İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02431002 Çocuk ve Müze 2 Güz 3 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU B-129 [email protected] 7682
Dersin İçeriği
Müze eğitimi, önemi, içeriği, erken çocukluk döneminde çocuklarla müzelerde yapılacak eğitim ve uygulamalar, farklı müze türlerine düzenlenen ziyaretler ve ziyaretlere ilişkin raporlamalar.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin müzelerin gelişen ve değişen tanımını öğrenmeleri, müze kültürünün oluşturulması, müzeleri çalışma, eğitim ve eğlence amacıyla kullanmak, böylece müze konusunda toplumdaki bireylerde çok erken yaşlarda başlayan ve yaşam boyu devam edecek olan bir farkındalık yaratmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri tanımlayabilme. P.5.1 1
Ö2 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri özümseyebilme. P.5.2 1
Ö3 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri uygulayabilme. P.5.3 7
Ö4 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri ayırt edebilme. P.5.4 7
Ö5 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri planlayabilme. P.5.5 7
Ö6 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri izleyebilme ve değerlendirebilme. P.5.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş, ders planı ve ders hakkında genel bilgi. Müze eğitimi nedir?
2 Müze eğitiminin ilkeleri ve amaçları nedir? ( sanat müzeleri, doğa tarihi müzesi, bilim müzesi, tarihi evler)
3 Erken çocukluk döneminde müzelerden yararlanma.
4 Müze etkinlikleri hazırlama(Gezi öncesi, gezi sırası ve gezi sonrası)
5 Bilim müzelerinin özellikleri ve erken çocukluktaki önemi
6 Bilim Merkezine Gezi – Sergi İnceleme
7 Vize
8 Dünyada çocuk atölyeleri olan müzeler
9 Türkiye'de çocuk atölyeleri olan müzeler
10 Modern Sanat Müzesi İnceleme-Rahmi Koç Müzesi İnceleme
11 Santral İstanbul Müzesi İnceleme
12 Louvre Müzesi İnceleme
13 Yapay Zeka ve Müzeler
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Akman, B., Uyanık Balat, G. ve Güler, T. (2010). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: PEGEM Akademi Yayınları.
Alan Araştırmaları
Çev. RuhiserMergenci, Bekir Onur. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:7, Ankara.
Gartenhaus, A. R. (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler.
Güler, T. (2007). Ekoloji temelli bir öğrenme çevresi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama 1 60 (%)
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 80
Toplam Yük / 30 2,67
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5
Ö1 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri tanımlayabilme. 5
Ö2 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri özümseyebilme. 5
Ö3 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri uygulayabilme. 5
Ö4 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri ayırt edebilme. 5
Ö5 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri planlayabilme. 5
Ö6 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri izleyebilme ve değerlendirebilme. 5