(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır
| P.1.1) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. |
| P.1.2) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. |
| P.1.3) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. |
| P.1.4) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. |
| P.1.5) Teorik bilgilerini kullanarak beklenmeyen durumlarda uygun çözüm yolları geliştirebilme |
| P.1.6) Cerrahi işlem öncesi, sırası ve sonrasında gerekli hazırlıkları kuramsal bilgiye uygun biçimde uygulayabilme |
|
P2) Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde ilk yardım ve tıbbi terminoloji bilgisine hâkim olur hem aile hem de toplum sağlığı konularında bilinç kazanır.
| P.2.1) Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. |
| P.2.2) Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. |
| P.2.3) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına entegre edebilme. |
| P.2.4) Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. |
| P.2.5) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek tıbbi görüntüleme teknikleri alanında stratejiler geliştirebilme |
| P.2.6) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tıbbi görüntüleme teknikleri alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma. |
|
P3) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
| P.3.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
| P.3.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
| P.3.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
| P.3.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme |
| P.3.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
| P.3.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme |
|
P4) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
| P.4.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. |
| P.4.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. |
| P.4.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
| P.4.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
| P.4.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
| P.4.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. |
|
P5) Ameliyathane hizmetleri alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
| P.5.1) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri ameliyathane hizmetleri alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. |
| P.5.2) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına etkisini kavrayabilme. |
| P.5.3) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri ameliyathane hizmetleri alanında uygulayabilme. |
| P.5.4) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. |
| P.5.5) Uygulama sürecinde karşılaşılan sorunları analiz eder ve uygun çözüm önerileri yaratabilme |
| P.5.6) Uygulama sonuçlarını değerlendirerek güçlü yönlerini ve geliştirmeye açık alanlarını belirleyebilme |
|
P6) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
| P.6.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme |
| P.6.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme |
| P.6.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme |
| P.6.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. |
| P.6.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme |
| P.6.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme |
|
P7) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgi birikimine hakim olur ve edindiği bilgileri mesleki olarak uygular.
| P.7.1) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri açıklayabilme. |
| P.7.2) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına nasıl katkı sağlayabileceğini anlayabilme. |
| P.7.3) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına entegre edebilme. |
| P.7.4) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgilerin nasıl uygulanabileceğini analiz edebilme. |
| P.7.5) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri eleştirebilme. |
| P.7.6) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına katkısını ele alarak değerlendirebilme. |
|
P8) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgilerini kullanarak mesleki sorumluluğunu bağımsız olarak yürütür.
| P.8.1) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri ifade edebilme. |
| P.8.2) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına etkisini kavrayabilme. |
| P.8.3) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri saha deneyimlerine dönüştürerek uygulayabilme. |
| P.8.4) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri uygulama sonuçlarına karşılaştırarak analiz edebilme. |
| P.8.5) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri bileştirerek özgün saha deneyimleri geliştirebilme. |
| P.8.6) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgilerin güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirebilme. |
|
P9) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur.
| P.9.1) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme |
| P.9.2) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme |
| P.9.3) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme |
| P.9.4) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme |
| P.9.5) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme |
| P.9.6) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme |
|
P10) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olur ve tüm paydaşlar ile etkin bir iletişim kurar.
| P.10.1) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ifade edebilme |
| P.10.2) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına nasıl katkı sağlayabileceğini kavrayabilme |
| P.10.3) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına entegre edebilme. |
| P.10.4) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin ameliyathane hizmetleri alanına uygunluğunu değerlendirerek analiz edebilme |
| P.10.5) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri bileştirerek özgün saha deneyimleri geliştirebilme |
| P.10.6) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin ameliyathane hizmetleri alanına etkilerini ölçer. |
|
P11) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
| P.11.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
| P.11.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
| P.11.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
| P.11.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme |
| P.11.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
| P.11.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme |
| P.11.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
| P.11.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
P12) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder
| P.12.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. |
| P.12.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. |
| P.12.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. |
| P.12.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. |
| P.12.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. |
| P.12.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme |
|
P13) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
| P.13.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. |
| P.13.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme |
| P.13.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme |
| P.13.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
| P.13.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme |
| P.13.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme |
|
P14) Ameliyathane hizmetleri alanındaki etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini açıklar.
| P.14.1) Sağlık hizmetlerinde etik kavramını ve temel etik ilkeleri açıklar |
| P.14.2) Ameliyathane ortamında hasta haklarına ve mahremiyetine uygun davranır |
| P.14.3) Ekip içi iletişimde profesyonellik ve etik kurallar çerçevesinde davranır |
| P.14.4) Etik ikilemler karşısında uygun karar verme süreçlerini uygular |
| P.14.5) Mesleki uygulamalarda yasal düzenlemelere ve etik standartlara uygun hareket eder |
| P.14.6) Ameliyathane teknikerliği mesleği ve bu meslek mensubu kişileri yetki ve sorumlulukları bakımından eleştirebilme |
|
P15) Sterilizasyon, asepsi-antisepsi, enfeksiyon kontrolü ve hasa güvenliği konularında teorik bilgiye sahiptir ve standartlara uygun şekilde uygular.
| P.15.1) Sterilizasyon, asepsi–antisepsi ve dezenfeksiyon kavramlarını tanımlar ve aralarındaki farkı açıklayabilme |
| P.15.2) Ameliyathane ortamında enfeksiyon kontrolü ilkelerini ve hasta güvenliği standartlarını açıklayabilme |
| P.15.3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon işlemlerinde kullanılan yöntem ve materyalleri doğru biçimde seçebilme |
| P.15.4) Enfeksiyon kontrolü süreçlerinde karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri geliştirebilme |
| P.15.5) Sterilizasyon zincirini (hazırlık, paketleme, sterilizasyon, depolama ve dağıtım) standartlara uygun şekilde uygulayabilme |
| P.15.6) Aseptik teknikleri kullanarak ameliyat öncesi, sırası ve sonrası süreçlerde enfeksiyon riskini minimize edebilme |
|
P16) Cerrahi ekipman, ilaç-gereç, medikal cihazlar ve teknolojik sistemler hakkında güncel bilgiye sahip olup, etkin şekilde kullanır.
| P.16.1) Ameliyathanede kullanılan temel cerrahi araç, gereç ve teknolojik sistemlerin işlevlerini açıklayabilme |
| P.16.2) Cerrahi ekipmanların çalışma prensiplerini, kullanım kurallarını ve bakım gereksinimlerini açıklayabilme |
| P.16.3) Ameliyat öncesi cihazların çalışma kontrollerini yapar ve kullanıma hazır hale getirebilme |
| P.16.4) Ameliyat sırasında kullanılan teknolojik sistemleri (monitör, aspiratör, elektrokoter, ameliyat masası vb.) güvenli ve etkin biçimde kullanabilme |
| P.16.5) Cihaz arızası, sistem hatası veya güvenlik riski durumlarında uygun önlemleri alır ve ilgili birimlere iletebilme |
| P.16.6) Tıbbi cihazların kullanımında hasta güvenliği, enfeksiyon kontrolü ve etik kurallara uygun hareket edebilme |
| P.16.7) Teknolojik gelişmeleri izleyerek ameliyathane uygulamalarına yenilikçi çözümler entegre edebilme |
|
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) |
P1) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır
| P.1.1) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. |
| P.1.2) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. |
| P.1.3) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. |
| P.1.4) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. |
| P.1.5) Teorik bilgilerini kullanarak beklenmeyen durumlarda uygun çözüm yolları geliştirebilme |
| P.1.6) Cerrahi işlem öncesi, sırası ve sonrasında gerekli hazırlıkları kuramsal bilgiye uygun biçimde uygulayabilme |
|
P2) Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde ilk yardım ve tıbbi terminoloji bilgisine hâkim olur hem aile hem de toplum sağlığı konularında bilinç kazanır.
| P.2.1) Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. |
| P.2.2) Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. |
| P.2.3) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına entegre edebilme. |
| P.2.4) Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. |
| P.2.5) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek tıbbi görüntüleme teknikleri alanında stratejiler geliştirebilme |
| P.2.6) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tıbbi görüntüleme teknikleri alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma. |
|
P3) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
| P.3.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
| P.3.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
| P.3.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
| P.3.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme |
| P.3.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
| P.3.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme |
|
P4) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
| P.4.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. |
| P.4.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. |
| P.4.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
| P.4.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
| P.4.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
| P.4.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. |
|
P5) Ameliyathane hizmetleri alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
| P.5.1) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri ameliyathane hizmetleri alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. |
| P.5.2) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına etkisini kavrayabilme. |
| P.5.3) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri ameliyathane hizmetleri alanında uygulayabilme. |
| P.5.4) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. |
| P.5.5) Uygulama sürecinde karşılaşılan sorunları analiz eder ve uygun çözüm önerileri yaratabilme |
| P.5.6) Uygulama sonuçlarını değerlendirerek güçlü yönlerini ve geliştirmeye açık alanlarını belirleyebilme |
|
P6) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
| P.6.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme |
| P.6.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme |
| P.6.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme |
| P.6.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. |
| P.6.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme |
| P.6.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme |
|
P7) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgi birikimine hakim olur ve edindiği bilgileri mesleki olarak uygular.
| P.7.1) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri açıklayabilme. |
| P.7.2) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına nasıl katkı sağlayabileceğini anlayabilme. |
| P.7.3) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına entegre edebilme. |
| P.7.4) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgilerin nasıl uygulanabileceğini analiz edebilme. |
| P.7.5) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri eleştirebilme. |
| P.7.6) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına katkısını ele alarak değerlendirebilme. |
|
P8) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgilerini kullanarak mesleki sorumluluğunu bağımsız olarak yürütür.
| P.8.1) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri ifade edebilme. |
| P.8.2) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına etkisini kavrayabilme. |
| P.8.3) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri saha deneyimlerine dönüştürerek uygulayabilme. |
| P.8.4) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri uygulama sonuçlarına karşılaştırarak analiz edebilme. |
| P.8.5) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri bileştirerek özgün saha deneyimleri geliştirebilme. |
| P.8.6) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgilerin güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirebilme. |
|
P9) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur.
| P.9.1) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme |
| P.9.2) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme |
| P.9.3) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme |
| P.9.4) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme |
| P.9.5) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme |
| P.9.6) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme |
|
P10) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olur ve tüm paydaşlar ile etkin bir iletişim kurar.
| P.10.1) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ifade edebilme |
| P.10.2) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına nasıl katkı sağlayabileceğini kavrayabilme |
| P.10.3) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına entegre edebilme. |
| P.10.4) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin ameliyathane hizmetleri alanına uygunluğunu değerlendirerek analiz edebilme |
| P.10.5) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri bileştirerek özgün saha deneyimleri geliştirebilme |
| P.10.6) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin ameliyathane hizmetleri alanına etkilerini ölçer. |
|
P11) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
| P.11.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
| P.11.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
| P.11.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
| P.11.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme |
| P.11.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
| P.11.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme |
| P.11.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
| P.11.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
P12) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder
| P.12.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. |
| P.12.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. |
| P.12.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. |
| P.12.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. |
| P.12.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. |
| P.12.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme |
|
P13) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
| P.13.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. |
| P.13.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme |
| P.13.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme |
| P.13.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
| P.13.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme |
| P.13.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme |
|
P14) Ameliyathane hizmetleri alanındaki etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini açıklar.
| P.14.1) Sağlık hizmetlerinde etik kavramını ve temel etik ilkeleri açıklar |
| P.14.2) Ameliyathane ortamında hasta haklarına ve mahremiyetine uygun davranır |
| P.14.3) Ekip içi iletişimde profesyonellik ve etik kurallar çerçevesinde davranır |
| P.14.4) Etik ikilemler karşısında uygun karar verme süreçlerini uygular |
| P.14.5) Mesleki uygulamalarda yasal düzenlemelere ve etik standartlara uygun hareket eder |
| P.14.6) Ameliyathane teknikerliği mesleği ve bu meslek mensubu kişileri yetki ve sorumlulukları bakımından eleştirebilme |
|
P15) Sterilizasyon, asepsi-antisepsi, enfeksiyon kontrolü ve hasa güvenliği konularında teorik bilgiye sahiptir ve standartlara uygun şekilde uygular.
| P.15.1) Sterilizasyon, asepsi–antisepsi ve dezenfeksiyon kavramlarını tanımlar ve aralarındaki farkı açıklayabilme |
| P.15.2) Ameliyathane ortamında enfeksiyon kontrolü ilkelerini ve hasta güvenliği standartlarını açıklayabilme |
| P.15.3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon işlemlerinde kullanılan yöntem ve materyalleri doğru biçimde seçebilme |
| P.15.4) Enfeksiyon kontrolü süreçlerinde karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri geliştirebilme |
| P.15.5) Sterilizasyon zincirini (hazırlık, paketleme, sterilizasyon, depolama ve dağıtım) standartlara uygun şekilde uygulayabilme |
| P.15.6) Aseptik teknikleri kullanarak ameliyat öncesi, sırası ve sonrası süreçlerde enfeksiyon riskini minimize edebilme |
|
P16) Cerrahi ekipman, ilaç-gereç, medikal cihazlar ve teknolojik sistemler hakkında güncel bilgiye sahip olup, etkin şekilde kullanır.
| P.16.1) Ameliyathanede kullanılan temel cerrahi araç, gereç ve teknolojik sistemlerin işlevlerini açıklayabilme |
| P.16.2) Cerrahi ekipmanların çalışma prensiplerini, kullanım kurallarını ve bakım gereksinimlerini açıklayabilme |
| P.16.3) Ameliyat öncesi cihazların çalışma kontrollerini yapar ve kullanıma hazır hale getirebilme |
| P.16.4) Ameliyat sırasında kullanılan teknolojik sistemleri (monitör, aspiratör, elektrokoter, ameliyat masası vb.) güvenli ve etkin biçimde kullanabilme |
| P.16.5) Cihaz arızası, sistem hatası veya güvenlik riski durumlarında uygun önlemleri alır ve ilgili birimlere iletebilme |
| P.16.6) Tıbbi cihazların kullanımında hasta güvenliği, enfeksiyon kontrolü ve etik kurallara uygun hareket edebilme |
| P.16.7) Teknolojik gelişmeleri izleyerek ameliyathane uygulamalarına yenilikçi çözümler entegre edebilme |
|
|
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) |
P1) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır
| P.1.1) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. |
| P.1.2) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. |
| P.1.3) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. |
| P.1.4) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. |
| P.1.5) Teorik bilgilerini kullanarak beklenmeyen durumlarda uygun çözüm yolları geliştirebilme |
| P.1.6) Cerrahi işlem öncesi, sırası ve sonrasında gerekli hazırlıkları kuramsal bilgiye uygun biçimde uygulayabilme |
|
P5) Ameliyathane hizmetleri alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
| P.5.1) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri ameliyathane hizmetleri alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme. |
| P.5.2) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına etkisini kavrayabilme. |
| P.5.3) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri ameliyathane hizmetleri alanında uygulayabilme. |
| P.5.4) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına etkisini ele alarak analiz edebilme. |
| P.5.5) Uygulama sürecinde karşılaşılan sorunları analiz eder ve uygun çözüm önerileri yaratabilme |
| P.5.6) Uygulama sonuçlarını değerlendirerek güçlü yönlerini ve geliştirmeye açık alanlarını belirleyebilme |
|
P7) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgi birikimine hakim olur ve edindiği bilgileri mesleki olarak uygular.
| P.7.1) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri açıklayabilme. |
| P.7.2) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına nasıl katkı sağlayabileceğini anlayabilme. |
| P.7.3) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına entegre edebilme. |
| P.7.4) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgilerin nasıl uygulanabileceğini analiz edebilme. |
| P.7.5) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri eleştirebilme. |
| P.7.6) İnsan anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına katkısını ele alarak değerlendirebilme. |
|
P15) Sterilizasyon, asepsi-antisepsi, enfeksiyon kontrolü ve hasa güvenliği konularında teorik bilgiye sahiptir ve standartlara uygun şekilde uygular.
| P.15.1) Sterilizasyon, asepsi–antisepsi ve dezenfeksiyon kavramlarını tanımlar ve aralarındaki farkı açıklayabilme |
| P.15.2) Ameliyathane ortamında enfeksiyon kontrolü ilkelerini ve hasta güvenliği standartlarını açıklayabilme |
| P.15.3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon işlemlerinde kullanılan yöntem ve materyalleri doğru biçimde seçebilme |
| P.15.4) Enfeksiyon kontrolü süreçlerinde karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri geliştirebilme |
| P.15.5) Sterilizasyon zincirini (hazırlık, paketleme, sterilizasyon, depolama ve dağıtım) standartlara uygun şekilde uygulayabilme |
| P.15.6) Aseptik teknikleri kullanarak ameliyat öncesi, sırası ve sonrası süreçlerde enfeksiyon riskini minimize edebilme |
|
P16) Cerrahi ekipman, ilaç-gereç, medikal cihazlar ve teknolojik sistemler hakkında güncel bilgiye sahip olup, etkin şekilde kullanır.
| P.16.1) Ameliyathanede kullanılan temel cerrahi araç, gereç ve teknolojik sistemlerin işlevlerini açıklayabilme |
| P.16.2) Cerrahi ekipmanların çalışma prensiplerini, kullanım kurallarını ve bakım gereksinimlerini açıklayabilme |
| P.16.3) Ameliyat öncesi cihazların çalışma kontrollerini yapar ve kullanıma hazır hale getirebilme |
| P.16.4) Ameliyat sırasında kullanılan teknolojik sistemleri (monitör, aspiratör, elektrokoter, ameliyat masası vb.) güvenli ve etkin biçimde kullanabilme |
| P.16.5) Cihaz arızası, sistem hatası veya güvenlik riski durumlarında uygun önlemleri alır ve ilgili birimlere iletebilme |
| P.16.6) Tıbbi cihazların kullanımında hasta güvenliği, enfeksiyon kontrolü ve etik kurallara uygun hareket edebilme |
| P.16.7) Teknolojik gelişmeleri izleyerek ameliyathane uygulamalarına yenilikçi çözümler entegre edebilme |
|
|
| Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
P1) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır
| P.1.1) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. |
| P.1.2) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. |
| P.1.3) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. |
| P.1.4) Ameliyathane hizmetleri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme. |
| P.1.5) Teorik bilgilerini kullanarak beklenmeyen durumlarda uygun çözüm yolları geliştirebilme |
| P.1.6) Cerrahi işlem öncesi, sırası ve sonrasında gerekli hazırlıkları kuramsal bilgiye uygun biçimde uygulayabilme |
|
P11) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
| P.11.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
| P.11.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
| P.11.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
| P.11.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme |
| P.11.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
| P.11.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme |
| P.11.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
| P.11.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
|