Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02410002 | Çocukla İletişim ve Aile Eğitimi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM | B-127 | [email protected] | 7687 | Salı 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
İletişim, çocuklarla etkili iletişim teknikleri, aile çocuk arasındaki etkili iletişim, aileyle etkili iletişim kurma teknikleri, Aile eğitimi, Aile eğitim programı hazırlama süreci,
Dersin Amacı
Çocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamak, Anne ve baba eğitiminin önemi ve amaçları, aile eğitimi modelleri ve aile katılımı konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 4 |
P4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri kullanarak liderlik özelliği ile çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurar, bireysel ve takım çalışmalarını yürütür, uygulamalarda karşılaşılan problem ve faaliyetlerde sorumluluk alır ve görevini yerine getirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programını ifade edebilme. | P.3.1 | 1 |
Ö2 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını anlayabilme. | P.3.2 | 1 |
Ö3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını iyileştirebilmek için öneride bulunabilme. | P.3.6 | 1 |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri ifade edebilme. | P.4.1 | 1 |
Ö5 | Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarında görüşlerini açıklayabilme. | P.4.2 | 1 |
Ö6 | Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarına ilişkin uygulamalar geliştirebilme. | P.4.3 | 1 |
Ö7 | Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarının uygulamalarında karşılaşılan problem ve faaliyetleri karşılaştırarak analiz edebilme. | P.4.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İletişim ve Çocuk ile iletişimin önemi |
2 | Çocuğu dinleme ve Çocukla konuşma |
3 | Çocuk ile iletişimde empati ve Çocuğun sorununu çözme |
4 | Aile çocuk arasındaki etkili iletişim |
5 | Çocuk ile iletişimin kurumdaki yeri ve önemi |
6 | Çocukla iletişim etkinlikleri |
7 | Çocukla iletişim etkinlikleri |
8 | Vize |
9 | Ailenin tanımı, temel kavramlar |
10 | Aile eğitimini önemi ve amacı |
11 | Aile Eğitimi Programları, Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları |
12 | Öğretmen aile ilişkisi ve iletişimi |
13 | Aile katılımını engelleyen etmen ve faktörler |
14 | Okul öncesi eğitiminde aile katılım çalışmaları |
15 | Okul öncesi eğitiminde aile katılım çalışmaları |
16 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ömeroğlu, E., Kandır, A. ve Ersoy, Ö. (2003). Aile Katılımı |
Önder, A., Ailede İletişim / Konuşarak ve Dinleyerek Anlaşalım, Morpa Kültür Yayınları, Ankara, 20 | |
Temel, F., Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları, Anı Yayıncılık, Ankara, 2010 | |
Yavuzer, H., Çocuk Eğitimi El Kitabı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2007 | |
36-72 Aylık Çocukların Eğitimi için Aile Katılım Çalışmaları, Morpa Kültür Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 146 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 |
---|---|---|---|
Ö1 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programını ifade edebilme. | 4 | - |
Ö2 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını anlayabilme. | 4 | - |
Ö3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren, risk altındaki ve hasta çocukların özelliklerine uygun gelişimsel destek programlarını iyileştirebilmek için öneride bulunabilme. | 4 | - |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri ifade edebilme. | - | 5 |
Ö5 | Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarında görüşlerini açıklayabilme. | - | 5 |
Ö6 | Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarına ilişkin uygulamalar geliştirebilme. | - | 5 |
Ö7 | Çocuklar ve diğer kişilerle etkili iletişim kurarak bireysel ve takım çalışmalarının uygulamalarında karşılaşılan problem ve faaliyetleri karşılaştırarak analiz edebilme. | - | 5 |