Anestezi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99401030 | Yaşlı Sağlığı ve Bakımı | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Yaşlılık ve yaşlanma ile ilgili kavramlar, Yaşlı Bakım Hizmetlerin Tarihsel Gelişimi, Yaşlılık İle İlgili Yasal Mevzuat, Yaşlı Bireylerde Temel Gereksinimler Ve Fizyolojik Değişiklikler, Yaşlı Bireyde Temel Bakım/Öz Bakım/Kişisel Hijyen, Kapsamlı/Çok Yönlü Geriatrik Değerlendirme(KGD/ÇYGD),Bireye Özgü bakım planlaması, Hasta Güvenliği ve Hasta kabul-taburculuk süreci, Yaşamsal bulgular, Enfeksiyon Yönetimi, İlaç Yönetimi, Beslenme Yönetimi, Yara Bakımı Yönetimi.
Dersin Amacı
Program çıktıları doğrultusunda; Yaşlı bakımı ilke ve uygulamalarına yönelik hedeflenen düzeyde bilgi ve beceri kazandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | P.18.1 | 1 |
Ö2 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | P.18.2 | 1 |
Ö3 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | P.18.3 | 1 |
Ö4 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | P.18.4 | 1 |
Ö5 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | P.18.5 | 1 |
Ö6 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | P.18.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Yaşlılık Ve Yaşlanma İle İlgili Temel Kavramları açıklar |
2 | Yaşlılık İle İlgili Yasal Mevzuat sürecini açıklar |
3 | Yaşlı bireyde görülen temel gereksinimleri ve fizyolojik değişiklikler tanımlar |
4 | Yaşlı bireyde temel bakım/öz bakım/kişisel hijyen ilke ve uygulamalarını açıklar |
5 | Yaşlı bireyde sağlık durumu değerlendirilmesini açıklar |
6 | Yaşlı bireye özgü bakım planı sürecini açıklar |
7 | Yaşlı hastada hasta güvenliği ve hasta kabul- taburculuk süreci ilke ve uygulamalarını açıklar |
8 | Yaşamsal bulguların ilke ve uygulamalarını açıklar, |
9 | Yaşlı hastada enfeksiyon yönetimi süreci ilke ve uygulamalarını tanımlar, |
10 | İlaç yönetimi ilke ve uygulamalarını açıklar, |
11 | Yaşlıda bireyde beslenme yönetimi ilke ve uygulamalarını açıklar, |
12 | Yaşlıda bireyde beslenme yönetimi ilke ve uygulamalarını açıklar, |
13 | Yaşlıda bireyde beslenme yönetimi ilke ve uygulamalarını açıklar, |
14 | Explains the principles and practices of nutrition management in the elderly, |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | . |
Aslan D.( 2018) .Yaşlanınca ne(ler)eğişti.Bu Evde Yaşlı var.Türk Geriatri Derneği Bilim Kurulu. İstanbul: İstanbul:Nobel Tıp Kitabevleri. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P18 |
---|---|---|
Ö1 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | - |
Ö2 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | - |
Ö3 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | - |
Ö4 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | - |
Ö5 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | - |
Ö6 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | - |