P1) Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır.
| P.1.1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. |
| P.1.2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki hastalıklar hakkında yeni fikirler üretebilme. |
| P.1.3) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. |
| P.1.4) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. |
| P.1.5) Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. |
| P.1.6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. |
| P.1.7) Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve tedavi yöntemlerini analiz edebilme. |
|
P2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
| P.2.1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. |
| P.2.2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. |
| P.2.3) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. |
| P.2.4) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. |
| P.2.5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun müdahale yaklaşımalrı uygulayabilme. |
| P.2.6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. |
| P.2.7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlerin müdahale yaklaşımlarını analiz edebilme. |
|
P3) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer.
| P.3.1) Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. |
| P.3.2) Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını ifade edebilme. |
| P.3.3) Alanı ile ilgili sorunları açıklayabilme. |
| P.3.4) Rehabilitasyondaki bir süreci, olayı, vakayı, ürünü fark edebilme. |
| P.3.5) Rehabilitasyondaki bir sürecin, olayın, vakanın, uygun tedavi yöntemini kullanmaya karar verebilme. |
| P.3.6) Rehabilitasyondaki bir sürece, olaya ve vakaya uygun cihaz ve ekipman tasarlayabilme |
|
P4) Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışır.
| P.4.1) Bireysel olarak yeterli biçimde çalışabilme. |
| P.4.2) Disiplinler arası konuları birleştirebilme. |
| P.4.3) Değerlendirme ve tedavi sürecinde tek başına bağımsız veya ekip içinde uyumlu üretken çalışabilme. |
| P.4.4) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon çalışmalarının bir grup etkinliği olarak sonuçlandırabilme. |
| P.4.5) Ekiplerdeki farklı uygulamalar arasında bağ kurabilme. |
| P.4.6) Değerlendirme ve tedavi sürecinde ekip içinde bilinçli olarak hareket edebilme. |
| P.4.7) Ekip içerisinde yeterli biçimde çalışabilme. |
|
P5) Eğitim programlarında en az iki adet Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı dışından ders almıştır.
| P.5.1) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. |
| P.5.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. |
| P.5.3) Güncel yaklaşımları ve yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. |
| P.5.4) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. |
| P.5.5) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. |
| P.5.6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. |
|
P6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
| P.6.1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları ifade edebilme. |
| P.6.2) Alanındaki güncel ve işlevsel araçları açıklayabilme. |
| P.6.3) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel araçları kullanabilme. |
| P.6.4) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel tedavi yöntemlerini ve işlevsel araçları üretebilme. |
| P.6.5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel tedavi yöntemlerini ayırt edebilme. |
| P.6.6) Alanı ile ilgili güncel tedavi yöntemlerini eleştirel yargılayabilme. |
| P.6.7) Bilişim teknolojilerini açıklayabilme. |
| P.6.8) Bilişim teknolojilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları içerisinde kullanabilme. |
|
P7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil bilgisi vardır.
| P.7.1) Alana dair İngilizce kavramları tanımlayabilme |
| P.7.2) İngilizce kelimeleri açıklayabilme tanımlayabilme. |
| P.7.3) Alandaki bir çalışmayı İngilizce terimlerle örnekleyebilme. |
| P.7.4) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile ilgili İngilizce bir kaynağı kendi diline çevirebilme. |
| P.7.5) İngilizce bir sunumu aktarabilme. |
| P.7.6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon içinde yabancı dile uygun terimleri kullanabilme. |
|
P8) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
| P.8.1) Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilme. |
| P.8.2) Alanında yapılan yenilikleri değerlendirebilme. |
| P.8.3) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. |
| P.8.4) Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini ifade edebilme. |
| P.8.5) Mevcut teorik/uygulamalı bilgileri ile bilim ve teknolojideki gelişmeler arasında bağ kurabilme. |
| P.8.6) Bilim ve teknolojideki gelişmeleri alanındaki tedavi yöntemlerinde uygun biçimde kullanabilme. |
|
P9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisine sahiptir.
| P.9.1) Alanı ile ilgili sorunları belirleyebilme. |
| P.9.2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile ilgili alan çalışmalarını, deneyleri, değerlendirebilme. |
| P.9.3) Alanı ile ilgili değerlendirmeleri ve bu değerlendirme sonuçlarını ifade edebilme. |
| P.9.4) Alanı ile ilgili deney hazırlayabilme. |
| P.9.5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki çalışma verilerinin sonuçlarını açıklayabilme. |
| P.9.6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki çalışma verilerinin sonuçlarına uygun tedavi yöntemeleri üretebilme. |
|
P10) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
| P.10.1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait uygulamaların sorunlarını açıklayabilme. |
| P.10.2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait uygulamalarında hukuksal çerçeveye uygun hareket edebilme. |
| P.10.3) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait becerileri diğer alanlarla birleştirebilme. |
| P.10.4) Yaşadıkları toplumsal çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. |
| P.10.5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait becerileri diğer alanlarla ilişkilendirebilme. |
| P.10.6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait uygulamaların sorunlarına çözüm üretebilme |
|
P11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci vardır.
| P.11.1) Etik, Meslek etiği ve sorumluluk kavramlarını bütün olarak ifade edebilme. |
| P.11.2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kavramını ifade edebilme. |
| P.11.3) Sağlık hukuku, sorumluluk bilinci ve toplumsal hukuk alanlarındaki bilgileri Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirebilme. |
| P.11.4) Etik, Meslek etiği ve sorumluluk kavramını bütün olarak yorumlayabilme. |
| P.11.5) Bilim etiği kavramını bütün olarak tanımlayabilme. |
| P.11.6) Etik, Meslek etiği, sorumluluk, hasta ve sağlık çalışanı kavramını bütün olarak açıklayabilme. |
|
P12) To gain the competence to solve the problems students encounter in their academic and professional lives by using information technologies effectively and efficiently.
| P.12.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme |
| P.12.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme |
| P.12.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
| P.12.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
| P.12.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
| P.12.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme |
|
P13) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
| P.13.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme |
| P.13.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. |
| P.13.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. |
| P.13.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
| P.13.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. |
| P.13.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme |
|
P14) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
| P.14.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme |
| P.14.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme |
| P.14.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme |
| P.14.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme |
| P.14.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme |
| P.14.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme |
|
P15) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
| P.15.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
| P.15.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
| P.15.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
| P.15.4) Ability to provide original examples of correct and meaningful topics in the language by eliminating utterance and pronunciation problems. |
| P.15.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
| P.15.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme |
|
P16) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
| P.16.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
| P.16.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
| P.16.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
| P.16.4) Ability to define workplace environment factors in work and health relations |
| P.16.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
| P.16.6) To gain the competence to solve the problems students encounter in their academic and professional lives by using information technologies effectively and efficiently. |
| P.16.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
| P.16.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
P17) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
| P.17.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. |
| P.17.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. |
| P.17.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. |
| P.17.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. |
| P.17.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. |
| P.17.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. |
|