İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02831005 Farkındalık ve Değerler Eğitimi 2 Güz 3 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Farkındalığın tanımı ve kavranması, kişinin kendini, dış dünyayı tanıması, algılaması ve var olan kazanılmış kalıplarının üstünde farkındalığını artırabilmesi.
Dersin Amacı
Dersin amacı üniversite öğrenimindeki 18-25'li yaşlardaki gençlerin kendilerine, dış dünyaya ve hayata dair farkındalığını, bilinçlilik halini artırmak, anı fark ettirmek ve sanal algıdan uzaklaştırmak, gerçek hayatın algılanmasını bilişsel, duygusal, bedensel, ruhsal olarak artırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Toplumdaki hak ve sorumluluklarını ifade edebilme P.5.1 1,7
Ö2 Toplumsal hak sorumluluklarını, sosyal hizmet ihtiyaçlarını, örgüt ve toplulukların görev yetki ve sorumluluklarını kavrayabilme P.5.2 1,7
Ö3 Sivil toplum kuruluşları, sosyal destek sistemleri örgüt ve topluluklarla iş birliği yaparak uygun müdahale ve girişimler planlayabilme P.5.3 1,7
Ö4 Çeşitli sosyal hizmet kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, örgüt ve toplulukların birey aile ve toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilme P.5.4 1,7
Ö5 Sosyal hizmet müdahalelerini sentezleyerek çok boyutlu ve etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme P.5.5 1,7
Ö6 Birey aile ve grupların örgüt ve toplulukların ihtiyaçlarının analiz edilerek, uygulanan müdahale stratejilerini değerlendirebilme P.5.6 1,7
Ö7 Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme P.8.1 1
Ö8 Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme P.8.2 1
Ö9 Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme P.8.3 1
Ö10 Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme P.8.4 1
Ö11 Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme P.8.5 1
Ö12 Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme P.8.6 1
Ö13 Farklı disiplinler arasındaki farkı ifade edebilme P.14.1 7
Ö14 Yaşam boyu öğrenme kavramını açıklayabilme P.14.2 7
Ö15 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. P.14.3 7
Ö16 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.14.4 7
Ö17 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme P.14.5 7
Ö18 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme P.14.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Farkındalık nedir? Dersin içeriğinin ve işlenişi hakkında genel bilgiler
2 Dur, yavaşla, etrafına bak, kendini fark et
3 Nefes ve vücut farkındalığı
4 Yalnız değiliz
5 Tüm canlılara farkındalık, Çevre bilinci
6 Sanal farkındalık
7 ARA SINAV
8 Kalıplarımız, önyargılarımız
9 Önceliklerim
10 Sağlıklı ve hasta olma hali
11 Zaman algısı, anı fark etmek, geçmiş-gelecek
12 ""Farkındalığımı artır"" öğrenci sunumları
13 ""Farkındalığımı artır"" öğrenci sunumları
14 ""Farkındalığımı artır"" öğrenci sunumları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ders sunumları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 1 30 30
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P8 P14
Ö1 Toplumdaki hak ve sorumluluklarını ifade edebilme - - -
Ö2 Toplumsal hak sorumluluklarını, sosyal hizmet ihtiyaçlarını, örgüt ve toplulukların görev yetki ve sorumluluklarını kavrayabilme - - -
Ö3 Sivil toplum kuruluşları, sosyal destek sistemleri örgüt ve topluluklarla iş birliği yaparak uygun müdahale ve girişimler planlayabilme - - -
Ö4 Çeşitli sosyal hizmet kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, örgüt ve toplulukların birey aile ve toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilme - - -
Ö5 Sosyal hizmet müdahalelerini sentezleyerek çok boyutlu ve etkili çözüm stratejileri tasarlayabilme - - -
Ö6 Birey aile ve grupların örgüt ve toplulukların ihtiyaçlarının analiz edilerek, uygulanan müdahale stratejilerini değerlendirebilme - - -
Ö7 Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme - - -
Ö8 Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme - - -
Ö9 Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme - - -
Ö10 Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme - - -
Ö11 Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme - - -
Ö12 Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme - - -
Ö13 Farklı disiplinler arasındaki farkı ifade edebilme - - -
Ö14 Yaşam boyu öğrenme kavramını açıklayabilme - - -
Ö15 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. - - -
Ö16 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - -
Ö17 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme - - -
Ö18 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme - - -