İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99400004 Tıbbi Terminoloji 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Burcu DURSUN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Burcu DURSUN B BLOK -130 [email protected] 7473 Salı
10:10-11:45
Dersin İçeriği
Temel latince ve genel bilgiler, genel terimler, önekler, kökler, sonekler, ilaç sınıflandırmaları ve anestezik farmakoloji ile ilgili tıbbi terimler, anestezi ve reanimasyon hizmetlerinde kullanılan terimler alet ve ekipman terminolojisi, solunum ve sindirim sistemine ilişkin tıbbi terimler, kardiyovasküler sistem ile kan ve kan yapıcı organlara ilişkin tıbbi terimler, üriner, genital ve endokrin sisteme ilişkin tıbbi terimler, göz, kulak-burun-boğaz ve deriye ilişkin tıbbi terimler, genel terimler ve kısaltmalar.
Dersin Amacı
Meslek ile ilgili tıbbi terimlerin doğru biçimde telaffuz edilmesi, yazılması, ayırt edilmesi ve kullanılması için gerekli bilgi, becerileri ve yeterlikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi, organ ve sistemlere ait hastalıklar, terminolojik kavramlar, uygun müdahaleler hakkında temel bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. 5
P11 Sağlık ile ilgili bireylerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yeteneği kazanır. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları ifade edebilme. P.6.1 1
Ö2 İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları anlayabilme P.6.2 1
Ö3 İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme P.11.1 1
Ö4 İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. P.11.2 1
Ö5 ilgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. P.11.3 1
Ö6 İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme P.11.4 1
Ö7 İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme P.11.5 1
Ö8 İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme P.11.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Temel latince ve genel bilgiler
2 Genel terimler
3 Önekler
4 Önekler
5 Kökler
6 Sonekler
7 Sonekler
8 İlaç sınıflandırmaları ve anestezik farmakoloji ile ilgili tıbbi terimler
9 Anestezi ve reanimasyon hizmetlerinde kullanılan terimler ve alet ve ekipman terminolojisi
10 Solunum ve sindirim sistemine ilişkin tıbbi terimler
11 Kardiyovasküler sistem ile kan ve kan yapıcı organlara ilişkin tıbbi terimler
12 Üriner, genital ve endokrin sisteme ilişkin tıbbi terimler
13 Göz, kulak-burun-boğaz ve deriye ilişkin tıbbi terimler
14 Genel terimler ve kısaltmalar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ders slaytları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P6 P11
Ö1 İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları ifade edebilme. 5 -
Ö2 İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları anlayabilme 5 -
Ö3 İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme 5 -
Ö4 İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. 5 -
Ö5 ilgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. 5 -
Ö6 İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme - 3
Ö7 İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme - 3
Ö8 İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme - 3