Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99500001 | Psikolojiye Giriş | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, psikolojinin tarihi, tanımı ve temel bilim çalışması yapan alt dallarının ilgi alanları ve yaklaşımlarını içerir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, psikolojinin temel ilkeleri, süreçleri, yaklaşımları ve yöntemlerine giriş yapmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | 2 |
P4 | Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışır. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. | P.3.1 | 1 |
Ö2 | Alanı ile ilgili sorunları açıklayabilme. | P.3.3 | 1 |
Ö3 | Rehabilitasyondaki bir süreci, olayı, vakayı, ürünü fark edebilme. | P.3.4 | 1 |
Ö4 | Disiplinler arası konuları birleştirebilme. | P.4.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Psikolojinin felsefi temelleri |
2 | Psikoloji tarihi ve ekoller |
3 | Psikolojinin tanımı ve alt dalları |
4 | Psikolojinin kullandığı araştırma yöntemleri |
5 | Psikolojinin kullandığı araştırma yöntemleri |
6 | Sosyal psikolojinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları |
7 | Ara Sınav |
8 | Öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları |
9 | Öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları |
10 | Gelişim psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları |
11 | Gelişim psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları |
12 | Endüstri ve örgüt psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları |
13 | Klinik psikolojinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları |
14 | Klinik psikolojinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Morris,C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. (Çev.:Sayıl & Ayvaşık) 3. Baskı, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayını |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 |
---|---|---|---|
Ö1 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. | 2 | - |
Ö2 | Alanı ile ilgili sorunları açıklayabilme. | 1 | - |
Ö3 | Rehabilitasyondaki bir süreci, olayı, vakayı, ürünü fark edebilme. | 2 | - |
Ö4 | Disiplinler arası konuları birleştirebilme. | - | 2 |