Anestezi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99400002 | Fizyoloji | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | slayt |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | hayır |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Savaş TORLAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Savaş TORLAK | B BLOK B -B 134 | [email protected] | 7545 | Pazartesi 10:10-11:45 |
Dersin İçeriği
Hücreden organa ve bir bütün olarak insan ile ilgili normal işleyiş mekanizmaları ve bu mekanizmaların bir biri ile olan ilişkileri. Hücre ve genel fizyoloji, kas iskelet fizyolojisi, kan fizyolojisi, kalp ve dolaşım sistemi fizyolojisi, solunum sistemi fizyolojisi, boşaltım sistemi fizyolojisi, sindirim sistemi fizyolojisi, üreme ve endokrin sistem fizyolojisi, sinir sistemi fizyolojisi.
Dersin Amacı
İnsan vücudunda yer alan organ ve sistemler zemininde entegre edilmiş vücudun normal fizyolojisinin tanımlanması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi, organ ve sistemlere ait hastalıklar, terminolojik kavramlar, uygun müdahaleler hakkında temel bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 |
P9 | Temel ve ileri yaşam desteği uygulamaları, kullanılan ilaçlar, hastaneye transport, reanimasyon süreci, gelişebilecek tüm komplikasyonlar hakkında fikir sahibidir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları ifade edebilme. | P.6.1 | 1 |
Ö2 | İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları anlayabilme | P.6.2 | 1 |
Ö3 | İnsan vücudunun temel yapı ve işleyişinin farkında olarak, var olan veya potansiyel sorunları belirleyip uygun müdahale yaklaşımları geliştirebilme | P.6.3 | 1 |
Ö4 | İnsan vücuduna etki eden, temel işleyişi bozan tüm durumları analiz edebilme | P.6.4 | 1 |
Ö5 | Vücudun temel yapı ve işleyişine uygun olarak, var olan veya olası sorunlara etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme | P.6.5 | 1 |
Ö6 | Vücudun anatomik yapısı, işleyişi, yapılan girişim ve müdahalelerin birey, aile ve topluma olan etkilerini değerlendirebilme | P.6.6 | 1 |
Ö7 | reanimasyon ünitesinde enfeksiyonlar, acil müdahale edilmesi gereken durumlar, hastaların hemodinamik sorunları, kullanılan ilaç ve yöntemlerin neler olduğunu anlayabilme | P.9.2 | 1 |
Ö8 | reanimasyon ünitesi içinde veya dışında acil müdahale yapılan hastalarda uygulamaların hasta üzerindeki etkisini analiz edebilme | P.9.4 | 1 |
Ö9 | reanimasyon ünitesi içinde veya dışında acil müdahale gereken her durumda etkili yöntem ve teknikleri tasarlayabilme | P.9.5 | 1 |
Ö10 | yapılan tüm sağlık hizmet müdahalelerin etkinliğini değerlendirme, elde edilen sonuçlara göre uygun geliştirici öneriler sunabilme | P.9.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Fizyolojiye giriş |
2 | Fizyolojiye giriş |
3 | Metabolizma |
4 | Kas fizyolojisi |
5 | Kas fizyolojisi |
6 | Sinir fizyolojisi |
7 | Sinir fizyolojisi |
8 | Dolaşım fizyolojisi |
9 | Ara Sınav |
10 | Hormonlar |
11 | Solunum fizyolojisi |
12 | Boşaltım fizyolojisi |
13 | Sindirim fizyolojisi |
14 | Üreme fizyolojisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ders slaytları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 118 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 | P9 |
---|---|---|---|
Ö1 | İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları ifade edebilme. | 4 | - |
Ö2 | İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları anlayabilme | 5 | - |
Ö3 | İnsan vücudunun temel yapı ve işleyişinin farkında olarak, var olan veya potansiyel sorunları belirleyip uygun müdahale yaklaşımları geliştirebilme | 5 | - |
Ö4 | İnsan vücuduna etki eden, temel işleyişi bozan tüm durumları analiz edebilme | 5 | - |
Ö5 | Vücudun temel yapı ve işleyişine uygun olarak, var olan veya olası sorunlara etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme | 5 | - |
Ö6 | Vücudun anatomik yapısı, işleyişi, yapılan girişim ve müdahalelerin birey, aile ve topluma olan etkilerini değerlendirebilme | - | 3 |
Ö7 | reanimasyon ünitesinde enfeksiyonlar, acil müdahale edilmesi gereken durumlar, hastaların hemodinamik sorunları, kullanılan ilaç ve yöntemlerin neler olduğunu anlayabilme | - | 3 |
Ö8 | reanimasyon ünitesi içinde veya dışında acil müdahale yapılan hastalarda uygulamaların hasta üzerindeki etkisini analiz edebilme | - | 3 |
Ö9 | reanimasyon ünitesi içinde veya dışında acil müdahale gereken her durumda etkili yöntem ve teknikleri tasarlayabilme | - | 2 |
Ö10 | yapılan tüm sağlık hizmet müdahalelerin etkinliğini değerlendirme, elde edilen sonuçlara göre uygun geliştirici öneriler sunabilme | - | 1 |