Anestezi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99401001 | Afet Yönetimi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Başak AĞCA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Başak AĞCA | B-229 | [email protected] | 7501 | Salı 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Afet ve risk kavramları, tanımı, önemi, Afetlerle ilgili olayların safhaları, risk ve zararlarının azaltılması, Afet eğitimleri ve Önemi, Afet türleri ve sınıflandırmaları, Hastanelerde Afet yönetimi, Yangın güvenliği ve tahliye, Deprem yönetmeliği ve afet yönetimi, Afetlerde psikolojik travma, baş etme yöntemleri ve tükenmişlik sendromu, Afetlerde İlk yardım, Afet yönetiminde koordinasyon iletişim ve komuta, Kimyasal ve biyolojik saldırılarda afet yönetimi, UMKE (Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi) tanıtım ve bilgilendirme, Türkiye ve dünyada afet zarar azaltma çalışmaları
Dersin Amacı
Afet yönetimi ile ilgili temel kavram ve terimler hakkında bilgi sahibi olmalarını ve afet hallerinde mesleğinin gerektirdiği bilgi ve tecrübeyi sahada kullanmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P14 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı ifade edebilme | P.14.1 | 1 |
Ö2 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.14.4 | 1 |
Ö3 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | P.18.1 | 1 |
Ö4 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | P.18.2 | 1 |
Ö5 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | P.18.3 | 1 |
Ö6 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | P.18.4 | 1 |
Ö7 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | P.18.5 | 1 |
Ö8 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | P.18.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Afet ve risk kavramları,tanımı,önemi |
2 | Afetlerle ilgili olayların safhaları, risk ve zararların azaltılması |
3 | Afet eğitimleri ve önemi |
4 | Afet türleri ve sınıflandırmaları |
5 | Deprem yönetmeliği ve afet yönetimi |
6 | Hastanelerde afet yönetimi |
7 | Yangın güvenliği ve tahliye |
8 | Ara sınav |
9 | Afetlerde psikoloji travma,baş etme yöntemleri, ve tükenmişlik sendromu |
10 | Afetlerde ilk yardım |
11 | Kimyasal,Biyolojik, Radyasyon ve Nükleer Kaza veya Saldırılarda Afet Yönetimi |
12 | Afet yönetiminde koordinasyon iletişim ve komuta |
13 | Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi tanıtım ve bilgilendirme |
14 | Türkiyede ve dünyada afet zarar azaltma çalışmaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Dramalı A, Kaymakçı Ş,Özbayır T,ve ark. (2003). Temel İlk Yardım Uygulamaları, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir. |
Erdil F, Bayraktar N, Şenol-Çelik S (2010) Temel İlk Yardım.Efil Yayınevi. Ankara | |
İnan HF, Kurt Z, Kubilay İ (2011) Temel İlk Yardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü İlk Yardım ve Acil Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığı, Ankara. http://www.acilafet.gov.tr/img/41E_ilkyardimuyg.pdf | |
Kadıoğlu M.(2013). Afet Yönetimi.Marmara Yayıncılık | |
Önder, Ö. ve Yaman, M. (2017). Afet Yönetimi. Ekin Yayınevi, Bursa. K. Keleş, R. (2016). Kentleşme Politikası. İmge Yayınevi , Ankara. | |
Özdikmen T. (2014). Afet ve Acil Durum Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. | |
Yılmaz,A. (2003). Afet Yönetimi:Pegem Yayınları,Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 84 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P14 | P18 |
---|---|---|---|
Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı ifade edebilme | 4 | - |
Ö2 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | 4 | - |
Ö3 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | - | - |
Ö4 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | - | - |
Ö5 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | - | - |
Ö6 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | - | - |
Ö7 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | - | - |
Ö8 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | - | - |