Anestezi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99400003 | İş Sağlığı ve Güvenliği | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | slayt sunumu |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | hayır |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş, Firmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları, Organizasyon Yapısı ve Görevler, Tehlikelerin Tanımlanması, Risk Yönetimi ve Değerlendirilmesi, Acil Durum Planları, Endüstride Çalışma Ortamlarında İş Güvenliği Analizleri, İş Kazalarından Korunma Politikaları, Koruyucu Donanımlar, İkaz İşaretleri, Koruyucu Tedbirler
Dersin Amacı
Elektrik-elektronik mühendisliği öğrencilerini iş güvenliği konularında bilgilendirmek, mühendislik alanında işletmelerde yapılan faaliyetler esnasında karşılaşılan güvenlik sorunlarını ve çözüm önerilerini tanıtmak, güvenlikle ilgili mevzuat hakkında bilgilendirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P10 | Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme | P.10.1 | 1 |
Ö2 | İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme | P.10.2 | 1 |
Ö3 | İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme | P.10.3 | 1 |
Ö4 | İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme | P.10.4 | 1 |
Ö5 | İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme | P.10.5 | 1 |
Ö6 | Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme | P.10.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesi |
2 | Devletin, işverenin ve işçinin görevleri, Hukuk kavramı ve çeşitleri |
3 | İş kazası kavramı, oluş sebepleri ve iş kazası çeşitleri |
4 | Meslek Hastalıkları kavramı, çeşitleri ve korunma yolları |
5 | Ergonomi (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) |
6 | Çalışma alanlarında elektriksiz aletlerle çalışmalarda iş güvenliği |
7 | Çalışma alanlarında elektrikli aletlerde çalışmalarda iş güvenliği |
8 | İş güvenliğinde Koruyucular (Makine ve Kişisel Koruyucular) |
9 | Bakım ve onarım işlerinde iş güvenlik kuralları |
10 | Çalışma hayatında etik kurallar |
11 | Kaldırma ve taşıma araçlarında iş güvenliği |
12 | Yangın, Patlama, ve doğal afetlerde güvenlik önlemleri |
13 | İlkyardım ve ilkyardım kuralları |
14 | Sağlık ve güvenlik işaretleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İş Sağlığı ve Güvenliği – Hacettepe Üniversitesi Prof.Dr. Nazmi Bilir Prof. Dr. Ali Naci Yıldız |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 1 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 4 | 4 | 16 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 59 | ||
Toplam Yük / 30 | 1,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P10 |
---|---|---|
Ö1 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme | 5 |
Ö2 | İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme | 5 |
Ö3 | İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme | 5 |
Ö4 | İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme | 5 |
Ö5 | İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme | 5 |
Ö6 | Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme | 5 |