İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02410003 Eğitimde Araç Gereç Geliştirme 1 Güz 1 4+0+0 8 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU B-129 [email protected] 7682 Pazartesi
Dersin İçeriği
Araç gereç planlama, araç gereç planlamada dikkat edilecek noktalar, araç-gereç yapma, araç gereç yaparken dikkat edilecek noktalar
Dersin Amacı
Öğretme ortamını etkin kılmak için okulöncesi eğitimde kullanılan araç gereçlerin hazırlanışı, geliştirilmesi, kullanımı ve değerlendirilmesi ile ilgili ilkeleri öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tipik gelişim gösteren çocukların bilişsel, fiziksel, cinsel, ahlak, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahip olur. 4
P2 Atipik gelişim gösteren çocukların bilişsel, fiziksel, cinsel, ahlak, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahip olur. 4
P6 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyal ve program geliştirir, değerlendirir, gereksinim ve gelişim düzeylerine uygun öğrenmelerini desteklemek için uygun eğitim ortamlarını düzenler. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri tasarlayabilme. P.1.5 7
Ö2 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri tasarlayabilme. P.2.5 7
Ö3 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını ifade edebilme. P.6.1 1
Ö4 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını kavrayabilme. P.6.2 1
Ö5 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını düzenleyebilme. P.6.3 7
Ö6 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyallerin, programların ve eğitim ortamlarının çocuk gelişimine etkisini ele alarak analiz edebilme. P.6.4 7
Ö7 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını geliştirebilme. P.6.5 7
Ö8 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını değerlendirebilme. P.6.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dolgu oyuncaklar, tanımı, tarihçesi, çocuk gelişimine olan etkileri
2 Dolgu oyuncak yapımında izlenecek aşamalar, dolgu oyuncak yapımı
3 Ritim araçları, Ritim araçlarının yapımında kullanılacak malzemeler
4 Kuklalar, kukla kullanımının çocuklara yararları, kukla kullanımında dikkat edilecek noktalar.
5 Kukla çeşitleri ve Kukla yapımı,
6 Kukla çeşitleri ve Kukla yapımı,
7 Kukla çeşitleri ve Kukla yapımı,
8 VİZE
9 Eğitici oyuncaklar, tanımı, önemi, hazırlanırken ve satın alırken dikkat edilmesi gereken özellikler.
10 Eğitici oyuncak hazırlama aşamaları
11 Eğitici oyuncak hazırlama aşamaları
12 Kostümler ve başlıklar, tanımı, önemi, temel özellikleri
13 Kostüm ve başlık yapımı
14 Kostüm ve başlık yapımı
15 Mobiller
16 FİNAL
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Abaci, O. Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Görsel Sanat Eğitimi, Morpa Kultur Yayinları, 2000.
Atalay, A. Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme. Ankara: Kök Yayıncılık, 2010.
Yıldız, F. U. & Sener, T. Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi -I-II, Nobel Yayin Dagitim, Ankara, 2007.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama 1 60 (%)
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 10 140
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 236
Toplam Yük / 30 7,87
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P6
Ö1 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri tasarlayabilme. 4 - -
Ö2 Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine ilişkin uygun ve güncel etkinlikleri tasarlayabilme. - 4 -
Ö3 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını ifade edebilme. - - 5
Ö4 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını kavrayabilme. - - 5
Ö5 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını düzenleyebilme. - - 5
Ö6 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyallerin, programların ve eğitim ortamlarının çocuk gelişimine etkisini ele alarak analiz edebilme. - - 5
Ö7 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını geliştirebilme. - - 5
Ö8 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını değerlendirebilme. - - 5