İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Program Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır.
P.1.1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme.
P.1.2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki hastalıklar hakkında yeni fikirler üretebilme.
P.1.3) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme.
P.1.4) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme.
P.1.5) Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme.
P.1.6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme.
P.1.7) Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve tedavi yöntemlerini analiz edebilme.
P2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
P.2.1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme.
P.2.2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme.
P.2.3) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme.
P.2.4) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme.
P.2.5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun müdahale yaklaşımalrı uygulayabilme.
P.2.6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme.
P.2.7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlerin müdahale yaklaşımlarını analiz edebilme.
P3) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer.
P.3.1) Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar.
P.3.2) Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını ifade edebilme.
P.3.3) Alanı ile ilgili sorunları açıklayabilme.
P.3.4) Rehabilitasyondaki bir süreci, olayı, vakayı, ürünü fark edebilme.
P.3.5) Rehabilitasyondaki bir sürecin, olayın, vakanın, uygun tedavi yöntemini kullanmaya karar verebilme.
P.3.6) Rehabilitasyondaki bir sürece, olaya ve vakaya uygun cihaz ve ekipman tasarlayabilme
P4) Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışır.
P.4.1) Bireysel olarak yeterli biçimde çalışabilme.
P.4.2) Disiplinler arası konuları birleştirebilme.
P.4.3) Değerlendirme ve tedavi sürecinde tek başına bağımsız veya ekip içinde uyumlu üretken çalışabilme.
P.4.4) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon çalışmalarının bir grup etkinliği olarak sonuçlandırabilme.
P.4.5) Ekiplerdeki farklı uygulamalar arasında bağ kurabilme.
P.4.6) Değerlendirme ve tedavi sürecinde ekip içinde bilinçli olarak hareket edebilme.
P.4.7) Ekip içerisinde yeterli biçimde çalışabilme.
P5) Eğitim programlarında en az iki adet Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı dışından ders almıştır.
P.5.1) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.5.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.5.3) Güncel yaklaşımları ve yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.
P.5.4) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.5.5) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.5.6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
P.6.1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları ifade edebilme.
P.6.2) Alanındaki güncel ve işlevsel araçları açıklayabilme.
P.6.3) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel araçları kullanabilme.
P.6.4) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel tedavi yöntemlerini ve işlevsel araçları üretebilme.
P.6.5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel tedavi yöntemlerini ayırt edebilme.
P.6.6) Alanı ile ilgili güncel tedavi yöntemlerini eleştirel yargılayabilme.
P.6.7) Bilişim teknolojilerini açıklayabilme.
P.6.8) Bilişim teknolojilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları içerisinde kullanabilme.
P7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil bilgisi vardır.
P.7.1) Alana dair İngilizce kavramları tanımlayabilme
P.7.2) İngilizce kelimeleri açıklayabilme tanımlayabilme.
P.7.3) Alandaki bir çalışmayı İngilizce terimlerle örnekleyebilme.
P.7.4) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile ilgili İngilizce bir kaynağı kendi diline çevirebilme.
P.7.5) İngilizce bir sunumu aktarabilme.
P.7.6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon içinde yabancı dile uygun terimleri kullanabilme.
P8) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
P.8.1) Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilme.
P.8.2) Alanında yapılan yenilikleri değerlendirebilme.
P.8.3) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.8.4) Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini ifade edebilme.
P.8.5) Mevcut teorik/uygulamalı bilgileri ile bilim ve teknolojideki gelişmeler arasında bağ kurabilme.
P.8.6) Bilim ve teknolojideki gelişmeleri alanındaki tedavi yöntemlerinde uygun biçimde kullanabilme.
P9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisine sahiptir.
P.9.1) Alanı ile ilgili sorunları belirleyebilme.
P.9.2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile ilgili alan çalışmalarını, deneyleri, değerlendirebilme.
P.9.3) Alanı ile ilgili değerlendirmeleri ve bu değerlendirme sonuçlarını ifade edebilme.
P.9.4) Alanı ile ilgili deney hazırlayabilme.
P.9.5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki çalışma verilerinin sonuçlarını açıklayabilme.
P.9.6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki çalışma verilerinin sonuçlarına uygun tedavi yöntemeleri üretebilme.
P10) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
P.10.1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait uygulamaların sorunlarını açıklayabilme.
P.10.2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait uygulamalarında hukuksal çerçeveye uygun hareket edebilme.
P.10.3) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait becerileri diğer alanlarla birleştirebilme.
P.10.4) Yaşadıkları toplumsal çevreye karşı duyarlılık kazanabilme.
P.10.5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait becerileri diğer alanlarla ilişkilendirebilme.
P.10.6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait uygulamaların sorunlarına çözüm üretebilme
P11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci vardır.
P.11.1) Etik, Meslek etiği ve sorumluluk kavramlarını bütün olarak ifade edebilme.
P.11.2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kavramını ifade edebilme.
P.11.3) Sağlık hukuku, sorumluluk bilinci ve toplumsal hukuk alanlarındaki bilgileri Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirebilme.
P.11.4) Etik, Meslek etiği ve sorumluluk kavramını bütün olarak yorumlayabilme.
P.11.5) Bilim etiği kavramını bütün olarak tanımlayabilme.
P.11.6) Etik, Meslek etiği, sorumluluk, hasta ve sağlık çalışanı kavramını bütün olarak açıklayabilme.
P12) To gain the competence to solve the problems students encounter in their academic and professional lives by using information technologies effectively and efficiently.
P.12.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme
P.12.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme
P.12.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.12.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.12.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.12.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme
P13) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.13.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme
P.13.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.13.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.13.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.13.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.13.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme
P14) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.14.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.14.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.14.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.14.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme
P.14.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.14.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P15) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.15.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.15.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.15.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.15.4) Ability to provide original examples of correct and meaningful topics in the language by eliminating utterance and pronunciation problems.
P.15.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.15.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P16) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.16.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.16.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.16.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.16.4) Ability to define workplace environment factors in work and health relations
P.16.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.16.6) To gain the competence to solve the problems students encounter in their academic and professional lives by using information technologies effectively and efficiently.
P.16.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.16.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P17) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.17.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.17.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.17.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme.
P.17.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.17.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.17.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
P12) To gain the competence to solve the problems students encounter in their academic and professional lives by using information technologies effectively and efficiently.
P.12.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme
P.12.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme
P.12.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.12.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.12.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.12.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme
P13) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.13.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme
P.13.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.13.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.13.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.13.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.13.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme
P14) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.14.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.14.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.14.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.14.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme
P.14.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.14.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P15) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.15.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.15.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.15.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.15.4) Ability to provide original examples of correct and meaningful topics in the language by eliminating utterance and pronunciation problems.
P.15.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.15.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P16) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.16.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.16.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.16.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.16.4) Ability to define workplace environment factors in work and health relations
P.16.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.16.6) To gain the competence to solve the problems students encounter in their academic and professional lives by using information technologies effectively and efficiently.
P.16.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.16.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P17) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.17.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.17.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.17.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme.
P.17.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.17.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.17.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
P12) To gain the competence to solve the problems students encounter in their academic and professional lives by using information technologies effectively and efficiently.
P.12.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme
P.12.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme
P.12.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.12.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.12.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.12.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme
P13) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.13.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme
P.13.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.13.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.13.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.13.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.13.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme
P14) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.14.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.14.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.14.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.14.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme
P.14.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.14.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P15) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.15.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.15.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.15.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.15.4) Ability to provide original examples of correct and meaningful topics in the language by eliminating utterance and pronunciation problems.
P.15.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.15.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P16) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.16.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.16.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.16.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.16.4) Ability to define workplace environment factors in work and health relations
P.16.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.16.6) To gain the competence to solve the problems students encounter in their academic and professional lives by using information technologies effectively and efficiently.
P.16.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.16.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P17) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.17.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.17.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.17.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme.
P.17.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.17.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.17.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
P12) To gain the competence to solve the problems students encounter in their academic and professional lives by using information technologies effectively and efficiently.
P.12.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme
P.12.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme
P.12.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.12.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.12.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.12.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme
P13) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.13.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme
P.13.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.13.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.13.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.13.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.13.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme
P14) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.14.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.14.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.14.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.14.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme
P.14.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.14.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P15) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.15.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.15.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.15.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.15.4) Ability to provide original examples of correct and meaningful topics in the language by eliminating utterance and pronunciation problems.
P.15.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.15.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P16) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.16.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.16.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.16.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.16.4) Ability to define workplace environment factors in work and health relations
P.16.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.16.6) To gain the competence to solve the problems students encounter in their academic and professional lives by using information technologies effectively and efficiently.
P.16.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.16.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P17) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.17.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.17.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.17.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme.
P.17.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.17.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.17.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.