İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02421001 Değerler Eğitimi 1 Bahar 2 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM B-127 [email protected] 7687 Salı
10:00-12:00
Dersin İçeriği
Değerler eğitimi dersinin tanımı, önemi, özellikleri Değerler eğitimi dersinin içeriği, Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi, Programlarda değerler Örnek etkinlikler ve yeni etkinliklerin üretimi, Değer sınıflamaları, Değer öğretim yaklaşımları, Gizli müfredat, Okulda, ailede ve çevrede değer, Değerler eğitimi ile ilgili proje geliştirme, Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi.
Dersin Amacı
Tarihsel seyir içinde değerlerin gelişimi ve değişimi. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmalarınincelenmesi ve değerlendirilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyal ve program geliştirir, değerlendirir, gereksinim ve gelişim düzeylerine uygun öğrenmelerini desteklemek için uygun eğitim ortamlarını düzenler. 4
P8 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında edindiği bilinç doğrultusunda organize eder. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını düzenleyebilme. P.6.3 5,7
Ö2 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını geliştirebilme. P.6.5 5,7
Ö3 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını değerlendirebilme. P.6.6 5,7
Ö4 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında bilgi edinebilme. P.8.1 1,5,7
Ö5 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını anlayabilme. P.8.2 1
Ö6 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konuları ile entegre edebilme. P.8.3 1,5,7
Ö7 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını analiz edebilme. P.8.4 1
Ö8 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında stratejiler geliştirebilme. P.8.5 3,5,7
Ö9 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını farklı bakış açılarıyla eleştirebilme. P.8.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Değerler eğitimi dersinin tanımı, önemi, özellikleri
2 Değerler eğitimi dersinin içeriği
3 Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi
4 Programlarda değerler
5 Örnek etkinlikler ve yeni etkinliklerin üretimi
6 Değer sınıflamaları - Değer öğretim yaklaşımları
7 Değer sınıflamaları - Değer öğretim yaklaşımları
8 Vize
9 Okulda, ailede ve çevrede değer
10 Okulda, ailede ve çevrede değer
11 Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi
12 Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi
13 Projenin sunulması
14 Projelerin değerlendirilmesi
15 Projelerin değerlendirilmesi
16 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar AYDIN – Şebnem AKYOL GÜRLER, Okulda Değerler Eğitimi, Nobel, Ankara 2013.
Ulusoy, K. ve Dilmaç, B. (2012). Değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Hökelekli, H. (2013). Ailede, okulda toplumda değerler psikolojisi ve eğitimi. İstanbul:Timaş Aydın, M. Z. ve Akyol Gürler, Ş. (2012). Okulda değerler eğitimiAnkara: Nobel.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 60 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 10 10
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 84
Toplam Yük / 30 2,80
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P6 P8
Ö1 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını düzenleyebilme. - 4
Ö2 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını geliştirebilme. - 4
Ö3 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını değerlendirebilme. - 4
Ö4 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında bilgi edinebilme. - 4
Ö5 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını anlayabilme. - 4
Ö6 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konuları ile entegre edebilme. - 4
Ö7 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını analiz edebilme. - 4
Ö8 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında stratejiler geliştirebilme. - 4
Ö9 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını farklı bakış açılarıyla eleştirebilme. - 4