Anestezi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99401011 | Meslek Etiği | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Etik kavramına giriş, etik ve ahlak kavramları arasındaki fark, sağlık çalışanları ve hasta ile arasında ki etik kurallar, medikal tarihçe ve etik, etik kurallar, dürüstlük ilkesi
Dersin Amacı
Sağlık hizmetleri sunumundaki etik kuralları öğrencilere benimsetmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir, ilgili yasa ve yönetmeliğe hakimdir, etik ilkelere uyar. | 3 |
P5 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede, mesleki etik ilkeler doğrultusunda proje ve etkinliklere katkı sağlar, yaşadığı çevrenin farkındadır ve toplumu bilinçlendirmek amacıyla çeşitli projelerde aktif görev alır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mesleğe dair görev yetki ve sorumluluklarını, kanuni hak ve sorumluluklarını, ekip çalışması ve olumlu iletişim tekniklerini ifade edebilme, | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Sağlık ekibinin bir üyesi olarak kanuni hak ve sorumluluklarını, olumlu iletişim tekniklerini, birey ve hastaya olan yaklaşımın önemini anlayabilme | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Mesleğe dair görev yetki ve sorumluluklarını, kanunlar kapsamında düzenleyerek uygun yaklaşım planı oluşturabilme | P.1.3 | 1 |
Ö4 | Mesleki bilgilerini yetki ve sorumlulukları kapsamında etik ilkeler doğrultusunda çok yönlü olarak değerlendirerek, karşılaşabileceği olası problemlerde etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme | P.1.5 | 1 |
Ö5 | Mesleki yetki ve sorumlulukların ve etik yaklaşımların sağlık ekibi üyeleri ile sağlık hizmet talebi olan diğer birey, aile ve topluluklar üzerindeki etkilerini analiz edebilme | P.1.4 | 1 |
Ö6 | Toplumdaki hak ve sorumluluklarını ifade edebilme | P.5.1 | 1 |
Ö7 | Toplumsal hak sorumluluklarını, sosyal hizmet ihtiyaçlarını, örgüt ve toplulukların görev yetki ve sorumluluklarını kavrayabilme | P.5.2 | 1 |
Ö8 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme | P.8.1 | 1 |
Ö9 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | P.18.1 | 1 |
Ö10 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | P.18.2 | 1 |
Ö11 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | P.18.3 | 1 |
Ö12 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | P.18.4 | 1 |
Ö13 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | P.18.5 | 1 |
Ö14 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | P.18.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Etik - Ahlak kavramları ve Aralarındaki Farklılıklar |
2 | Etik Kurallar ve Etik Sorunlar |
3 | Meslek Etiği ve Tıp Etiği |
4 | İş Yerinde Etik Ortam Sağlamak |
5 | Meslek etiği açısından sağlık çalışanlarının hasta ve hasta yakını ilişkilerinde dikkat etmesi gereken kurallar |
6 | Hasta Hakları |
7 | Bilişim Etiği Kavramı |
8 | Ara Sınav |
9 | Dijital Vatandaşlık |
10 | Bilişimde Gizlilik |
11 | Bilişimde Doğruluk |
12 | Sosyal Medya ve Etik |
13 | Bilgi Güvenliği |
14 | Bilişim Hukuku ve Suçları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Odabaşı, H.F., Leymun, Ş.O. (2019). Bilişim Etiği ve Güvenliği. Nobel Yayınevi, 1. Baskı, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 86 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P8 | P18 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Mesleğe dair görev yetki ve sorumluluklarını, kanuni hak ve sorumluluklarını, ekip çalışması ve olumlu iletişim tekniklerini ifade edebilme, | 5 | - | - | - |
Ö2 | Sağlık ekibinin bir üyesi olarak kanuni hak ve sorumluluklarını, olumlu iletişim tekniklerini, birey ve hastaya olan yaklaşımın önemini anlayabilme | 5 | - | - | - |
Ö3 | Mesleğe dair görev yetki ve sorumluluklarını, kanunlar kapsamında düzenleyerek uygun yaklaşım planı oluşturabilme | 5 | - | - | - |
Ö4 | Mesleki yetki ve sorumlulukların ve etik yaklaşımların sağlık ekibi üyeleri ile sağlık hizmet talebi olan diğer birey, aile ve topluluklar üzerindeki etkilerini analiz edebilme | 5 | - | - | - |
Ö5 | Mesleki bilgilerini yetki ve sorumlulukları kapsamında etik ilkeler doğrultusunda çok yönlü olarak değerlendirerek, karşılaşabileceği olası problemlerde etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme | 5 | - | - | - |
Ö6 | Toplumdaki hak ve sorumluluklarını ifade edebilme | - | 2 | - | - |
Ö7 | Toplumsal hak sorumluluklarını, sosyal hizmet ihtiyaçlarını, örgüt ve toplulukların görev yetki ve sorumluluklarını kavrayabilme | - | 2 | - | - |
Ö8 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme | - | - | 1 | - |
Ö9 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | - | - | - | - |
Ö10 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | - | - | - | - |
Ö11 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | - | - | - | - |
Ö12 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | - | - | - | - |
Ö13 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | - | - | - | - |
Ö14 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | - | - | - | - |