Anestezi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02831005 | Farkındalık ve Değerler Eğitimi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Farkındalığın tanımı ve kavranması, kişinin kendini, dış dünyayı tanıması, algılaması ve var olan kazanılmış kalıplarının üstünde farkındalığını artırabilmesi.
Dersin Amacı
Dersin amacı üniversite öğrenimindeki 18-25'li yaşlardaki gençlerin kendilerine, dış dünyaya ve hayata dair farkındalığını, bilinçlilik halini artırmak, anı fark ettirmek ve sanal algıdan uzaklaştırmak, gerçek hayatın algılanmasını bilişsel, duygusal, bedensel, ruhsal olarak artırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Toplumdaki hak ve sorumluluklarını ifade edebilme | P.5.1 | 1,7 |
Ö2 | Toplumsal hak sorumluluklarını, sosyal hizmet ihtiyaçlarını, örgüt ve toplulukların görev yetki ve sorumluluklarını kavrayabilme | P.5.2 | 1,7 |
Ö3 | Sivil toplum kuruluşları, sosyal destek sistemleri örgüt ve topluluklarla iş birliği yaparak uygun müdahale ve girişimler planlayabilme | P.5.3 | 1,7 |
Ö4 | Çeşitli sosyal hizmet kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, örgüt ve toplulukların birey aile ve toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilme | P.5.4 | 1,7 |
Ö5 | Sosyal hizmet müdahalelerini sentezleyerek çok boyutlu ve etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme | P.5.5 | 1,7 |
Ö6 | Birey aile ve grupların örgüt ve toplulukların ihtiyaçlarının analiz edilerek, uygulanan müdahale stratejilerini değerlendirebilme | P.5.6 | 1,7 |
Ö7 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme | P.8.1 | 1 |
Ö8 | Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme | P.8.2 | 1 |
Ö9 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme | P.8.3 | 1 |
Ö10 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme | P.8.4 | 1 |
Ö11 | Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme | P.8.5 | 1 |
Ö12 | Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme | P.8.6 | 1 |
Ö13 | Farklı disiplinler arasındaki farkı ifade edebilme | P.14.1 | 7 |
Ö14 | Yaşam boyu öğrenme kavramını açıklayabilme | P.14.2 | 7 |
Ö15 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | P.14.3 | 7 |
Ö16 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.14.4 | 7 |
Ö17 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme | P.14.5 | 7 |
Ö18 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | P.14.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Farkındalık nedir? Dersin içeriğinin ve işlenişi hakkında genel bilgiler |
2 | Dur, yavaşla, etrafına bak, kendini fark et |
3 | Nefes ve vücut farkındalığı |
4 | Yalnız değiliz |
5 | Tüm canlılara farkındalık, Çevre bilinci |
6 | Sanal farkındalık |
7 | ARA SINAV |
8 | Kalıplarımız, önyargılarımız |
9 | Önceliklerim |
10 | Sağlıklı ve hasta olma hali |
11 | Zaman algısı, anı fark etmek, geçmiş-gelecek |
12 | ""Farkındalığımı artır"" öğrenci sunumları |
13 | ""Farkındalığımı artır"" öğrenci sunumları |
14 | ""Farkındalığımı artır"" öğrenci sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | ders sunumları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P8 | P14 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Toplumdaki hak ve sorumluluklarını ifade edebilme | - | - | - |
Ö2 | Toplumsal hak sorumluluklarını, sosyal hizmet ihtiyaçlarını, örgüt ve toplulukların görev yetki ve sorumluluklarını kavrayabilme | - | - | - |
Ö3 | Sivil toplum kuruluşları, sosyal destek sistemleri örgüt ve topluluklarla iş birliği yaparak uygun müdahale ve girişimler planlayabilme | - | - | - |
Ö4 | Çeşitli sosyal hizmet kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, örgüt ve toplulukların birey aile ve toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilme | - | - | - |
Ö5 | Sosyal hizmet müdahalelerini sentezleyerek çok boyutlu ve etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme | - | - | - |
Ö6 | Birey aile ve grupların örgüt ve toplulukların ihtiyaçlarının analiz edilerek, uygulanan müdahale stratejilerini değerlendirebilme | - | - | - |
Ö7 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme | - | - | - |
Ö8 | Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme | - | - | - |
Ö9 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme | - | - | - |
Ö10 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme | - | - | - |
Ö11 | Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme | - | - | - |
Ö12 | Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme | - | - | - |
Ö13 | Farklı disiplinler arasındaki farkı ifade edebilme | - | - | - |
Ö14 | Yaşam boyu öğrenme kavramını açıklayabilme | - | - | - |
Ö15 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | - | - | - |
Ö16 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | - |
Ö17 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme | - | - | - |
Ö18 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | - | - | - |