İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02410001 Çocuk Gelişimi I 1 Güz 1 2+0+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Canan KELEŞ ERTÜRK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Canan KELEŞ ERTÜRK - [email protected]
Dersin İçeriği
Gelişim nedir, gelişimin dönemlere ve yaşa(aylara) ayrılması, gelişimin temel ilkeleri, çocukların gelişim dönemlerine göre fiziksel ve psikolojik değişimlerini öğrenmek
Dersin Amacı
Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak Doğum Öncesinde Gelişim, Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi, Okul Döneminde Gelişim ve Ergenlik Döneminde Gelişime yönelik temel konular ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, alanda Çocuk Gelişimi Teknikerinin rolünü vurgulamak ve ekip çalışmasına yönelik olarak mesleki farkındalık oluşturmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tipik gelişim gösteren çocukların bilişsel, fiziksel, cinsel, ahlak, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahip olur. 5
P5 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 5
P9 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini söyleyebilme. P.1.1 1
Ö2 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili bilgileri açıklayabilme. P.1.2 1
Ö3 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini ayırt edebilme. P.1.3 1
Ö4 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını ifade edebilme. P.6.1 1
Ö5 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını kavrayabilme. P.6.2 1
Ö6 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. P.9.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Gelişim ile ilgili temel kavramlar
2 Gelişim İlkeleri
3 Gelişim dönemleri ve gelişim görevleri
4 Gelişime etki eden faktörler
5 Gelişime etki eden faktörler
6 Fiziksel Gelişim
7 Fiziksel Gelişim
8 vize
9 Psiko-motor Gelişim
10 Psiko-motor gelişim
11 Bilişsel gelişim
12 Bilişsel gelişim
13 Piaget'e göre bilişsel gelişimi
14 Vygotsky'nin Bilişsel ve Dil Gelişim teorisi
15 Vygotsky'nin Bilişsel ve Dil Gelişim teorisi
16 final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Çocuk Gelişimi I Doç. Dr Neriman Aral Doç.Dr Gülen Baran YA-PA 1981
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Prof. Dr. Pınar San Baysal Prof. Dr. İsmihan Artan … diğer kaynaklar
Çocuk ve Ergen Gelişimi Prof. Dr. Bekir ONUR
Gelişim Öğrenme ve Öğretim Prof. Dr. Nuray Senemoğlu Gazi Kitabevi 2001
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 152
Toplam Yük / 30 5,07
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P6 P9
Ö1 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini söyleyebilme. 5 5 1
Ö2 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanları ve gelişim özellikleri ile ilgili bilgileri açıklayabilme. 5 5 -
Ö3 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişim alanlarını ve gelişim özelliklerini ayırt edebilme. 5 - -
Ö4 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını ifade edebilme. 5 - 4
Ö5 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun materyalleri, programları ve eğitim ortamlarını kavrayabilme. 5 - -
Ö6 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. 5 - -