İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900001 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 2 Güz 3 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ömer AKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ C-233 [email protected] 7472 Çarşamba
14:00-15:00
Dersin İçeriği
Tarih biliminin temel özellikleri, insanlık tarihine giriş, Türklerin tarihi dönemleri, Batı uygarlığının gelişimi, Osmanlı devleti ve çağdaşlaşma, Modern Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu, Atatürk İlke ve İnkılâpları
Dersin Amacı
Öğrencilere dün ve bugün arasında bağlantı kurabilmeleri, zaman, mekân ve insan arasındaki ilişkiyi fark edebilmeleri için tarihsel mirası güne uygun olarak anlama ve yorumlama yeteneği kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme. 5
P14 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. P.4.1 1
Ö2 Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. P.4.2 1
Ö3 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. P.4.3 1
Ö4 Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. P.4.4 1
Ö5 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. P.4.5 1
Ö6 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. P.4.6 1
Ö7 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. P.14.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Cumhuriyet Dönemi Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar,
2 Kurulan ve kapatılan siyasi partiler.
3 Hukuk sahasında Yapılan İnkılaplar,
4 Sosyal hayatın düzenlenmesi
5 Eğitim/Maarif sahasında yapılan inkılaplar
6 Dil, tarih ve kültür sahalarında yapılan düzenlemeler.
7 İnkılapların fikri temelleri
8 İnkılapların fikri temelleri
9 1923-1938 Döneminde Türk Dış Politikası ve Sonrası
10 Milli Şef Dönemi
11 Çok partili döneme geçiş
12 Menderes Dönemi ve 27 Mayıs darbesi
13 1960-1980 Arası Türk İç ve Dış Siyasetinde Yaşanan Gelişmeler
14 12 Eylül'den Günümüze Türkiye
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınarı, Konya 2016; M. Kemal Atatürk, Nutuk.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P14
Ö1 Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. 5 -
Ö2 Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. 5 -
Ö3 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. 5 -
Ö4 Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. 5 -
Ö5 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. 5 -
Ö6 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. 5 -
Ö7 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. - 3