Ameliyathane Hizmetleri
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Ameliyathane Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Ameliyathane Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 07721001 | İlkyardım | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Necibe Şeyda TUNALI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Necibe Şeyda TUNALI | B-BZ26 | [email protected] | 7864 | Salı 10.00-12.00 |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde ilk yardım ve tıbbi terminoloji bilgisine hâkim olur hem aile hem de toplum sağlığı konularında bilinç kazanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.2.1 | 1 |
| Ö2 | Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. | P.2.2 | 1 |
| Ö3 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına entegre edebilme. | P.2.3 | 1 |
| Ö4 | Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. | P.2.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Genel İlk Yardım Bilgileri |
| 2 | Hasta Yaralı ve Olay Yerinin Değerlendirilmesi |
| 3 | Temel Yaşam Desteği |
| 4 | Kanamalarda İlk Yardım |
| 5 | Yaralanmalarda İlk Yardım |
| 6 | Hava Yolu Tıkanıklıklarında İlk Yardım |
| 7 | Kırık, Çıkık ve Burkulmalarda İlk yardım |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Bilinç Bozukluklarında İlk Yardım |
| 10 | Zehirlenmelerde İlk Yardım |
| 11 | Hayvan Isırmalarında İlk Yardım |
| 12 | Göz, Kulak ve Buruna Yabancı Cisim Kaçmasında İlk Yardım |
| 13 | Boğulmalarda İlk Yardım |
| 14 | Hasta ve Yaralı Taşıma Teknikleri |
| 15 | Dönem Sonu Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. (2025, 22 Nisan). İlk yardım eğitim sunumları. T.C. Sağlık Bakanlığı. |
| EĞİTEN KİTAP İLK YARDIM - Ed; Ferdağ Yıldırım & Saide Faydalı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 15 | 2 | 30 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 89 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,97 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 |
|---|---|---|
| Ö1 | Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. | 5 |
| Ö2 | Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. | 5 |
| Ö3 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri ameliyathane hizmetleri alanına entegre edebilme. | 5 |
| Ö4 | Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. | 5 |
