yapılacak faaliyetler ve krizin boyutlarının belirlenmesi
6 Vize
7 Kriz anında yapılacak faaliyetler ve krizin boyutlarının belirlenmesi
8 Kriz iletişim politikası ve kriz şartlarında karar alma
9 Kriz yönetiminde senaryolar ve stratejik yönetim süreci
10 Kriz yönetiminde liderlik
11 Kriz sonrası durum analizi ve kriz öncesi yönetim yapısına dönüş
12 Kriz yönetimi örnekleri
13 Vaka Analizi
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Melek Tüz, Kriz Yönetimi, Şah Mat Matbaa, Bursa: 2008; Jonathan Bernstein, manager's Guide To Crisis Management, 2011.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması 2 28 (%)
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 14 (%)
Sunum 2 28 (%)
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme 14 28 (%)
Ara Sınavlar 1 1 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 2 4
Uygulama 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 1 1
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 1 10 10
Toplam İş Yükü: 92
Toplam Yük / 30 3,07
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P4
Ö1 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini söyleyebilme. - 1 -
Ö2 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili bilgileri açıklayabilme. 2 - -
Ö3 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili bilgileri açıklayabilme. - 3 -
Ö4 Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri ifade edebilme. - - 5
Ö5 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarında görüşlerini açıklayabilme. - 1 5
Ö6 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarına ilişkin uygulamalar geliştirebilme. 1 - 5
Ö7 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarının uygulamalarında karşılaşılan problem ve faaliyetleri karşılaştırarak analiz edebilme. - - 5
Ö8 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarını planlayabilme ve yürütebilme. 4 - 5
Ö9 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak yapılan çalışmaları geliştirebilme ve değerlendirebilme. - 2 5