İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Ameliyathane Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99400004 Tıbbi Terminoloji 1 Güz 1 2+0+0 2 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Power-Point Destekli, Düz Anlatım Yöntemi, Görsel Materyal, Soru-Cevap
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Merve ARI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Merve ARI BZ-26 [email protected] 7356 Çarşamba
10.00-12.00
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin tıp ve sağlık alanında kullanılan temel terimleri öğrenmelerini, bu terimlerin kökenlerini, yapısını ve anlamlarını kavrayarak doğru biçimde kullanabilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin mesleki iletişimde tıbbi dili etkin biçimde kullanmaları ve ameliyathane hizmetleri sürecinde doğru, eksiksiz ve anlaşılır iletişim kurabilmeleri hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde ilk yardım ve tıbbi terminoloji bilgisine hâkim olur hem aile hem de toplum sağlığı konularında bilinç kazanır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. P.2.1
Ö2 Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. P.2.2
Ö3 Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına entegre edebilme. P.2.3
Ö4 Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. P.2.4
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2
Ö1 Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. 5
Ö2 Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. 5
Ö3 Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına entegre edebilme. 5
Ö4 Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. 5