İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02430003 Staj 2 Güz 3 0+0+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Kurumlarda Uygulama
Dersin Amacı
Çocuk gelişimi alanında aldığı teorik eğitimi alanda uygulayabilmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. 5
P8 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında edindiği bilinç doğrultusunda organize eder. 4
P9 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programını ifade edebilme. P.3.1 7
Ö2 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını anlayabilme. P.3.2 7
Ö3 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını uygulayabilme. P.3.3 7
Ö4 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarının benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırabilme. P.3.4 7
Ö5 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programı geliştirebilme. P.3.5 7
Ö6 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını iyileştirebilmek için öneride bulunabilme. P.3.6 7
Ö7 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. P.9.1 7
Ö8 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. P.9.2 7
Ö9 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. P.9.3 7
Ö10 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme. P.9.4 7
Ö11 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme. P.9.5 7
Ö12 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konuları ile entegre edebilme. P.8.3 7
Ö13 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme. P.9.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Alan Uygulaması
2 Alan Uygulaması
3 Alan Uygulaması
4 Alan Uygulaması
5 Genel Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Baykoç, Necate (2015). Özel Eğitim II. Ankara: Eğiten Kitap
Köksal Akyol, A.(2015).Okul Öncesi Eğitim Programları. Hedef Yayınları: Ankara
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama 1 100 (%)
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 4 40 160
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 160
Toplam Yük / 30 5,33
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P8 P9
Ö1 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programını ifade edebilme. 5 - -
Ö2 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını anlayabilme. 5 - -
Ö3 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını uygulayabilme. 5 - -
Ö4 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarının benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırabilme. 5 - -
Ö5 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programı geliştirebilme. 5 - -
Ö6 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını iyileştirebilmek için öneride bulunabilme. 5 - -
Ö7 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konuları ile entegre edebilme. - 4 -
Ö8 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. - - 5
Ö9 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. - - 5
Ö10 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. - - 5
Ö11 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme. - - 5
Ö12 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme. - - 5
Ö13 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme. - - 5