İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02421009 Aile Planlaması 1 Bahar 2 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Aile planlaması, Nüfus ve ekonomik olgular arasındaki ilişkiler, Nüfus planlamasının gerekçe ve nedenleri, Aile planlama yöntemleri konuları işlenecektir.
Dersin Amacı
Ana-çocuk sağlığını yükseltmek amacıyla, öğrencilere temel sağlık hizmetleri yaklaşımı içinde gerekli olan aile planlamasının önemini, danışmanlığını ve yöntemlerini kuramsal ve uygulamalı olarak öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P8 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında edindiği bilinç doğrultusunda organize eder. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında bilgi edinebilme. P.8.1 1
Ö2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını anlayabilme. P.8.2 1
Ö3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konuları ile entegre edebilme. P.8.3 1
Ö4 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını analiz edebilme. P.8.4 1
Ö5 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında stratejiler geliştirebilme. P.8.5 1
Ö6 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını farklı bakış açılarıyla eleştirebilme. P.8.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kadın ve erkek üreme organlarının anatomisi
2 Üreme fizyolojisi ve gebeliğin oluşumu
3 Aile planlamasına giriş, yararları Türkiye'deki durum
4 Aile planlamasında danışmanlık ve iletişim kendi kendine meme muayenesi
5 Genital yolla bulaşan hastalıkları tanıma
6 Genital yol enfeksiyonları ve enfeksiyonun önlenmesi
7 Rahim içi araçlar ve RİA'nın pelvik model üzerinde uygulanması
8 Ara sınav
9 Hormanal Kontraseptifler
10 Bariyer yöntemler(erkek ve kadın kondomu, diyafram, spermisitler)
11 Doğal aile planlaması yöntemler
12 Doğum sonrası, düşük sonrası kontrasepsiyon, acil kontrasepsiyon
13 Cerrahi sterilizasyon ve vazektomi
14 Aile planlamasına yasal bakış
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Aile Planlaması Klinik Uygulama El Kitabı, Nobel Kitabevi, İstanbul, 2005.
Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi, T.C. Sağlık Bakanlığı Ana-Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara, 2000.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 76
Toplam Yük / 30 2,53
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P8
Ö1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında bilgi edinebilme. 4
Ö2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını anlayabilme. 4
Ö3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konuları ile entegre edebilme. 4
Ö4 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını analiz edebilme. 4
Ö5 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında stratejiler geliştirebilme. 4
Ö6 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını farklı bakış açılarıyla eleştirebilme. 4