Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99901057 | Alternatif Tedavi Yöntemleri | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Füsun SUNAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Füsun SUNAR | B-230 | [email protected] | 1234 |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | Eğitim programlarında en az iki adet Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı dışından ders almıştır. | 1 |
| P6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.5.5 | 1 |
| Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel tedavi yöntemlerini ve işlevsel araçları üretebilme. | P.6.4 | 1 |
| Ö3 | Alanı ile ilgili güncel tedavi yöntemlerini eleştirel yargılayabilme. | P.6.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Alternatif tıp nedir, uygulama alanları nelerdir? |
| 2 | Alternatif tıp yönetmeliği |
| 3 | Apiterapi nedir? Tarihi ve gelişimi |
| 4 | Ozonterapi tarihi ve gelişimi |
| 5 | Magot terapi tarihi ve gelişimi |
| 6 | Akupunktur tarihi ve gelişimi |
| 7 | Hipnoterapi tarihi ve gelişimi |
| 8 | Kupa tedavisi gelişimi ve tarihi |
| 9 | Refleksoloji |
| 10 | Proloterapi |
| 11 | Karyopraktik |
| 12 | Hiruduterapi |
| 13 | Müzik terapi |
| 14 | Çocuklarda uygulamalar. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bedenin Efendisi Zihin,Özerkan,Şenyıldız Yayınevi, |
| Gerçeğin Dirilişine Kapı Özakkaş,Özak Yayınevi | |
| Kanserde alternatif ve tamamlayıcı tıp Topuz,İletşim yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 30 | ||
| Toplam Yük / 30 | 1 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 1 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P5 | P6 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | 1 | - |
| Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel tedavi yöntemlerini ve işlevsel araçları üretebilme. | 1 | - |
| Ö3 | Alanı ile ilgili güncel tedavi yöntemlerini eleştirel yargılayabilme. | - | 1 |
