Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02381102 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Toplum ve topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin temel kavramlar, Topluma hizmet uygulamalarının ve sosyal sorumluluk projelerinin önemi, Hedef Kitle Problemini belirleme, Belirlenen problemlere yönelik çözüm önerileri üretme, Günümüzde topluma hizmet uygulamaları: Kamu kurumlarının ve Sivil toplum kuruluşlarının topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projeleri, Kentimizdeki topluma hizmet uygulamaları ile sosyal sorumluluk projelerini araştırma, Panel, Konferans, bilgilendirme seminerleri düzenleme Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma
Dersin Amacı
Ders kapsamında tanımlanan etkinliklerle üniversite öğrencilerinde aile, kadın, çocuk, engelli, yaşlı, şehit yakını ve gaziler hakkında toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşturmak; bireysel ve toplumsal sorumluluk geliştirme, iş birliği, dayanışma, etkili iletişim becerilerini oluşturma amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Eğitim programlarında en az iki adet Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı dışından ders almıştır. | 4 |
P10 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.5.1 | 1 |
Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.5.2 | 1 |
Ö3 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.5.4 | 1 |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | P.5.6 | 1 |
Ö5 | Yaşadıkları toplumsal çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | P.10.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması, toplum ve topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin kavramlarının tartışılması |
2 | Topluma hizmet uygulamalarının ve sosyal sorumluluk projelerinin önemi ve örnekler |
3 | Hedef Kitle Problemlerini belirleme, Belirlenen problemlere yönelik çözüm önerileri üretme |
4 | Günümüzde topluma hizmet uygulamaları: Kamu kurumlarının ve Sivil toplum kuruluşlarının topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projeleri |
5 | Kentimizdeki topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projeleri |
6 | Panel, Konferans, bilgilendirme seminerleri düzenleme |
7 | Ara Sınav |
8 | Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma |
9 | Toplumsal projelerde yer alma |
10 | Toplumsal projelerde yer alma |
11 | Toplumsal projelerde yer alma |
12 | Toplumsal projelerde yer alma |
13 | Proje bilgisi: Raporlaştırma hakkında genel bilgilendirme |
14 | Grup projelerinin sunumu ve teslimi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Topluma Hizmet Uygulamaları ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Ders Yönergesi |
Topluma Hizmet Uygulamaları, 2009 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 8 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P10 |
---|---|---|---|
Ö1 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | 5 | - |
Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | 5 | - |
Ö3 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | 5 | - |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | 5 | - |
Ö5 | Yaşadıkları toplumsal çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | - | 3 |