İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02430001 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulamalı Eğitim I 2 Güz 3 1+8+0 8 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Canan KELEŞ ERTÜRK, Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM B-127 [email protected] 7687 Salı
10:00-12:00
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitim kurumlarının özellikleri, idari personelin görev ve sorumlulukları, okul bir günün nasıl planlandığı, çocuğun okulda bir gününü nasıl geçirdiği ve uygulanan eğitim programının içeriği konularına değinilecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı, okulöncesi eğitim kurumları ve bu kurumlarda gerçekleştirilen uygulamaları tanımak ve yorumlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tipik gelişim gösteren çocukların bilişsel, fiziksel, cinsel, ahlak, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahip olur. 3
P4 Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri kullanarak liderlik özelliği ile çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurar, bireysel ve takım çalışmalarını yürütür, uygulamalarda karşılaşılan problem ve faaliyetlerde sorumluluk alır ve görevini yerine getirir. 4
P6 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyal ve program geliştirir, değerlendirir, gereksinim ve gelişim düzeylerine uygun öğrenmelerini desteklemek için uygun eğitim ortamlarını düzenler. 5
P7 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) planlar, hazırlar ve değerlendirir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri uygulayabilme. P.1.4 7
Ö2 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri tasarlayabilme. P.1.5 7
Ö3 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri değerlendirebilme. P.1.6 7
Ö4 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarına ilişkin uygulamalar geliştirebilme. P.4.3 7
Ö5 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını ifade edebilme. P.6.1 1
Ö6 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını kavrayabilme. P.6.2 1
Ö7 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını düzenleyebilme. P.6.3 1
Ö8 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyallerin, programların ve eğitim ortamlarının çocuk gelişimine etkisini ele alarak analiz edebilme. P.6.4 1
Ö9 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını geliştirebilme. P.6.5 1
Ö10 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını değerlendirebilme. P.6.6 1
Ö11 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) açıklayabilme. P.7.1 1
Ö12 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerinin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) çocuklara etkisini kavrayabilme. P.7.2 1
Ö13 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) eğitim sürecine entegre edebilme. P.7.3 1
Ö14 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) nasıl uygulayabileceğini analiz edebilme. P.7.4 1
Ö15 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) tasarlayabilme. P.7.5 1
Ö16 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) çocuk gelişimine katkısını değerlendirebilme. P.7.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Okul Öncesi Öğretmeninin Bir Gününün İncelenmesi
2 Okul Öncesi Eğitim Etkinliklerinin ve Sınıf Yönetiminin İncelenmesi
3 Okul Öncesi Öğretmeninin Kullandığı Yöntemler ve İletişim Biçiminin İncelenmesi
4 Okul Öncesi Çocuğunun Okulda Bir Gününün İncelenmesi
5 Okul Öncesi Eğitim Ortamlarının İncelenmesi
6 Okul Öncesi Eğitimde Planlama ve Zümre Etkinliklerinin İncelenmesi
7 Okul Öncesi Eğitimde Planlama ve Zümre Etkinliklerinin İncelenmesi
8 Vize
9 Okul Öncesi Dönem Çocuklarını Tanıma ve Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi
10 Okul Öncesi Eğitim Kurum Müdürü ve Okul Kurallarının İncelenmesi
11 Okul Öncesi Eğitimde Okul- Aile ve Toplum İlişkilerinin İncelenmesi
12 Okul Öncesi Eğitimde Rutin Etkinlikler ve Serbest Zaman Etkinliklerinin İncelenmesi
13 Okul Öncesi Eğitimde Türkçe-Dil ve Müzik Etkinliklerinin İncelenmesi
14 Okul Öncesi Eğitimde Oyun-Hareket ve Drama Etkinliklerinin İncelenmesi
15 Okul Öncesi Eğitimde Oyun-Hareket ve Drama Etkinliklerinin İncelenmesi
16 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Karasar, N. (1998). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
YÖK/Dünya Bankası. Fakülte-Okul İşbirliği (1998).Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama 1 60 (%)
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 48 48
Uygulama 14 8 112
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 252
Toplam Yük / 30 8,40
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P6 P7
Ö1 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri uygulayabilme. 3 - - -
Ö2 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri tasarlayabilme. 3 - - -
Ö3 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri değerlendirebilme. 3 - - -
Ö4 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarına ilişkin uygulamalar geliştirebilme. - 4 - -
Ö5 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını ifade edebilme. - - 5 -
Ö6 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını kavrayabilme. - - 5 -
Ö7 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını düzenleyebilme. - - 5 -
Ö8 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyallerin, programların ve eğitim ortamlarının çocuk gelişimine etkisini ele alarak analiz edebilme. - - 5 -
Ö9 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını geliştirebilme. - - 5 -
Ö10 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını değerlendirebilme. - - 5 -
Ö11 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) açıklayabilme. - - - 5
Ö12 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerinin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) çocuklara etkisini kavrayabilme. - - - 5
Ö13 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) eğitim sürecine entegre edebilme. - - - 5
Ö14 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) nasıl uygulayabileceğini analiz edebilme. - - - 5
Ö15 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) tasarlayabilme. - - - 5
Ö16 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği tüm etkinliklerin (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, alan gezisi, okuma yazmaya hazırlık) çocuk gelişimine katkısını değerlendirebilme. - - - 5