İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02421004 Karşılaştırmalı Erken Çocukluk Eğitimi 1 Bahar 2 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM B-127 [email protected] 7687 Salı
10:00-12:00
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitimin temelinde yer alan kuramlar, okul öncesi eğitim yaklaşımları, modelleri, programları, farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim sistemleri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin Türkiye'de ve dünyada kabul gören ve okul öncesi eğitimin temelinde yer alan teoriler, yaklaşımlar, programlar ve modellere ilişkin karşılaştırmalar yaparak ülkemizde okul öncesi eğitime ilişkin mesleki bir anlayış oluşturmalarını amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. 5
P11 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme. P.11.1 1
Ö2 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme. P.11.2 1
Ö3 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini yeni durumlara uyarlayabilme. P.11.3 1
Ö4 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini tahlil edebilme. P.11.4 1
Ö5 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik aktiviteleri tasarlayabilme. P.11.5 1
Ö6 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemine ilişkin önerilerde bulunabilme. P.11.6 1
Ö7 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki ortak noktaları bulabilme. P.10.4 1
Ö8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. P.10.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne ve Ratkenin hayatı ve görüşleri
2 Comenius, Locke ve Fenelonun hayatı ve görüşleri
3 Rousseau ve Pestalozzinin hayatı ve görüşleri
4 Salzman ve Herbartın hayatı ve görüşleri
5 Fröbel ve Deweynin hayatı ve görüşleri
6 Okul öncesi eğitimde Waldorf okulları
7 Okul öncesi eğitimde Waldorf okulları
8 Vize
9 Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özellikleri ile Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının karşılaştırılması
10 Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşleri ile Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının karşılaştırılması
11 Okul öncesi eğitimde ReggioEmilia yaklaşımı ile Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının karşılaştırılması
12 Okul öncesi eğitimde Bank Street programı ile Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının karşılaştırılması
13 Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımı ile Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının karşılaştırılması
14 Okul öncesi eğitimde Head Start programı ile Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının karşılaştırılması
15 Okul öncesi eğitimde Head Start programı ile Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının karşılaştırılması
16 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Diken, İbrahim Halil (2010) Erken Çocukluk Eğitimi, Pegem A Yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 76
Toplam Yük / 30 2,53
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10 P11
Ö1 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki ortak noktaları bulabilme. 5 -
Ö2 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. 5 -
Ö3 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme. - 4
Ö4 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme. - 4
Ö5 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini yeni durumlara uyarlayabilme. - 4
Ö6 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini tahlil edebilme. - 4
Ö7 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik aktiviteleri tasarlayabilme. - 4
Ö8 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemine ilişkin önerilerde bulunabilme. - 4