Anestezi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99401012 | Nükleer Enerji ve Gereksinimi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Enerji kaynakları ve Nükleer enerji / Kütle-Enerji ilişkisi ve atomik reaksiyonlar / Füzyon veFisyon enerjileri / Radyoaktivite / Nükleer reaktör fiziği / Zincir reaksiyonu ve çoğalma katsayısı / Nötran kaybı ve Kritik şartlar / Kritik boyut hesabı / Nükleer güç reaktörlerine giriş / Nükleer güç santrallerinin sınıflandırılması ve teknik özellikleri / Reaktörlerin temel elemanları / Reaktörlerin işletme karakteristikleri / Nükleer yakıt çevrimleri / Nükleer enerjinin Ekonomik ve Ekolojik açıdan değerlendirilmesi
Dersin Amacı
Nükleer enerji ve nükleer santrallerle ilgili temel bilgileri öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | P.15.1 | 1 |
| Ö2 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | P.15.2 | 1 |
| Ö3 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | P.15.3 | 1 |
| Ö4 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | P.15.4 | 1 |
| Ö5 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | P.15.5 | 1 |
| Ö6 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | P.15.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Enerji kaynakları ve Nükleer enerji |
| 2 | Kütle enerji ilişkisi ve Atomik reaksiyonlar |
| 3 | Füzyon ve Fisyon Enerjileri, Radyoaktivite |
| 4 | Nükleer Reaktör Fiziği |
| 5 | Zincir Reaksiyonu ve Çoğaltma Katsayısı |
| 6 | Nötron kaybı ve Kritik şartlar |
| 7 | Kritik boyut hesabı |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Güç reaktörlerinin sınıflandırılması ve teknik özellikleri |
| 10 | Güç reaktörlerinin sınıflandırılması ve teknik özellikleri |
| 11 | Güç reaktörlerinin temel elemanları |
| 12 | Reaktörlerin işletme karakteristikleri |
| 13 | Güç reaktörlerinin temel elemanları |
| 14 | Nükleer yakıt çevrimleri |
| 15 | Nükleer yakıt çevrimleri |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aybers N., Bayülken A,"Nükleer Reaktör Mühendisliği-I"I.T.U. Yayınları, Gümüşsuyu, 1990. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P15 |
|---|---|---|
| Ö1 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | - |
| Ö2 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | - |
| Ö3 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | - |
| Ö4 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | - |
| Ö5 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | - |
| Ö6 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | - |
