İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02431001 Çocuk Edebiyatı ve Medya 2 Güz 3 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Canan KELEŞ ERTÜRK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Canan KELEŞ ERTÜRK - [email protected]
Dersin İçeriği
0-6 yaş için hazırlanan çocuk edebiyatı ürünlerinin tanımı, türleri, özellikleri, 0-6 yaş grubundaki çocukların ilgi duydukları konular ve bu yaş grubu çocukların temel ruhsal ihtiyaçlarını karşılamada çocuk kitaplarının önemi, çocuk edebiyatında kullanılan çağdaş yöntemler Çocuk ve dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi, çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. Bu derste özellikle 0-6 yaş çocukları için uygun çocuk edebiyatı ürünlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Öğrencileri dijital medyanın çocuk ve ailenin hayatındaki rolü ve önemi konusunda bilgilendirmektir. Medya kültürü ile çocuğun gelişimi arasındaki ilişkinin incelenmesi bu dersin odak noktasını oluşturacaktır. Öğrenciler dijital medya ürünleri ve çocuk arasındaki ilişkinin boyutlarını ve bu ilişkinin aile ve okula yansıyan etkilerini araştıracaklardır. Konu ile ilgili güncel kuramlar, araştırma sonuçları ile ilgilendirilerek öğretilecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) planlar, hazırlar ve değerlendirir. 5
P10 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. 4
P12 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.12.6 7
Ö2 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili ifade edebilme. P.10.1 7
Ö3 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. P.10.5 1,7
Ö4 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) eğitim sürecine entegre edebilme. P.7.3 1,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı Kavramı
2 Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı Kavramı
3 Okul Öncesi Dönemde Edebiyat Türleri Ve Özel Konular
4 Çocuk Edebiyatının Çocuğun Gelişimine Katkısı
5 Çocuk Edebiyatının Çocuğun Gelişimine Katkısı
6 Medya İle İlgili Temel Kavramlar
7 Çocuğun Gelişiminde Medyanın Rolü
8 Vize
9 Medya Okur-Yazarlığı, Medya Ve Çocuk Hakları.
10 Aile, Okul, Çocuk Ve Medya İlişkisi,
11 Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik çocuk edebiyatı merkezi için doküman hazırlama
12 Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik çocuk edebiyatı merkezi için doküman hazırlama
13 Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik çizgi film inceleme
14 Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik bilmece albümü ve kartı hazırlama
15 Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik bilmece albümü ve kartı hazırlama
16 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Amerikan Pediatri Akademisi. (2006). Aktif sağlıklı yaşam: çocukluk çağı obezitesinin kırışık fizikaktivite ile önlenmesi. Pediatri 117 (5), 1834-1842.
Calvert, S. (2005). Medya ve erken gelişme. Erken çocukluk gelişiminin kara kuyusu El Kitabında. McCartney, K. ve Deborah Phillips (eds). Blackwell Yayıncılık, 2005.
Gönen, M. (Ed.). (2013). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Eğiten Kitap.
Medya ve Çocuk Rehberi - Prof. Dr. Yasemin Giritli İnceoğlu/ Yrd. Doç. Dr. Nurdan Akıner EĞİTİM KİTABEVİ - ISBN:9758890538
Oğuzkan, F. (2006). Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama 1 60 (%)
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 7 7 49
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 101
Toplam Yük / 30 3,37
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P7 P10 P12
Ö1 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) eğitim sürecine entegre edebilme. 5 - -
Ö2 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili ifade edebilme. - 4 -
Ö3 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. - 4 -
Ö4 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - 4