Anestezi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02830002 | Staj | 2 | Güz | 3 | 0+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | İş sağlığı ve güvenliği dersini almış ve geçmiş olmak |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Funda GÜRBÜZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Funda GÜRBÜZ | B BLOK -130 | [email protected] | 7522 | Pazartesi 10:10-11:45 |
Dersin İçeriği
Ameliyathane biriminin bulunduğu sağlık kurumları ve hastanelerde 20 işgününü kapsayan pratik uygulamadır.
Dersin Amacı
Teorik ve pratik derslerinde aldıkları bilgileri uygulama sahasında kullanması amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir, ilgili yasa ve yönetmeliğe hakimdir, etik ilkelere uyar. | 5 |
P2 | Anestezi alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihaz ve ekipmanları bilir ve kullanır, beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında cihaz veya hastaya bağlı sorunları tanımlar. | 5 |
P3 | Perioperatif ihtiyaçlar doğrultusunda tüm anestezi planını uzmanlarla birlikte uygular, gelişebilecek olası komplikasyonlar, asepsi-antisepsi uygulamaları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 4 |
P6 | İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi, organ ve sistemlere ait hastalıklar, terminolojik kavramlar, uygun müdahaleler hakkında temel bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. | 5 |
P7 | İlaç, tanımı, etkileşimi, hesaplamaları, kullanılan antidotlar, etki ve yan etkileri, uygulama bölge ve yöntemleri, acil durum müdahaleleri, tüm anestezik ajanların bireylerdeki kulanım şekli konularında temel farmakoloji bilgisine sahiptir. | 5 |
P9 | Temel ve ileri yaşam desteği uygulamaları, kullanılan ilaçlar, hastaneye transport, reanimasyon süreci, gelişebilecek tüm komplikasyonlar hakkında fikir sahibidir. | 5 |
P11 | Sağlık ile ilgili bireylerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yeteneği kazanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Anestezi cihazının ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında nasıl kullanılacağını ve karşılaşılabilecek problemlerin kaynağını ifade edebilme, hasta gereksinimlerini uygun ölçme yöntem ve teknikleri ile belirleyerek gerekli tedavi uygulamasının nedenini ve nasıl olacağını, hasta üzerindeki etkilerini ifade edebilme | P.2.1 | 7 |
Ö2 | Ameliyathanede kullanılan tüm tıbbi cihaz ve ekipmanların kullanım amacını hasta gereksinimlerini ve sağlık hizmet ihtiyaçlarını belirleyerek, uygun girişimlerin neler olduğunu ve uygulama sonrası sonuçların neler olacağını anlayabilme | P.2.2 | 7 |
Ö3 | Yapılacak ameliyatın preoperatif, intraoperatif ve postoperatif süreçlerini, ameliyata hazırlanacak hastanın gerekli tüm bilgi bölge ve kayıt işlemlerini, ameliyathanede kullanılabilecek tüm cihazların kalibrasyon ve hazırlığının nasıl yapılacağını ifade edebilme. | P.3.1 | 7 |
Ö4 | Anestezinin ve yapılan girişimin hasta üzerindeki etkilerini çok yönlü olarak analiz edebilme | P.3.4 | 7 |
Ö5 | İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları ifade edebilme. | P.6.1 | 7 |
Ö6 | İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları anlayabilme | P.6.2 | 7 |
Ö7 | İnsan vücudunun temel yapı ve işleyişinin farkında olarak, var olan veya potansiyel sorunları belirleyip uygun müdahale yaklaşımları geliştirebilme | P.6.3 | 7 |
Ö8 | anestezi işlemi öncesi sırası ve sonrasında uygulanacak ilaçlar için uygulama stratejileri oluşturabilme | P.7.3 | 7 |
Ö9 | acil müdahale gerektiren durumlar, enfeksiyon ajanlarının kontrolü ve önlenmesi, yaşam desteğinin sağlanması gereken durumlar konularında etkili müdahale planları oluşturabilme | P.9.3 | 7 |
Ö10 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme | P.11.1 | 7 |
Ö11 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | P.11.2 | 7 |
Ö12 | ilgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. | P.11.3 | 7 |
Ö13 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme | P.11.4 | 7 |
Ö14 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme | P.11.5 | 7 |
Ö15 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme | P.11.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Öğrenciler 20 iş günü (4 hafta) 160 saat süresince klinikte, okulda öğrendiği bilgiler doğrultusunda uygulama yapar. |
2 | Öğrenciler 20 iş günü (4 hafta) 160 saat süresince klinikte, okulda öğrendiği bilgiler doğrultusunda uygulama yapar. |
3 | Öğrenciler 20 iş günü (4 hafta) 160 saat süresince klinikte, okulda öğrendiği bilgiler doğrultusunda uygulama yapar. |
4 | Öğrenciler 20 iş günü (4 hafta) 160 saat süresince klinikte, okulda öğrendiği bilgiler doğrultusunda uygulama yapar. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | ders notlar |
Ders slaytları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | 1 | 100 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 40 | 560 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 588 | ||
Toplam Yük / 30 | 19,60 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 20 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P6 | P7 | P9 | P11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Anestezi cihazının ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında nasıl kullanılacağını ve karşılaşılabilecek problemlerin kaynağını ifade edebilme, hasta gereksinimlerini uygun ölçme yöntem ve teknikleri ile belirleyerek gerekli tedavi uygulamasının nedenini ve nasıl olacağını, hasta üzerindeki etkilerini ifade edebilme | 5 | - | - | - | - | - |
Ö2 | Ameliyathanede kullanılan tüm tıbbi cihaz ve ekipmanların kullanım amacını hasta gereksinimlerini ve sağlık hizmet ihtiyaçlarını belirleyerek, uygun girişimlerin neler olduğunu ve uygulama sonrası sonuçların neler olacağını anlayabilme | 5 | - | - | - | - | - |
Ö3 | Yapılacak ameliyatın preoperatif, intraoperatif ve postoperatif süreçlerini, ameliyata hazırlanacak hastanın gerekli tüm bilgi bölge ve kayıt işlemlerini, ameliyathanede kullanılabilecek tüm cihazların kalibrasyon ve hazırlığının nasıl yapılacağını ifade edebilme. | - | 5 | - | - | - | - |
Ö4 | Anestezinin ve yapılan girişimin hasta üzerindeki etkilerini çok yönlü olarak analiz edebilme | - | 5 | - | - | - | - |
Ö5 | İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları ifade edebilme. | - | - | 5 | - | - | - |
Ö6 | İnsan vücudunun anatomik yapısını, kullanılan tıbbi terimleri, vücudun çalışma sistemini, temel yapı ve işlevlerini, gerekli müdahaleleri ve tıbbi terminolojik kavramları anlayabilme | - | - | 5 | - | - | - |
Ö7 | İnsan vücudunun temel yapı ve işleyişinin farkında olarak, var olan veya potansiyel sorunları belirleyip uygun müdahale yaklaşımları geliştirebilme | - | - | 5 | - | - | - |
Ö8 | anestezi işlemi öncesi sırası ve sonrasında uygulanacak ilaçlar için uygulama stratejileri oluşturabilme | - | - | - | 5 | - | - |
Ö9 | acil müdahale gerektiren durumlar, enfeksiyon ajanlarının kontrolü ve önlenmesi, yaşam desteğinin sağlanması gereken durumlar konularında etkili müdahale planları oluşturabilme | - | - | - | - | 5 | - |
Ö10 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme | - | - | - | - | - | 5 |
Ö11 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | - | - | - | - | - | 5 |
Ö12 | ilgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. | - | - | - | - | - | 5 |
Ö13 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme | - | - | - | - | - | 5 |
Ö14 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme | - | - | - | - | - | 5 |
Ö15 | İlgi alanı doğrultusunda alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme | - | - | - | - | - | 5 |