Anestezi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99401003 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Araştırma konularını seçme, Kaynak araştırması yapma, Araştırma sonuçlarını değerlendirme, Araştırma sonuçlarını rapor hâline dönüştürme, Sunuma hazırlık yapma, Sunumu yapma
Dersin Amacı
Bilimsel araştırmalar ilgili temel kavramlar, bilimsel araştırmaların sınıflandırılması, araştırma sürecinin aşamaları, araştırma yönteminin belirlenmesi, verilerin toplanması ve analizi, araştırma raporunun yazılması ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | Sağlık ile ilgili bireylerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yeteneği kazanır. | 3 |
| P12 | Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme | 3 |
| P14 | Akademik araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, alanda gördüğü vakaları teorik bilgileri doğrultusunda değerlendirir, akran ve gruplara sunumlar hazırlayarak bilgilendirir.. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme | P.12.1 | 1 |
| Ö2 | Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme | P.12.2 | 1 |
| Ö3 | Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında ifade edebilme. | P.14.1 | 1 |
| Ö4 | Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında açıklayabilme | P.14.2 | 1 |
| Ö5 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini bilir ve alanda yapılan araştırmaları teorik bilgisi ile değerlendirerek uygulamalar için strateji planı geliştirebilir. | P.14.3 | 1 |
| Ö6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilir, | P.14.4 | 1 |
| Ö7 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki olumsuz etkilerini veya olası problemleri öngörerek çözüm stratejileri tasarlayabilir | P.14.5 | 1 |
| Ö8 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini objektif olarak değerlendirebilir. | P.14.6 | 1 |
| Ö9 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | P.15.1 | 1 |
| Ö10 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | P.15.2 | 1 |
| Ö11 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | P.15.3 | 1 |
| Ö12 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | P.15.4 | 1 |
| Ö13 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | P.15.5 | 1 |
| Ö14 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | P.15.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilimin tanımı, amaçları ve temel ilkeleri, Bilimsel araştırmaların sınıflandırılması |
| 2 | Bilimsel araştırma çeşitlerinin örneklendirilmesi |
| 3 | Araştırma süreci, problemin belirlenmesi, temel problem ve alt problemler |
| 4 | Araştırma hipotezi, varsayımlar, sınırlılıklar, bağımlı ve bağımsız değişkenler |
| 5 | Araştırma yönteminin belirlenmesi, veri toplama teknikleri |
| 6 | Geçerlik ve güvenirlik |
| 7 | Vize |
| 8 | Veri toplama araçlarının seçilmesi veya hazırlanması |
| 9 | Verilerin toplanması ve analiz yöntemleri |
| 10 | Araştırma raporunun yazılması |
| 11 | Araştırma raporunun yazılması |
| 12 | Araştırma raporunun sunumu |
| 13 | Araştırma raporunun sunumu |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Büyüköztürk, Ş.,Kılıç E.,Akgün, Ö., Karadeniz Ş.,Demirel, F., Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 6. Baskı. Pegem Yayıncılık, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 17 | 17 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 17 | 17 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P12 | P14 | P15 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme | 3 | - | - |
| Ö2 | Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme | 3 | - | - |
| Ö3 | Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında ifade edebilme. | - | 4 | - |
| Ö4 | Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında açıklayabilme | - | 5 | - |
| Ö5 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini bilir ve alanda yapılan araştırmaları teorik bilgisi ile değerlendirerek uygulamalar için strateji planı geliştirebilir. | - | 5 | - |
| Ö6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilir, | - | 5 | - |
| Ö7 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki olumsuz etkilerini veya olası problemleri öngörerek çözüm stratejileri tasarlayabilir | - | 5 | - |
| Ö8 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini objektif olarak değerlendirebilir. | - | 5 | - |
| Ö9 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | - | - | - |
| Ö10 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | - | - | - |
| Ö11 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | - | - | - |
| Ö12 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | - | - | - |
| Ö13 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | - | - | - |
| Ö14 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | - | - | - |
