Anestezi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99400004 | Tıbbi Terminoloji | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Burcu DURSUN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Burcu DURSUN | B BLOK -130 | [email protected] | 7473 | Salı 10:10-11:45 |
Dersin İçeriği
Temel latince ve genel bilgiler, genel terimler, önekler, kökler, sonekler, ilaç sınıflandırmaları ve anestezik farmakoloji ile ilgili tıbbi terimler, anestezi ve reanimasyon hizmetlerinde kullanılan terimler alet ve ekipman terminolojisi, solunum ve sindirim sistemine ilişkin tıbbi terimler, kardiyovasküler sistem ile kan ve kan yapıcı organlara ilişkin tıbbi terimler, üriner, genital ve endokrin sisteme ilişkin tıbbi terimler, göz, kulak-burun-boğaz ve deriye ilişkin tıbbi terimler, genel terimler ve kısaltmalar.
Dersin Amacı
Meslek ile ilgili tıbbi terimlerin doğru biçimde telaffuz edilmesi, yazılması, ayırt edilmesi ve kullanılması için gerekli bilgi, becerileri ve yeterlikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi, organ ve sistemlere ait hastalıklar, terminolojik kavramlar, uygun müdahaleler hakkında temel bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. | 5 |
P11 | Sağlık ile ilgili bireylerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yeteneği kazanır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları ifade edebilme. | P.6.1 | 1 |
Ö2 | İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları anlayabilme | P.6.2 | 1 |
Ö3 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme | P.11.1 | 1 |
Ö4 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | P.11.2 | 1 |
Ö5 | ilgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. | P.11.3 | 1 |
Ö6 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme | P.11.4 | 1 |
Ö7 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme | P.11.5 | 1 |
Ö8 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme | P.11.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Temel latince ve genel bilgiler |
2 | Genel terimler |
3 | Önekler |
4 | Önekler |
5 | Kökler |
6 | Sonekler |
7 | Sonekler |
8 | İlaç sınıflandırmaları ve anestezik farmakoloji ile ilgili tıbbi terimler |
9 | Anestezi ve reanimasyon hizmetlerinde kullanılan terimler ve alet ve ekipman terminolojisi |
10 | Solunum ve sindirim sistemine ilişkin tıbbi terimler |
11 | Kardiyovasküler sistem ile kan ve kan yapıcı organlara ilişkin tıbbi terimler |
12 | Üriner, genital ve endokrin sisteme ilişkin tıbbi terimler |
13 | Göz, kulak-burun-boğaz ve deriye ilişkin tıbbi terimler |
14 | Genel terimler ve kısaltmalar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ders slaytları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 | P11 |
---|---|---|---|
Ö1 | İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları ifade edebilme. | 5 | - |
Ö2 | İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları anlayabilme | 5 | - |
Ö3 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme | 5 | - |
Ö4 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | 5 | - |
Ö5 | ilgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. | 5 | - |
Ö6 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme | - | 3 |
Ö7 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme | - | 3 |
Ö8 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme | - | 3 |