Anestezi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02831003 | Örnek Vaka Analizi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Sunum ve öğrenci örnek vaka anlatımları |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | hayır |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Cemile Nida KAYIŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Cemile Nida KAYIŞ | B BLOK-129 | [email protected] | 7859 | Pazartesi 13:30-14:30 |
Dersin İçeriği
Araştırma nedir, araştırma tasarımı ve tasarımı, araştırma önerilerinin öğeleri, literatür incelemesi, araştırma stratejileri, örnekleme analizi, anket tasarımı, veri toplama, araştırma etiği, nitel ve nicel veri analizi, rapor oluşturma. Bölümleriyle ilgili örnek vakaları anlatmak ve öğrencilere sunum hazırlatmak.
Dersin Amacı
Dersin Amacı Dersin genel amacı öğrencilere araştırma metotlarını tanıtarak, karşılaştıkları vakalarda hipotez kurmalarını ve problem çözmelerini kolaylaştırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Anestezi alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihaz ve ekipmanları bilir ve kullanır, beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında cihaz veya hastaya bağlı sorunları tanımlar. | 4 |
P17 | Akademik araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, alanda gördüğü vakaları teorik bilgileri doğrultusunda değerlendirir, akran ve gruplara sunumlar hazırlayarak bilgilendirir.. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Anestezi cihazının ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında nasıl kullanılacağını ve karşılaşılabilecek problemlerin kaynağını ifade edebilme, hasta gereksinimlerini uygun ölçme yöntem ve teknikleri ile belirleyerek gerekli tedavi uygulamasının nedenini ve nasıl olacağını, hasta üzerindeki etkilerini ifade edebilme | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Anestezi cihazını etkin olarak kullanabilme, hastanım gereksinim düzeylerine göre triyajı sağlayarak uygun müdahale yöntemleri için yetki ve sorumlulukları doğrultusunda bir tedavi planı oluşturabilme, cihaz veya bireye bağlı bir problemle karşılaştığında soruna yönelik çözüm planı oluşturabilme | P.2.3 | 1 |
Ö3 | Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında ifade edebilme. | P.17.1 | 1,5 |
Ö4 | Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında açıklayabilme | P.17.2 | 1,5 |
Ö5 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini bilir ve alanda yapılan araştırmaları teorik bilgisi ile değerlendirerek uygulamalar için strateji planı geliştirebilir. | P.17.3 | 1,5 |
Ö6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilir, | P.17.4 | 1,5 |
Ö7 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki olumsuz etkilerini veya olası problemleri öngörerek çözüm stratejileri tasarlayabilir | P.17.5 | 1,5 |
Ö8 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini objektif olarak değerlendirebilir. | P.17.6 | 1,5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Araştırma nedir?Temel Kavramların Okunması |
2 | Araştırma süreci ve tasarım. Araştırma Adımlarının Anlaşılması |
3 | Araştırma önerilerinin öğeleri . Araştırma Adımlarının Anlaşılması |
4 | Literatür İncelemesi Makale Okuma Örnekleri |
5 | Araştırma Stratejileri (Literatür) Anket Hazırlama |
6 | Araştırma Stratejileri (Uygulama) Vaka Analizi Hazırlama |
7 | Ara Sınav |
8 | Nitel ve Nicel araştırma teknikleri |
9 | Nitel ve Nicel araştırma teknikleri Anestezi alanı ile ilgili örnek vakalar |
10 | Anestezi alanı ile ilgili örnek vakalar ve makale örnekleri |
11 | Anestezi alanı ile ilgili örnek vakalar ve makale örnekleri |
12 | Anestezi alanı ile ilgili örnek vakalar ve makale örnekleri |
13 | Anestezi alanı ile ilgili örnek vakalar ve makale örnekleri |
14 | Anestezi alanı ile ilgili örnek vakalar ve makale örnekleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | EMLEK, M., ÖZTÜRK, A., Serhan, Ü. N. L. Ü., & ERSAN, O. (2021). İNTERTROKANTERİK KALÇA KIRIĞI CERRAHİSİNDE, GENEL VEYA SPİNAL ANESTEZİ TERCİHİ KAPALI REDÜKSİYONUN KALİTESİNİ VE KALÇA EKLEM FONKSİYONUNU ETKİLER Mİ?. Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi, 54(2), 194-199. |
İzgi, M., Bayir, T., & Tümer, M. (2022). Perioperatif Vakaların Raporlanması İçin Bir Kılavuz: Anaesthesia Case Report (ACRE) Kriterlerinin Türkçeye Uyarlanması. Journal of Anesthesia/Anestezi Dergisi (JARSS), 30(2). |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | 1 | 60 (%) |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P17 |
---|---|---|---|
Ö1 | Anestezi cihazının ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında nasıl kullanılacağını ve karşılaşılabilecek problemlerin kaynağını ifade edebilme, hasta gereksinimlerini uygun ölçme yöntem ve teknikleri ile belirleyerek gerekli tedavi uygulamasının nedenini ve nasıl olacağını, hasta üzerindeki etkilerini ifade edebilme | 5 | - |
Ö2 | Anestezi cihazını etkin olarak kullanabilme, hastanım gereksinim düzeylerine göre triyajı sağlayarak uygun müdahale yöntemleri için yetki ve sorumlulukları doğrultusunda bir tedavi planı oluşturabilme, cihaz veya bireye bağlı bir problemle karşılaştığında soruna yönelik çözüm planı oluşturabilme | 5 | - |
Ö3 | Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında ifade edebilme. | - | 4 |
Ö4 | Araştırma yöntem ve tekniklerini, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaları, teorik bilgisi kapsamında açıklayabilme | - | 4 |
Ö5 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini bilir ve alanda yapılan araştırmaları teorik bilgisi ile değerlendirerek uygulamalar için strateji planı geliştirebilir. | - | 4 |
Ö6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilir, | - | 4 |
Ö7 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki olumsuz etkilerini veya olası problemleri öngörerek çözüm stratejileri tasarlayabilir | - | 4 |
Ö8 | Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, etkili sunum tekniklerini ve alanda yapılan araştırmaların toplum üzerindeki etkilerini objektif olarak değerlendirebilir. | - | 4 |