Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99500004 | Farmakoloji | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esra ŞUMLU |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra ŞUMLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Genel Farmakoloji, Nonsteroidal antiinflamatuvar ilaçlar, Hastalıklara özel kullanılan ilaç bilgileri.
Dersin Amacı
Farmakolojik ajanların etki mekanizmaları, organ sistemlerinde etkili ilaçların özellikleri ve yan etkileri ile ilgili temel bilgilerin kazandırılmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 2 |
P3 | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | 2 |
P4 | Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışır. | 2 |
P10 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | P.1.5 | 1 |
Ö2 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. | P.3.1 | 1 |
Ö3 | Ekiplerdeki farklı uygulamalar arasında bağ kurabilme. | P.4.5 | 1 |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait becerileri diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | P.10.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Genel Farmakoloji - 1 Farmakoloji de temel kavramlar İlaç kaynakları İlaç geliştirme basamakları |
2 | Genel Farmakoloji- 2 İlaç uygulama yolları |
3 | Genel Farmakoloji- 3 Farmakokinetik kavramlar - I (İlaçların emilimi, dağılımı) |
4 | Genel Farmakoloji- 4 Farmakokinetik kavramlar - II (İlaçların metabolizması, atılımı) |
5 | Genel Farmakoloji- 5 Farmakodinamik kavramlar (İlaçların etki mekanizmaları) |
6 | Genel Farmakoloji- 6 İlaçlar arası farmakodinamik ve farmakokinetik etkileşmeler |
7 | ara sınav |
8 | Genel Farmakoloji- 8 Yaşlılarda ilaç kullanımı |
9 | Nonsteroidal antiinflamatuvar ilaçlar- Araşidonik asid metabolizması ve ürünleri (eikozanoidler) |
10 | Parkinson tedavisinde kullanılan ilaçlar İlaçlar, etki mekanizmaları, yan etkileri |
11 | Kas gevşeticiler (sınıflandırma, etki mekanizmaları, yan tesirleri, etkileşimleri), antikoagülan ilaçlar |
12 | Kortikosteroidler- 1 (sınıflandırma, etki mekanizmaları, yan tesirleri, etkileşimleri) |
13 | Solunum hastalıklarında kullanılan ilaçlar, İnhalaterler |
14 | Spastisite tedavisinde kullanılan ilaçlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Dersin hocasının verdiği notlar kullanılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P10 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | 2 | - | - | - |
Ö2 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. | - | 2 | - | - |
Ö3 | Ekiplerdeki farklı uygulamalar arasında bağ kurabilme. | - | - | 2 | - |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait becerileri diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | - | - | - | 2 |