İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Program Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir, ilgili yasa ve yönetmeliğe hakimdir, etik ilkelere uyar.
P.1.1) Mesleğe dair görev yetki ve sorumluluklarını, kanuni hak ve sorumluluklarını, ekip çalışması ve olumlu iletişim tekniklerini ifade edebilme,
P.1.2) Sağlık ekibinin bir üyesi olarak kanuni hak ve sorumluluklarını, olumlu iletişim tekniklerini, birey ve hastaya olan yaklaşımın önemini anlayabilme
P.1.3) Mesleğe dair görev yetki ve sorumluluklarını, kanunlar kapsamında düzenleyerek uygun yaklaşım planı oluşturabilme
P.1.4) Mesleki yetki ve sorumlulukların ve etik yaklaşımların sağlık ekibi üyeleri ile sağlık hizmet talebi olan diğer birey, aile ve topluluklar üzerindeki etkilerini analiz edebilme
P.1.5) Mesleki bilgilerini yetki ve sorumlulukları kapsamında etik ilkeler doğrultusunda çok yönlü olarak değerlendirerek, karşılaşabileceği olası problemlerde etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.1.6) Yetki ve sorumlulukları kapsamında uygulanan girişimleri objektif değerlendirebilme ve geliştirici önerileri sunabilme
P2) Anestezi alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihaz ve ekipmanları bilir ve kullanır, beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında cihaz veya hastaya bağlı sorunları tanımlar.
P.2.1) Anestezi cihazının ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında nasıl kullanılacağını ve karşılaşılabilecek problemlerin kaynağını ifade edebilme, hasta gereksinimlerini uygun ölçme yöntem ve teknikleri ile belirleyerek gerekli tedavi uygulamasının nedenini ve nasıl olacağını, hasta üzerindeki etkilerini ifade edebilme
P.2.2) Ameliyathanede kullanılan tüm tıbbi cihaz ve ekipmanların kullanım amacını hasta gereksinimlerini ve sağlık hizmet ihtiyaçlarını belirleyerek, uygun girişimlerin neler olduğunu ve uygulama sonrası sonuçların neler olacağını anlayabilme
P.2.3) Anestezi cihazını etkin olarak kullanabilme, hastanım gereksinim düzeylerine göre triyajı sağlayarak uygun müdahale yöntemleri için yetki ve sorumlulukları doğrultusunda bir tedavi planı oluşturabilme, cihaz veya bireye bağlı bir problemle karşılaştığında soruna yönelik çözüm planı oluşturabilme
P.2.4) Ameliyathanede kullanılan cihaz ve ekipmanların ve uygulanan tedavinin hasta bireyler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini analiz edebilme analiz edebilme.
P.2.5) Ameliyathane ortamında cihaz veya bireye bağlı, beklenmeyen bir komplikasyon geliştiğinde çok boyutlu ve etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.2.6) Cihaza ve hastaya bağlı olası veya gelişen problemlerin farkına vararak, uygulanan girişimlerin fayda ve yan etkilerini, müdahale ve girişimlerin ağrı, hastalık enfeksiyon ve diğer parametreler açısından hasta üzerindeki etkilerini değerlendirebilme
P3) Perioperatif ihtiyaçlar doğrultusunda tüm anestezi planını uzmanlarla birlikte uygular, gelişebilecek olası komplikasyonlar, asepsi-antisepsi uygulamaları hakkında temel bilgilere sahiptir.
P.3.1) Yapılacak ameliyatın preoperatif, intraoperatif ve postoperatif süreçlerini, ameliyata hazırlanacak hastanın gerekli tüm bilgi bölge ve kayıt işlemlerini, ameliyathanede kullanılabilecek tüm cihazların kalibrasyon ve hazırlığının nasıl yapılacağını ifade edebilme.
P.3.2) Yapılacak ameliyat doğrultusunda pre-op, intra-op ve post-op hasta ihtiyaçlarını anlayabilme, ameliyat öncesi sırası ve sonrasındaki tüm gerekli hazırlıkları yaparak gelişebilecek enfeksiyon ve komplikasyonlara karşı önlemlerin önemini anlayabilme
P.3.3) Ameliyat planlanan hastanın ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında olası veya beklenmeyen komplikasyonlara ilişkin uygun müdahale girişimleri oluşturabilme
P.3.4) Anestezinin ve yapılan girişimin hasta üzerindeki etkilerini çok yönlü olarak analiz edebilme
P.3.5) Ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında karşılaşılabilecek olası sorunlara çeşitli çözüm alternatifleri sunarak, çok yönlü hasta güvenliği stratejileri tasarlayabilme
P.3.6) Perioperatif süreç boyunca güvenli cerrahi kontrol listesinin aşamalarını anestezi uzmanı ve diğer ekip üyeleri ile birlikte değerlendirebilme.
P4) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.4.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.4.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.4.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.4.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.4.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.4.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede, mesleki etik ilkeler doğrultusunda proje ve etkinliklere katkı sağlar, yaşadığı çevrenin farkındadır ve toplumu bilinçlendirmek amacıyla çeşitli projelerde aktif görev alır.
P.5.1) Toplumdaki hak ve sorumluluklarını ifade edebilme
P.5.2) Toplumsal hak sorumluluklarını, sosyal hizmet ihtiyaçlarını, örgüt ve toplulukların görev yetki ve sorumluluklarını kavrayabilme
P.5.3) Sivil toplum kuruluşları, sosyal destek sistemleri örgüt ve topluluklarla iş birliği yaparak uygun müdahale ve girişimler planlayabilme
P.5.4) Çeşitli sosyal hizmet kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, örgüt ve toplulukların birey aile ve toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilme
P.5.5) Sosyal hizmet müdahalelerini sentezleyerek çok boyutlu ve etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.5.6) Birey aile ve grupların örgüt ve toplulukların ihtiyaçlarının analiz edilerek, uygulanan müdahale stratejilerini değerlendirebilme
P6) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi, organ ve sistemlere ait hastalıklar, terminolojik kavramlar, uygun müdahaleler hakkında temel bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
P.6.1) İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları ifade edebilme.
P.6.2) İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları anlayabilme
P.6.3) İnsan vücudunun temel yapı ve işleyişinin farkında olarak, var olan veya potansiyel sorunları belirleyip uygun müdahale yaklaşımları geliştirebilme
P.6.4) İnsan vücuduna etki eden, temel işleyişi bozan tüm durumları analiz edebilme
P.6.5) Vücudun temel yapı ve işleyişine uygun olarak, var olan veya olası sorunlara etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.6.6) Vücudun anatomik yapısı, işleyişi, yapılan girişim ve müdahalelerin birey, aile ve topluma olan etkilerini değerlendirebilme
P7) İlaç, tanımı, etkileşimi, hesaplamaları, kullanılan antidotlar, etki ve yan etkileri, uygulama bölge ve yöntemleri, acil durum müdahaleleri, tüm anestezik ajanların bireylerdeki kulanım şekli konularında temel farmakoloji bilgisine sahiptir.
P.7.1) anestezi öncesi sırası ve sonrasında uygulanacak ilaçları ve etki mekanizmalarını ifade edebilme
P.7.2) anestezik ajanların indüksiyon idame ve sonlandırma aşamasındaki etki mekanizmalarını kavrayabilme
P.7.3) anestezi işlemi öncesi sırası ve sonrasında uygulanacak ilaçlar için uygulama stratejileri oluşturabilme
P.7.4) anestezik ajanlar ve diğer kullanılan ilaçların etkileri ve potansiyel yan etkilerini analiz etme
P.7.5) Anestezi öncesi sırası ve sonrasında uygulanacak ilaçların hasta üzerindeki etkilerini belirleyerek olası yan etki durumlarına yönelik çözüm stratejileri tasarlama
P.7.6) anestezik ajanların ve diğer kullanılan ilaçların hastaya olan etkilerini ve yan etkilerini değerlendirebilme
P8) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.8.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.8.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.8.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.8.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme
P.8.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.8.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P9) Temel ve ileri yaşam desteği uygulamaları, kullanılan ilaçlar, hastaneye transport, reanimasyon süreci, gelişebilecek tüm komplikasyonlar hakkında fikir sahibidir.
P.9.1) reanimasyon ünitesinin özellikleri, transport yöntem ve kuralları, ünite içinde ve dışında yapılan acil müdahale girişimleri, kullanılan ilaç ve ekipmanları bilir ve ifade edebilme
P.9.2) reanimasyon ünitesinde enfeksiyonlar, acil müdahale edilmesi gereken durumlar, hastaların hemodinamik sorunları, kullanılan ilaç ve yöntemlerin neler olduğunu anlayabilme
P.9.3) acil müdahale gerektiren durumlar, enfeksiyon ajanlarının kontrolü ve önlenmesi, yaşam desteğinin sağlanması gereken durumlar konularında etkili müdahale planları oluşturabilme
P.9.4) reanimasyon ünitesi içinde veya dışında acil müdahale yapılan hastalarda uygulamaların hasta üzerindeki etkisini analiz edebilme
P.9.5) reanimasyon ünitesi içinde veya dışında acil müdahale gereken her durumda etkili yöntem ve teknikleri tasarlayabilme
P.9.6) yapılan tüm sağlık hizmet müdahalelerin etkinliğini değerlendirme, elde edilen sonuçlara göre uygun geliştirici öneriler sunabilme
P10) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.10.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.10.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.10.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.10.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.10.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.10.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.10.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.10.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P11) Sağlık ile ilgili bireylerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yeteneği kazanır.
P.11.1) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme
P.11.2) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme.
P.11.3) ilgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme.
P.11.4) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme
P.11.5) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme
P.11.6) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme
P12) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.12.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.12.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.12.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.12.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.12.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.12.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P13) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
P.13.1) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme
P.13.2) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme.
P.13.3) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini yeni durumlara uyarlayabilme.
P.13.4) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini tahlil edebilme
P.13.5) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik aktiviteleri tasarlayabilme.
P.13.6) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemine ilişkin önerilerde bulunabilme.
P14) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder.
P.14.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı ifade edebilme
P.14.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını açıklayabilme
P.14.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.14.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.14.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme
P.14.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme
P15) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.15.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.15.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.15.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.15.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.15.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.15.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P16) perioperatif süreçte vakada meydana gelebilecek olası komplikasyonları, yapılacak girişimleri ve değerlendirmeyi yapar.
P.16.1) Ameliyat süresince ve sonrasında yapılabilecek tüm uygulamaları ve komplilasyonları nedenleriyle ifade edebilme
P.16.2) Perioperatif süreçte ameliyat etkileri, olası komplikasyon ve girişimleri anlayabilme
P.16.3) Perioperatif süreçte yapılan tüm işlemlerin hasta üzerine olumlu etkileri için uygun strateji planı oluşturabilme
P.16.4) Perioperatif süreçte yapılan tüm işlem ve uygulamaların hasta üzerindeki etkilerini analiz edebilme
P.16.5) Perioperatif süreçte yapılan tüm işlem ve uygulamaların etkilerini değerlendirerek komplikasyon durumlarına çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.16.6) Ameliyat süresince ve sonrasında yapılabilecek tüm uygulamalar, etkinlikleri ve olası komplikasyonları, nedenleriyle birlikte değerlendirebilme
P17) Akademik araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, alanda gördüğü vakaları teorik bilgileri doğrultusunda değerlendirir, akran ve gruplara sunumlar hazırlayarak bilgilendirir..
P.17.1) Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında ifade edebilme.
P.17.2) Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında açıklayabilme
P.17.3) Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini bilir ve alanda yapılan araştırmaları teorik bilgisi ile değerlendirerek uygulamalar için strateji planı geliştirebilir.
P.17.4) Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilir,
P.17.5) Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki olumsuz etkilerini veya olası problemleri öngörerek çözüm stratejileri tasarlayabilir
P.17.6) Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini objektif olarak değerlendirebilir.
P18) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur.
P.18.1) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme
P.18.2) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme
P.18.3) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme
P.18.4) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme
P.18.5) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme
P.18.6) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
P1) Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir, ilgili yasa ve yönetmeliğe hakimdir, etik ilkelere uyar.
P.1.1) Mesleğe dair görev yetki ve sorumluluklarını, kanuni hak ve sorumluluklarını, ekip çalışması ve olumlu iletişim tekniklerini ifade edebilme,
P.1.2) Sağlık ekibinin bir üyesi olarak kanuni hak ve sorumluluklarını, olumlu iletişim tekniklerini, birey ve hastaya olan yaklaşımın önemini anlayabilme
P.1.3) Mesleğe dair görev yetki ve sorumluluklarını, kanunlar kapsamında düzenleyerek uygun yaklaşım planı oluşturabilme
P.1.4) Mesleki yetki ve sorumlulukların ve etik yaklaşımların sağlık ekibi üyeleri ile sağlık hizmet talebi olan diğer birey, aile ve topluluklar üzerindeki etkilerini analiz edebilme
P.1.5) Mesleki bilgilerini yetki ve sorumlulukları kapsamında etik ilkeler doğrultusunda çok yönlü olarak değerlendirerek, karşılaşabileceği olası problemlerde etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.1.6) Yetki ve sorumlulukları kapsamında uygulanan girişimleri objektif değerlendirebilme ve geliştirici önerileri sunabilme
P2) Anestezi alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihaz ve ekipmanları bilir ve kullanır, beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında cihaz veya hastaya bağlı sorunları tanımlar.
P.2.1) Anestezi cihazının ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında nasıl kullanılacağını ve karşılaşılabilecek problemlerin kaynağını ifade edebilme, hasta gereksinimlerini uygun ölçme yöntem ve teknikleri ile belirleyerek gerekli tedavi uygulamasının nedenini ve nasıl olacağını, hasta üzerindeki etkilerini ifade edebilme
P.2.2) Ameliyathanede kullanılan tüm tıbbi cihaz ve ekipmanların kullanım amacını hasta gereksinimlerini ve sağlık hizmet ihtiyaçlarını belirleyerek, uygun girişimlerin neler olduğunu ve uygulama sonrası sonuçların neler olacağını anlayabilme
P.2.3) Anestezi cihazını etkin olarak kullanabilme, hastanım gereksinim düzeylerine göre triyajı sağlayarak uygun müdahale yöntemleri için yetki ve sorumlulukları doğrultusunda bir tedavi planı oluşturabilme, cihaz veya bireye bağlı bir problemle karşılaştığında soruna yönelik çözüm planı oluşturabilme
P.2.4) Ameliyathanede kullanılan cihaz ve ekipmanların ve uygulanan tedavinin hasta bireyler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini analiz edebilme analiz edebilme.
P.2.5) Ameliyathane ortamında cihaz veya bireye bağlı, beklenmeyen bir komplikasyon geliştiğinde çok boyutlu ve etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.2.6) Cihaza ve hastaya bağlı olası veya gelişen problemlerin farkına vararak, uygulanan girişimlerin fayda ve yan etkilerini, müdahale ve girişimlerin ağrı, hastalık enfeksiyon ve diğer parametreler açısından hasta üzerindeki etkilerini değerlendirebilme
P3) Perioperatif ihtiyaçlar doğrultusunda tüm anestezi planını uzmanlarla birlikte uygular, gelişebilecek olası komplikasyonlar, asepsi-antisepsi uygulamaları hakkında temel bilgilere sahiptir.
P.3.1) Yapılacak ameliyatın preoperatif, intraoperatif ve postoperatif süreçlerini, ameliyata hazırlanacak hastanın gerekli tüm bilgi bölge ve kayıt işlemlerini, ameliyathanede kullanılabilecek tüm cihazların kalibrasyon ve hazırlığının nasıl yapılacağını ifade edebilme.
P.3.2) Yapılacak ameliyat doğrultusunda pre-op, intra-op ve post-op hasta ihtiyaçlarını anlayabilme, ameliyat öncesi sırası ve sonrasındaki tüm gerekli hazırlıkları yaparak gelişebilecek enfeksiyon ve komplikasyonlara karşı önlemlerin önemini anlayabilme
P.3.3) Ameliyat planlanan hastanın ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında olası veya beklenmeyen komplikasyonlara ilişkin uygun müdahale girişimleri oluşturabilme
P.3.4) Anestezinin ve yapılan girişimin hasta üzerindeki etkilerini çok yönlü olarak analiz edebilme
P.3.5) Ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında karşılaşılabilecek olası sorunlara çeşitli çözüm alternatifleri sunarak, çok yönlü hasta güvenliği stratejileri tasarlayabilme
P.3.6) Perioperatif süreç boyunca güvenli cerrahi kontrol listesinin aşamalarını anestezi uzmanı ve diğer ekip üyeleri ile birlikte değerlendirebilme.
P4) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.4.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.4.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.4.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.4.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.4.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.4.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P6) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi, organ ve sistemlere ait hastalıklar, terminolojik kavramlar, uygun müdahaleler hakkında temel bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
P.6.1) İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları ifade edebilme.
P.6.2) İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları anlayabilme
P.6.3) İnsan vücudunun temel yapı ve işleyişinin farkında olarak, var olan veya potansiyel sorunları belirleyip uygun müdahale yaklaşımları geliştirebilme
P.6.4) İnsan vücuduna etki eden, temel işleyişi bozan tüm durumları analiz edebilme
P.6.5) Vücudun temel yapı ve işleyişine uygun olarak, var olan veya olası sorunlara etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.6.6) Vücudun anatomik yapısı, işleyişi, yapılan girişim ve müdahalelerin birey, aile ve topluma olan etkilerini değerlendirebilme
P7) İlaç, tanımı, etkileşimi, hesaplamaları, kullanılan antidotlar, etki ve yan etkileri, uygulama bölge ve yöntemleri, acil durum müdahaleleri, tüm anestezik ajanların bireylerdeki kulanım şekli konularında temel farmakoloji bilgisine sahiptir.
P.7.1) anestezi öncesi sırası ve sonrasında uygulanacak ilaçları ve etki mekanizmalarını ifade edebilme
P.7.2) anestezik ajanların indüksiyon idame ve sonlandırma aşamasındaki etki mekanizmalarını kavrayabilme
P.7.3) anestezi işlemi öncesi sırası ve sonrasında uygulanacak ilaçlar için uygulama stratejileri oluşturabilme
P.7.4) anestezik ajanlar ve diğer kullanılan ilaçların etkileri ve potansiyel yan etkilerini analiz etme
P.7.5) Anestezi öncesi sırası ve sonrasında uygulanacak ilaçların hasta üzerindeki etkilerini belirleyerek olası yan etki durumlarına yönelik çözüm stratejileri tasarlama
P.7.6) anestezik ajanların ve diğer kullanılan ilaçların hastaya olan etkilerini ve yan etkilerini değerlendirebilme
P8) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.8.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.8.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.8.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.8.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme
P.8.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.8.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P9) Temel ve ileri yaşam desteği uygulamaları, kullanılan ilaçlar, hastaneye transport, reanimasyon süreci, gelişebilecek tüm komplikasyonlar hakkında fikir sahibidir.
P.9.1) reanimasyon ünitesinin özellikleri, transport yöntem ve kuralları, ünite içinde ve dışında yapılan acil müdahale girişimleri, kullanılan ilaç ve ekipmanları bilir ve ifade edebilme
P.9.2) reanimasyon ünitesinde enfeksiyonlar, acil müdahale edilmesi gereken durumlar, hastaların hemodinamik sorunları, kullanılan ilaç ve yöntemlerin neler olduğunu anlayabilme
P.9.3) acil müdahale gerektiren durumlar, enfeksiyon ajanlarının kontrolü ve önlenmesi, yaşam desteğinin sağlanması gereken durumlar konularında etkili müdahale planları oluşturabilme
P.9.4) reanimasyon ünitesi içinde veya dışında acil müdahale yapılan hastalarda uygulamaların hasta üzerindeki etkisini analiz edebilme
P.9.5) reanimasyon ünitesi içinde veya dışında acil müdahale gereken her durumda etkili yöntem ve teknikleri tasarlayabilme
P.9.6) yapılan tüm sağlık hizmet müdahalelerin etkinliğini değerlendirme, elde edilen sonuçlara göre uygun geliştirici öneriler sunabilme
P10) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.10.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.10.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.10.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.10.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.10.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.10.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.10.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.10.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P11) Sağlık ile ilgili bireylerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yeteneği kazanır.
P.11.1) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme
P.11.2) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme.
P.11.3) ilgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme.
P.11.4) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme
P.11.5) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme
P.11.6) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme
P12) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.12.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.12.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.12.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.12.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.12.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.12.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P13) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
P.13.1) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme
P.13.2) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme.
P.13.3) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini yeni durumlara uyarlayabilme.
P.13.4) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini tahlil edebilme
P.13.5) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik aktiviteleri tasarlayabilme.
P.13.6) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemine ilişkin önerilerde bulunabilme.
P14) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder.
P.14.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı ifade edebilme
P.14.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını açıklayabilme
P.14.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.14.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.14.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme
P.14.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme
P15) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.15.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.15.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.15.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.15.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.15.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.15.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P16) perioperatif süreçte vakada meydana gelebilecek olası komplikasyonları, yapılacak girişimleri ve değerlendirmeyi yapar.
P.16.1) Ameliyat süresince ve sonrasında yapılabilecek tüm uygulamaları ve komplilasyonları nedenleriyle ifade edebilme
P.16.2) Perioperatif süreçte ameliyat etkileri, olası komplikasyon ve girişimleri anlayabilme
P.16.3) Perioperatif süreçte yapılan tüm işlemlerin hasta üzerine olumlu etkileri için uygun strateji planı oluşturabilme
P.16.4) Perioperatif süreçte yapılan tüm işlem ve uygulamaların hasta üzerindeki etkilerini analiz edebilme
P.16.5) Perioperatif süreçte yapılan tüm işlem ve uygulamaların etkilerini değerlendirerek komplikasyon durumlarına çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.16.6) Ameliyat süresince ve sonrasında yapılabilecek tüm uygulamalar, etkinlikleri ve olası komplikasyonları, nedenleriyle birlikte değerlendirebilme
P17) Akademik araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, alanda gördüğü vakaları teorik bilgileri doğrultusunda değerlendirir, akran ve gruplara sunumlar hazırlayarak bilgilendirir..
P.17.1) Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında ifade edebilme.
P.17.2) Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında açıklayabilme
P.17.3) Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini bilir ve alanda yapılan araştırmaları teorik bilgisi ile değerlendirerek uygulamalar için strateji planı geliştirebilir.
P.17.4) Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilir,
P.17.5) Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki olumsuz etkilerini veya olası problemleri öngörerek çözüm stratejileri tasarlayabilir
P.17.6) Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini objektif olarak değerlendirebilir.
P18) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur.
P.18.1) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme
P.18.2) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme
P.18.3) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme
P.18.4) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme
P.18.5) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme
P.18.6) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
P1) Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir, ilgili yasa ve yönetmeliğe hakimdir, etik ilkelere uyar.
P.1.1) Mesleğe dair görev yetki ve sorumluluklarını, kanuni hak ve sorumluluklarını, ekip çalışması ve olumlu iletişim tekniklerini ifade edebilme,
P.1.2) Sağlık ekibinin bir üyesi olarak kanuni hak ve sorumluluklarını, olumlu iletişim tekniklerini, birey ve hastaya olan yaklaşımın önemini anlayabilme
P.1.3) Mesleğe dair görev yetki ve sorumluluklarını, kanunlar kapsamında düzenleyerek uygun yaklaşım planı oluşturabilme
P.1.4) Mesleki yetki ve sorumlulukların ve etik yaklaşımların sağlık ekibi üyeleri ile sağlık hizmet talebi olan diğer birey, aile ve topluluklar üzerindeki etkilerini analiz edebilme
P.1.5) Mesleki bilgilerini yetki ve sorumlulukları kapsamında etik ilkeler doğrultusunda çok yönlü olarak değerlendirerek, karşılaşabileceği olası problemlerde etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.1.6) Yetki ve sorumlulukları kapsamında uygulanan girişimleri objektif değerlendirebilme ve geliştirici önerileri sunabilme
P2) Anestezi alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihaz ve ekipmanları bilir ve kullanır, beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında cihaz veya hastaya bağlı sorunları tanımlar.
P.2.1) Anestezi cihazının ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında nasıl kullanılacağını ve karşılaşılabilecek problemlerin kaynağını ifade edebilme, hasta gereksinimlerini uygun ölçme yöntem ve teknikleri ile belirleyerek gerekli tedavi uygulamasının nedenini ve nasıl olacağını, hasta üzerindeki etkilerini ifade edebilme
P.2.2) Ameliyathanede kullanılan tüm tıbbi cihaz ve ekipmanların kullanım amacını hasta gereksinimlerini ve sağlık hizmet ihtiyaçlarını belirleyerek, uygun girişimlerin neler olduğunu ve uygulama sonrası sonuçların neler olacağını anlayabilme
P.2.3) Anestezi cihazını etkin olarak kullanabilme, hastanım gereksinim düzeylerine göre triyajı sağlayarak uygun müdahale yöntemleri için yetki ve sorumlulukları doğrultusunda bir tedavi planı oluşturabilme, cihaz veya bireye bağlı bir problemle karşılaştığında soruna yönelik çözüm planı oluşturabilme
P.2.4) Ameliyathanede kullanılan cihaz ve ekipmanların ve uygulanan tedavinin hasta bireyler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini analiz edebilme analiz edebilme.
P.2.5) Ameliyathane ortamında cihaz veya bireye bağlı, beklenmeyen bir komplikasyon geliştiğinde çok boyutlu ve etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.2.6) Cihaza ve hastaya bağlı olası veya gelişen problemlerin farkına vararak, uygulanan girişimlerin fayda ve yan etkilerini, müdahale ve girişimlerin ağrı, hastalık enfeksiyon ve diğer parametreler açısından hasta üzerindeki etkilerini değerlendirebilme
P3) Perioperatif ihtiyaçlar doğrultusunda tüm anestezi planını uzmanlarla birlikte uygular, gelişebilecek olası komplikasyonlar, asepsi-antisepsi uygulamaları hakkında temel bilgilere sahiptir.
P.3.1) Yapılacak ameliyatın preoperatif, intraoperatif ve postoperatif süreçlerini, ameliyata hazırlanacak hastanın gerekli tüm bilgi bölge ve kayıt işlemlerini, ameliyathanede kullanılabilecek tüm cihazların kalibrasyon ve hazırlığının nasıl yapılacağını ifade edebilme.
P.3.2) Yapılacak ameliyat doğrultusunda pre-op, intra-op ve post-op hasta ihtiyaçlarını anlayabilme, ameliyat öncesi sırası ve sonrasındaki tüm gerekli hazırlıkları yaparak gelişebilecek enfeksiyon ve komplikasyonlara karşı önlemlerin önemini anlayabilme
P.3.3) Ameliyat planlanan hastanın ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında olası veya beklenmeyen komplikasyonlara ilişkin uygun müdahale girişimleri oluşturabilme
P.3.4) Anestezinin ve yapılan girişimin hasta üzerindeki etkilerini çok yönlü olarak analiz edebilme
P.3.5) Ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında karşılaşılabilecek olası sorunlara çeşitli çözüm alternatifleri sunarak, çok yönlü hasta güvenliği stratejileri tasarlayabilme
P.3.6) Perioperatif süreç boyunca güvenli cerrahi kontrol listesinin aşamalarını anestezi uzmanı ve diğer ekip üyeleri ile birlikte değerlendirebilme.
P5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede, mesleki etik ilkeler doğrultusunda proje ve etkinliklere katkı sağlar, yaşadığı çevrenin farkındadır ve toplumu bilinçlendirmek amacıyla çeşitli projelerde aktif görev alır.
P.5.1) Toplumdaki hak ve sorumluluklarını ifade edebilme
P.5.2) Toplumsal hak sorumluluklarını, sosyal hizmet ihtiyaçlarını, örgüt ve toplulukların görev yetki ve sorumluluklarını kavrayabilme
P.5.3) Sivil toplum kuruluşları, sosyal destek sistemleri örgüt ve topluluklarla iş birliği yaparak uygun müdahale ve girişimler planlayabilme
P.5.4) Çeşitli sosyal hizmet kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, örgüt ve toplulukların birey aile ve toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilme
P.5.5) Sosyal hizmet müdahalelerini sentezleyerek çok boyutlu ve etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.5.6) Birey aile ve grupların örgüt ve toplulukların ihtiyaçlarının analiz edilerek, uygulanan müdahale stratejilerini değerlendirebilme
P6) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi, organ ve sistemlere ait hastalıklar, terminolojik kavramlar, uygun müdahaleler hakkında temel bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
P.6.1) İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları ifade edebilme.
P.6.2) İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları anlayabilme
P.6.3) İnsan vücudunun temel yapı ve işleyişinin farkında olarak, var olan veya potansiyel sorunları belirleyip uygun müdahale yaklaşımları geliştirebilme
P.6.4) İnsan vücuduna etki eden, temel işleyişi bozan tüm durumları analiz edebilme
P.6.5) Vücudun temel yapı ve işleyişine uygun olarak, var olan veya olası sorunlara etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.6.6) Vücudun anatomik yapısı, işleyişi, yapılan girişim ve müdahalelerin birey, aile ve topluma olan etkilerini değerlendirebilme
P9) Temel ve ileri yaşam desteği uygulamaları, kullanılan ilaçlar, hastaneye transport, reanimasyon süreci, gelişebilecek tüm komplikasyonlar hakkında fikir sahibidir.
P.9.1) reanimasyon ünitesinin özellikleri, transport yöntem ve kuralları, ünite içinde ve dışında yapılan acil müdahale girişimleri, kullanılan ilaç ve ekipmanları bilir ve ifade edebilme
P.9.2) reanimasyon ünitesinde enfeksiyonlar, acil müdahale edilmesi gereken durumlar, hastaların hemodinamik sorunları, kullanılan ilaç ve yöntemlerin neler olduğunu anlayabilme
P.9.3) acil müdahale gerektiren durumlar, enfeksiyon ajanlarının kontrolü ve önlenmesi, yaşam desteğinin sağlanması gereken durumlar konularında etkili müdahale planları oluşturabilme
P.9.4) reanimasyon ünitesi içinde veya dışında acil müdahale yapılan hastalarda uygulamaların hasta üzerindeki etkisini analiz edebilme
P.9.5) reanimasyon ünitesi içinde veya dışında acil müdahale gereken her durumda etkili yöntem ve teknikleri tasarlayabilme
P.9.6) yapılan tüm sağlık hizmet müdahalelerin etkinliğini değerlendirme, elde edilen sonuçlara göre uygun geliştirici öneriler sunabilme
P10) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.10.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.10.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.10.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.10.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.10.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.10.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.10.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.10.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P11) Sağlık ile ilgili bireylerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yeteneği kazanır.
P.11.1) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme
P.11.2) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme.
P.11.3) ilgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme.
P.11.4) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme
P.11.5) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme
P.11.6) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme
P12) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.12.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.12.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.12.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.12.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.12.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.12.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P13) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
P.13.1) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme
P.13.2) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme.
P.13.3) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini yeni durumlara uyarlayabilme.
P.13.4) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini tahlil edebilme
P.13.5) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik aktiviteleri tasarlayabilme.
P.13.6) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemine ilişkin önerilerde bulunabilme.
P15) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.15.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.15.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.15.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.15.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.15.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.15.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P16) perioperatif süreçte vakada meydana gelebilecek olası komplikasyonları, yapılacak girişimleri ve değerlendirmeyi yapar.
P.16.1) Ameliyat süresince ve sonrasında yapılabilecek tüm uygulamaları ve komplilasyonları nedenleriyle ifade edebilme
P.16.2) Perioperatif süreçte ameliyat etkileri, olası komplikasyon ve girişimleri anlayabilme
P.16.3) Perioperatif süreçte yapılan tüm işlemlerin hasta üzerine olumlu etkileri için uygun strateji planı oluşturabilme
P.16.4) Perioperatif süreçte yapılan tüm işlem ve uygulamaların hasta üzerindeki etkilerini analiz edebilme
P.16.5) Perioperatif süreçte yapılan tüm işlem ve uygulamaların etkilerini değerlendirerek komplikasyon durumlarına çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.16.6) Ameliyat süresince ve sonrasında yapılabilecek tüm uygulamalar, etkinlikleri ve olası komplikasyonları, nedenleriyle birlikte değerlendirebilme
P17) Akademik araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, alanda gördüğü vakaları teorik bilgileri doğrultusunda değerlendirir, akran ve gruplara sunumlar hazırlayarak bilgilendirir..
P.17.1) Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında ifade edebilme.
P.17.2) Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında açıklayabilme
P.17.3) Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini bilir ve alanda yapılan araştırmaları teorik bilgisi ile değerlendirerek uygulamalar için strateji planı geliştirebilir.
P.17.4) Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilir,
P.17.5) Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki olumsuz etkilerini veya olası problemleri öngörerek çözüm stratejileri tasarlayabilir
P.17.6) Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini objektif olarak değerlendirebilir.
P18) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur.
P.18.1) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme
P.18.2) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme
P.18.3) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme
P.18.4) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme
P.18.5) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme
P.18.6) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
P1) Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir, ilgili yasa ve yönetmeliğe hakimdir, etik ilkelere uyar.
P.1.1) Mesleğe dair görev yetki ve sorumluluklarını, kanuni hak ve sorumluluklarını, ekip çalışması ve olumlu iletişim tekniklerini ifade edebilme,
P.1.2) Sağlık ekibinin bir üyesi olarak kanuni hak ve sorumluluklarını, olumlu iletişim tekniklerini, birey ve hastaya olan yaklaşımın önemini anlayabilme
P.1.3) Mesleğe dair görev yetki ve sorumluluklarını, kanunlar kapsamında düzenleyerek uygun yaklaşım planı oluşturabilme
P.1.4) Mesleki yetki ve sorumlulukların ve etik yaklaşımların sağlık ekibi üyeleri ile sağlık hizmet talebi olan diğer birey, aile ve topluluklar üzerindeki etkilerini analiz edebilme
P.1.5) Mesleki bilgilerini yetki ve sorumlulukları kapsamında etik ilkeler doğrultusunda çok yönlü olarak değerlendirerek, karşılaşabileceği olası problemlerde etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.1.6) Yetki ve sorumlulukları kapsamında uygulanan girişimleri objektif değerlendirebilme ve geliştirici önerileri sunabilme
P2) Anestezi alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihaz ve ekipmanları bilir ve kullanır, beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında cihaz veya hastaya bağlı sorunları tanımlar.
P.2.1) Anestezi cihazının ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında nasıl kullanılacağını ve karşılaşılabilecek problemlerin kaynağını ifade edebilme, hasta gereksinimlerini uygun ölçme yöntem ve teknikleri ile belirleyerek gerekli tedavi uygulamasının nedenini ve nasıl olacağını, hasta üzerindeki etkilerini ifade edebilme
P.2.2) Ameliyathanede kullanılan tüm tıbbi cihaz ve ekipmanların kullanım amacını hasta gereksinimlerini ve sağlık hizmet ihtiyaçlarını belirleyerek, uygun girişimlerin neler olduğunu ve uygulama sonrası sonuçların neler olacağını anlayabilme
P.2.3) Anestezi cihazını etkin olarak kullanabilme, hastanım gereksinim düzeylerine göre triyajı sağlayarak uygun müdahale yöntemleri için yetki ve sorumlulukları doğrultusunda bir tedavi planı oluşturabilme, cihaz veya bireye bağlı bir problemle karşılaştığında soruna yönelik çözüm planı oluşturabilme
P.2.4) Ameliyathanede kullanılan cihaz ve ekipmanların ve uygulanan tedavinin hasta bireyler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini analiz edebilme analiz edebilme.
P.2.5) Ameliyathane ortamında cihaz veya bireye bağlı, beklenmeyen bir komplikasyon geliştiğinde çok boyutlu ve etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.2.6) Cihaza ve hastaya bağlı olası veya gelişen problemlerin farkına vararak, uygulanan girişimlerin fayda ve yan etkilerini, müdahale ve girişimlerin ağrı, hastalık enfeksiyon ve diğer parametreler açısından hasta üzerindeki etkilerini değerlendirebilme
P3) Perioperatif ihtiyaçlar doğrultusunda tüm anestezi planını uzmanlarla birlikte uygular, gelişebilecek olası komplikasyonlar, asepsi-antisepsi uygulamaları hakkında temel bilgilere sahiptir.
P.3.1) Yapılacak ameliyatın preoperatif, intraoperatif ve postoperatif süreçlerini, ameliyata hazırlanacak hastanın gerekli tüm bilgi bölge ve kayıt işlemlerini, ameliyathanede kullanılabilecek tüm cihazların kalibrasyon ve hazırlığının nasıl yapılacağını ifade edebilme.
P.3.2) Yapılacak ameliyat doğrultusunda pre-op, intra-op ve post-op hasta ihtiyaçlarını anlayabilme, ameliyat öncesi sırası ve sonrasındaki tüm gerekli hazırlıkları yaparak gelişebilecek enfeksiyon ve komplikasyonlara karşı önlemlerin önemini anlayabilme
P.3.3) Ameliyat planlanan hastanın ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında olası veya beklenmeyen komplikasyonlara ilişkin uygun müdahale girişimleri oluşturabilme
P.3.4) Anestezinin ve yapılan girişimin hasta üzerindeki etkilerini çok yönlü olarak analiz edebilme
P.3.5) Ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında karşılaşılabilecek olası sorunlara çeşitli çözüm alternatifleri sunarak, çok yönlü hasta güvenliği stratejileri tasarlayabilme
P.3.6) Perioperatif süreç boyunca güvenli cerrahi kontrol listesinin aşamalarını anestezi uzmanı ve diğer ekip üyeleri ile birlikte değerlendirebilme.
P4) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.4.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.4.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.4.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.4.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.4.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.4.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede, mesleki etik ilkeler doğrultusunda proje ve etkinliklere katkı sağlar, yaşadığı çevrenin farkındadır ve toplumu bilinçlendirmek amacıyla çeşitli projelerde aktif görev alır.
P.5.1) Toplumdaki hak ve sorumluluklarını ifade edebilme
P.5.2) Toplumsal hak sorumluluklarını, sosyal hizmet ihtiyaçlarını, örgüt ve toplulukların görev yetki ve sorumluluklarını kavrayabilme
P.5.3) Sivil toplum kuruluşları, sosyal destek sistemleri örgüt ve topluluklarla iş birliği yaparak uygun müdahale ve girişimler planlayabilme
P.5.4) Çeşitli sosyal hizmet kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, örgüt ve toplulukların birey aile ve toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilme
P.5.5) Sosyal hizmet müdahalelerini sentezleyerek çok boyutlu ve etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.5.6) Birey aile ve grupların örgüt ve toplulukların ihtiyaçlarının analiz edilerek, uygulanan müdahale stratejilerini değerlendirebilme
P6) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi, organ ve sistemlere ait hastalıklar, terminolojik kavramlar, uygun müdahaleler hakkında temel bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
P.6.1) İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları ifade edebilme.
P.6.2) İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları anlayabilme
P.6.3) İnsan vücudunun temel yapı ve işleyişinin farkında olarak, var olan veya potansiyel sorunları belirleyip uygun müdahale yaklaşımları geliştirebilme
P.6.4) İnsan vücuduna etki eden, temel işleyişi bozan tüm durumları analiz edebilme
P.6.5) Vücudun temel yapı ve işleyişine uygun olarak, var olan veya olası sorunlara etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme
P.6.6) Vücudun anatomik yapısı, işleyişi, yapılan girişim ve müdahalelerin birey, aile ve topluma olan etkilerini değerlendirebilme
P9) Temel ve ileri yaşam desteği uygulamaları, kullanılan ilaçlar, hastaneye transport, reanimasyon süreci, gelişebilecek tüm komplikasyonlar hakkında fikir sahibidir.
P.9.1) reanimasyon ünitesinin özellikleri, transport yöntem ve kuralları, ünite içinde ve dışında yapılan acil müdahale girişimleri, kullanılan ilaç ve ekipmanları bilir ve ifade edebilme
P.9.2) reanimasyon ünitesinde enfeksiyonlar, acil müdahale edilmesi gereken durumlar, hastaların hemodinamik sorunları, kullanılan ilaç ve yöntemlerin neler olduğunu anlayabilme
P.9.3) acil müdahale gerektiren durumlar, enfeksiyon ajanlarının kontrolü ve önlenmesi, yaşam desteğinin sağlanması gereken durumlar konularında etkili müdahale planları oluşturabilme
P.9.4) reanimasyon ünitesi içinde veya dışında acil müdahale yapılan hastalarda uygulamaların hasta üzerindeki etkisini analiz edebilme
P.9.5) reanimasyon ünitesi içinde veya dışında acil müdahale gereken her durumda etkili yöntem ve teknikleri tasarlayabilme
P.9.6) yapılan tüm sağlık hizmet müdahalelerin etkinliğini değerlendirme, elde edilen sonuçlara göre uygun geliştirici öneriler sunabilme
P10) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.10.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.10.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.10.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.10.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.10.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.10.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.10.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.10.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P11) Sağlık ile ilgili bireylerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yeteneği kazanır.
P.11.1) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme
P.11.2) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme.
P.11.3) ilgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme.
P.11.4) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme
P.11.5) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme
P.11.6) İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme
P18) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur.
P.18.1) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme
P.18.2) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme
P.18.3) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme
P.18.4) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme
P.18.5) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme
P.18.6) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme