Anestezi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99401029 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Topluma hizmet uygulamaları dersinin tanıtılması, Topluma hizmet uygulamaların dersi kapsamında etkinliklerin yürütüleceği kurum ve kuruluşların adları, adresleri ve öğrencilerin dağılımı Proje uygulama kılavuzunun tetkiki, proje uygulama öncesinde, uygulama sırasında ve sonrasında yapılacakların irdelenmesi Proje etkinlik teklif formunun hazırlığı Proje etkinlik sonuçlandırma formunun hazırlığı Proje etkinlik öneri formunun hazırlığı Özgün proje etkinlik öneri formu Seçki dosyası hazırlama formu Seçki dosyası değerlendirme formu Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin değerlendirilmesi
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, yapılacak etkinliklerle öğrencilerde toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerileri geliştirme, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede, mesleki etik ilkeler doğrultusunda proje ve etkinliklere katkı sağlar, yaşadığı çevrenin farkındadır ve toplumu bilinçlendirmek amacıyla çeşitli projelerde aktif görev alır. | 5 |
P10 | Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Toplumdaki hak ve sorumluluklarını ifade edebilme | P.5.1 | 1,6 |
Ö2 | Toplumsal hak sorumluluklarını, sosyal hizmet ihtiyaçlarını, örgüt ve toplulukların görev yetki ve sorumluluklarını kavrayabilme | P.5.2 | 1,6 |
Ö3 | Sivil toplum kuruluşları, sosyal destek sistemleri örgüt ve topluluklarla iş birliği yaparak uygun müdahale ve girişimler planlayabilme | P.5.3 | 1,6 |
Ö4 | Çeşitli sosyal hizmet kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, örgüt ve toplulukların birey aile ve toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilme | P.5.4 | 1,6 |
Ö5 | Sosyal hizmet müdahalelerini sentezleyerek çok boyutlu ve etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme | P.5.5 | 1,6 |
Ö6 | Birey aile ve grupların örgüt ve toplulukların ihtiyaçlarının analiz edilerek, uygulanan müdahale stratejilerini değerlendirebilme | P.5.6 | 1,6 |
Ö7 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme | P.10.1 | 1,6 |
Ö8 | İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme | P.10.3 | 1,6 |
Ö9 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | P.18.1 | 1 |
Ö10 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | P.18.2 | 1 |
Ö11 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | P.18.3 | 1 |
Ö12 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | P.18.4 | 1 |
Ö13 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | P.18.5 | 1 |
Ö14 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | P.18.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi |
2 | Topluma hizmet uygulamaların dersi kapsamında etkinliklerin yürütüleceği kurum ve kuruluşların adları, adresleri ve öğrencilerin dağılımı |
3 | Proje uygulama kılavuzunun tetkiki, proje uygulama öncesinde, uygulama sırasında ve sonrasında yapılacakların irdelenmesi |
4 | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler |
5 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması |
6 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması |
7 | Özgün proje etkinlik öneri formu |
8 | Vize |
9 | proje |
10 | proje |
11 | projenin sunulması |
12 | projenin sunulması |
13 | projenin sunulması |
14 | projenin sunulması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Toplum ve hizmet |
Topluma hizmet uygulamaları ders notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 60 (%) |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 4 | 5 | 20 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Alan Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 95 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,17 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P10 | P18 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Toplumdaki hak ve sorumluluklarını ifade edebilme | 3 | - | - |
Ö2 | Toplumsal hak sorumluluklarını, sosyal hizmet ihtiyaçlarını, örgüt ve toplulukların görev yetki ve sorumluluklarını kavrayabilme | 5 | - | - |
Ö3 | Sivil toplum kuruluşları, sosyal destek sistemleri örgüt ve topluluklarla iş birliği yaparak uygun müdahale ve girişimler planlayabilme | 5 | - | - |
Ö4 | Çeşitli sosyal hizmet kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, örgüt ve toplulukların birey aile ve toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilme | 5 | - | - |
Ö5 | Sosyal hizmet müdahalelerini sentezleyerek çok boyutlu ve etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme | 5 | - | - |
Ö6 | Birey aile ve grupların örgüt ve toplulukların ihtiyaçlarının analiz edilerek, uygulanan müdahale stratejilerini değerlendirebilme | 5 | - | - |
Ö7 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme | - | 5 | - |
Ö8 | İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme | - | 5 | - |
Ö9 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | - | - | - |
Ö10 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | - | - | - |
Ö11 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | - | - | - |
Ö12 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | - | - | - |
Ö13 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | - | - | - |
Ö14 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | - | - | - |