İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02410002 Çocukla İletişim ve Aile Eğitimi 1 Güz 1 2+0+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM B-127 [email protected] 7687 Salı
10:00-12:00
Dersin İçeriği
İletişim, çocuklarla etkili iletişim teknikleri, aile çocuk arasındaki etkili iletişim, aileyle etkili iletişim kurma teknikleri, Aile eğitimi, Aile eğitim programı hazırlama süreci,
Dersin Amacı
Çocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamak, Anne ve baba eğitiminin önemi ve amaçları, aile eğitimi modelleri ve aile katılımı konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. 4
P4 Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri kullanarak liderlik özelliği ile çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurar, bireysel ve takım çalışmalarını yürütür, uygulamalarda karşılaşılan problem ve faaliyetlerde sorumluluk alır ve görevini yerine getirir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programını ifade edebilme. P.3.1 1
Ö2 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını anlayabilme. P.3.2 1
Ö3 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını iyileştirebilmek için öneride bulunabilme. P.3.6 1
Ö4 Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri ifade edebilme. P.4.1 1
Ö5 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarında görüşlerini açıklayabilme. P.4.2 1
Ö6 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarına ilişkin uygulamalar geliştirebilme. P.4.3 1
Ö7 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarının uygulamalarında karşılaşılan problem ve faaliyetleri karşılaştırarak analiz edebilme. P.4.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İletişim ve Çocuk ile iletişimin önemi
2 Çocuğu dinleme ve Çocukla konuşma
3 Çocuk ile iletişimde empati ve Çocuğun sorununu çözme
4 Aile çocuk arasındaki etkili iletişim
5 Çocuk ile iletişimin kurumdaki yeri ve önemi
6 Çocukla iletişim etkinlikleri
7 Çocukla iletişim etkinlikleri
8 Vize
9 Ailenin tanımı, temel kavramlar
10 Aile eğitimini önemi ve amacı
11 Aile Eğitimi Programları, Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları
12 Öğretmen aile ilişkisi ve iletişimi
13 Aile katılımını engelleyen etmen ve faktörler
14 Okul öncesi eğitiminde aile katılım çalışmaları
15 Okul öncesi eğitiminde aile katılım çalışmaları
16 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ömeroğlu, E., Kandır, A. ve Ersoy, Ö. (2003). Aile Katılımı
Önder, A., Ailede İletişim / Konuşarak ve Dinleyerek Anlaşalım, Morpa Kültür Yayınları, Ankara, 20
Temel, F., Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları, Anı Yayıncılık, Ankara, 2010
Yavuzer, H., Çocuk Eğitimi El Kitabı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2007
36-72 Aylık Çocukların Eğitimi için Aile Katılım Çalışmaları, Morpa Kültür Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 7 98
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 146
Toplam Yük / 30 4,87
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4
Ö1 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programını ifade edebilme. 4 -
Ö2 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını anlayabilme. 4 -
Ö3 Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını iyileştirebilmek için öneride bulunabilme. 4 -
Ö4 Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri ifade edebilme. - 5
Ö5 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarında görüşlerini açıklayabilme. - 5
Ö6 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarına ilişkin uygulamalar geliştirebilme. - 5
Ö7 Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarının uygulamalarında karşılaşılan problem ve faaliyetleri karşılaştırarak analiz edebilme. - 5