İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99401030 Yaşlı Sağlığı ve Bakımı 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Yaşlılık ve yaşlanma ile ilgili kavramlar, Yaşlı Bakım Hizmetlerin Tarihsel Gelişimi, Yaşlılık İle İlgili Yasal Mevzuat, Yaşlı Bireylerde Temel Gereksinimler Ve Fizyolojik Değişiklikler, Yaşlı Bireyde Temel Bakım/Öz Bakım/Kişisel Hijyen, Kapsamlı/Çok Yönlü Geriatrik Değerlendirme(KGD/ÇYGD),Bireye Özgü bakım planlaması, Hasta Güvenliği ve Hasta kabul-taburculuk süreci, Yaşamsal bulgular, Enfeksiyon Yönetimi, İlaç Yönetimi, Beslenme Yönetimi, Yara Bakımı Yönetimi.
Dersin Amacı
Program çıktıları doğrultusunda; Yaşlı bakımı ilke ve uygulamalarına yönelik hedeflenen düzeyde bilgi ve beceri kazandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme P.18.1 1
Ö2 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme P.18.2 1
Ö3 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme P.18.3 1
Ö4 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme P.18.4 1
Ö5 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme P.18.5 1
Ö6 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme P.18.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yaşlılık Ve Yaşlanma İle İlgili Temel Kavramları açıklar
2 Yaşlılık İle İlgili Yasal Mevzuat sürecini açıklar
3 Yaşlı bireyde görülen temel gereksinimleri ve fizyolojik değişiklikler tanımlar
4 Yaşlı bireyde temel bakım/öz bakım/kişisel hijyen ilke ve uygulamalarını açıklar
5 Yaşlı bireyde sağlık durumu değerlendirilmesini açıklar
6 Yaşlı bireye özgü bakım planı sürecini açıklar
7 Yaşlı hastada hasta güvenliği ve hasta kabul- taburculuk süreci ilke ve uygulamalarını açıklar
8 Yaşamsal bulguların ilke ve uygulamalarını açıklar,
9 Yaşlı hastada enfeksiyon yönetimi süreci ilke ve uygulamalarını tanımlar,
10 İlaç yönetimi ilke ve uygulamalarını açıklar,
11 Yaşlıda bireyde beslenme yönetimi ilke ve uygulamalarını açıklar,
12 Yaşlıda bireyde beslenme yönetimi ilke ve uygulamalarını açıklar,
13 Yaşlıda bireyde beslenme yönetimi ilke ve uygulamalarını açıklar,
14 Explains the principles and practices of nutrition management in the elderly,
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar .
Aslan D.( 2018) .Yaşlanınca ne(ler)eğişti.Bu Evde Yaşlı var.Türk Geriatri Derneği Bilim Kurulu. İstanbul: İstanbul:Nobel Tıp Kitabevleri.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P18
Ö1 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme -
Ö2 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme -
Ö3 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme -
Ö4 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme -
Ö5 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme -
Ö6 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme -