İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99401003 Araştırma Yöntem ve Teknikleri 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Araştırma konularını seçme, Kaynak araştırması yapma, Araştırma sonuçlarını değerlendirme, Araştırma sonuçlarını rapor hâline dönüştürme, Sunuma hazırlık yapma, Sunumu yapma
Dersin Amacı
Bilimsel araştırmalar ilgili temel kavramlar, bilimsel araştırmaların sınıflandırılması, araştırma sürecinin aşamaları, araştırma yönteminin belirlenmesi, verilerin toplanması ve analizi, araştırma raporunun yazılması ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P11 Sağlık ile ilgili bireylerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yeteneği kazanır. 3
P12 Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme 3
P14 Akademik araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, alanda gördüğü vakaları teorik bilgileri doğrultusunda değerlendirir, akran ve gruplara sunumlar hazırlayarak bilgilendirir.. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme P.12.1 1
Ö2 Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme P.12.2 1
Ö3 Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında ifade edebilme. P.14.1 1
Ö4 Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında açıklayabilme P.14.2 1
Ö5 Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini bilir ve alanda yapılan araştırmaları teorik bilgisi ile değerlendirerek uygulamalar için strateji planı geliştirebilir. P.14.3 1
Ö6 Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilir, P.14.4 1
Ö7 Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki olumsuz etkilerini veya olası problemleri öngörerek çözüm stratejileri tasarlayabilir P.14.5 1
Ö8 Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini objektif olarak değerlendirebilir. P.14.6 1
Ö9 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme P.15.1 1
Ö10 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme P.15.2 1
Ö11 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme P.15.3 1
Ö12 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme P.15.4 1
Ö13 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme P.15.5 1
Ö14 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme P.15.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Bilimin tanımı, amaçları ve temel ilkeleri, Bilimsel araştırmaların sınıflandırılması
2 Bilimsel araştırma çeşitlerinin örneklendirilmesi
3 Araştırma süreci, problemin belirlenmesi, temel problem ve alt problemler
4 Araştırma hipotezi, varsayımlar, sınırlılıklar, bağımlı ve bağımsız değişkenler
5 Araştırma yönteminin belirlenmesi, veri toplama teknikleri
6 Geçerlik ve güvenirlik
7 Vize
8 Veri toplama araçlarının seçilmesi veya hazırlanması
9 Verilerin toplanması ve analiz yöntemleri
10 Araştırma raporunun yazılması
11 Araştırma raporunun yazılması
12 Araştırma raporunun sunumu
13 Araştırma raporunun sunumu
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Büyüköztürk, Ş.,Kılıç E.,Akgün, Ö., Karadeniz Ş.,Demirel, F., Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 6. Baskı. Pegem Yayıncılık, Ankara.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 17 17
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 17 17
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P12 P14 P15
Ö1 Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme 3 - -
Ö2 Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme 3 - -
Ö3 Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında ifade edebilme. - 4 -
Ö4 Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında açıklayabilme - 5 -
Ö5 Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini bilir ve alanda yapılan araştırmaları teorik bilgisi ile değerlendirerek uygulamalar için strateji planı geliştirebilir. - 5 -
Ö6 Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilir, - 5 -
Ö7 Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki olumsuz etkilerini veya olası problemleri öngörerek çözüm stratejileri tasarlayabilir - 5 -
Ö8 Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini objektif olarak değerlendirebilir. - 5 -
Ö9 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme - - -
Ö10 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme - - -
Ö11 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme - - -
Ö12 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme - - -
Ö13 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme - - -
Ö14 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme - - -