Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02380101 | Klinik Uygulama II | 4 | Bahar | 8 | 0+20+0 | 13 | 13 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner vb. klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
Dersin Amacı
Öğrencinin farklı kliniklerde ve birimlerde (kardiyo-pulmoner, ortopedi, nöroloji ...) fizyoterapi değerlendirme yöntemlerini kullanma, fizyoterapi programı planlama, uygulama becerisi kazanması, hasta ve diğer sağlık ekibi elemanlarıyla iletişim becerisini geliştirmesi amaçlanmaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 5 |
| P2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 5 |
| P3 | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | 5 |
| P4 | Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışır. | 5 |
| P6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
| P8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
| P11 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci vardır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | P.1.1 | 1,7 |
| Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki hastalıklar hakkında yeni fikirler üretebilme. | P.1.2 | 1,7 |
| Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. | P.1.3 | 1,7 |
| Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. | P.1.4 | 1,7 |
| Ö5 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | P.1.5 | 1,7 |
| Ö6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | P.1.6 | 1,7 |
| Ö7 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve tedavi yöntemlerini analiz edebilme. | P.1.7 | 1,7 |
| Ö8 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | P.2.1 | 1,7 |
| Ö9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. | P.2.2 | 1,7 |
| Ö10 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. | P.2.3 | 1,7 |
| Ö11 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. | P.2.4 | 1,7 |
| Ö12 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun müdahale yaklaşımalrı uygulayabilme. | P.2.5 | 1,7 |
| Ö13 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | P.2.6 | 1,7 |
| Ö14 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlerin müdahale yaklaşımlarını analiz edebilme. | P.2.7 | 1,7 |
| Ö15 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. | P.3.1 | 1,7 |
| Ö16 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını ifade edebilme. | P.3.2 | 1,7 |
| Ö17 | Alanı ile ilgili sorunları açıklayabilme. | P.3.3 | 1,7 |
| Ö18 | Rehabilitasyondaki bir süreci, olayı, vakayı, ürünü fark edebilme. | P.3.4 | 1,7 |
| Ö19 | Rehabilitasyondaki bir sürecin, olayın, vakanın, uygun tedavi yöntemini kullanmaya karar verebilme. | P.3.5 | 1,7 |
| Ö20 | Bireysel olarak yeterli biçimde çalışabilme. | P.4.1 | 7 |
| Ö21 | Disiplinler arası konuları birleştirebilme. | P.4.2 | 7 |
| Ö22 | Değerlendirme ve tedavi sürecinde tek başına bağımsız veya ekip içinde uyumlu üretken çalışabilme. | P.4.3 | 7 |
| Ö23 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon çalışmalarının bir grup etkinliği olarak sonuçlandırabilme. | P.4.4 | 7 |
| Ö24 | Ekiplerdeki farklı uygulamalar arasında bağ kurabilme. | P.4.5 | 7 |
| Ö25 | Değerlendirme ve tedavi sürecinde ekip içinde bilinçli olarak hareket edebilme. | P.4.6 | 7 |
| Ö26 | Ekip içerisinde yeterli biçimde çalışabilme. | P.4.7 | 7 |
| Ö27 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları ifade edebilme. | P.6.1 | 7 |
| Ö28 | Alanındaki güncel ve işlevsel araçları açıklayabilme. | P.6.2 | 7 |
| Ö29 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel araçları kullanabilme. | P.6.3 | 7 |
| Ö30 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel tedavi yöntemlerini ayırt edebilme. | P.6.5 | 7 |
| Ö31 | Bilişim teknolojilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları içerisinde kullanabilme. | P.6.8 | 7 |
| Ö32 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.8.3 | 1,7 |
| Ö33 | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini ifade edebilme. | P.8.4 | 1,7 |
| Ö34 | Mevcut teorik/uygulamalı bilgileri ile bilim ve teknolojideki gelişmeler arasında bağ kurabilme. | P.8.5 | 1,7 |
| Ö35 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri alanındaki tedavi yöntemlerinde uygun biçimde kullanabilme. | P.8.6 | 7 |
| Ö36 | Etik, Meslek etiği ve sorumluluk kavramlarını bütün olarak ifade edebilme. | P.11.1 | 7 |
| Ö37 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kavramını ifade edebilme. | P.11.2 | 1,7 |
| Ö38 | Sağlık hukuku, sorumluluk bilinci ve toplumsal hukuk alanlarındaki bilgileri Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirebilme. | P.11.3 | 7 |
| Ö39 | Etik, Meslek etiği ve sorumluluk kavramını bütün olarak yorumlayabilme. | P.11.4 | 7 |
| Ö40 | Etik, Meslek etiği, sorumluluk, hasta ve sağlık çalışanı kavramını bütün olarak açıklayabilme. | P.11.6 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 2 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 3 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 4 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 5 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 6 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 7 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 8 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 9 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 10 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 11 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 12 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 13 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 14 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Cardiopulmonary Physiotherapy, M. Jones,F. Moffatt, 2002 |
| Outcome measures in orthopaedics. Pynsent P. | |
| Therapy outcome measures for rehabilitation professionals. Enderby P. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 20 | 280 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 30 | 30 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü: | 458 | ||
| Toplam Yük / 30 | 15,27 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 15 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P6 | P8 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki hastalıklar hakkında yeni fikirler üretebilme. | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve tedavi yöntemlerini analiz edebilme. | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö10 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö11 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö12 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun müdahale yaklaşımalrı uygulayabilme. | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö13 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö14 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlerin müdahale yaklaşımlarını analiz edebilme. | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö15 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö16 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını ifade edebilme. | - | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö17 | Alanı ile ilgili sorunları açıklayabilme. | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö18 | Rehabilitasyondaki bir süreci, olayı, vakayı, ürünü fark edebilme. | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö19 | Rehabilitasyondaki bir sürecin, olayın, vakanın, uygun tedavi yöntemini kullanmaya karar verebilme. | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö20 | Bireysel olarak yeterli biçimde çalışabilme. | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö21 | Disiplinler arası konuları birleştirebilme. | - | - | - | 4 | - | - | - |
| Ö22 | Değerlendirme ve tedavi sürecinde tek başına bağımsız veya ekip içinde uyumlu üretken çalışabilme. | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö23 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon çalışmalarının bir grup etkinliği olarak sonuçlandırabilme. | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö24 | Ekiplerdeki farklı uygulamalar arasında bağ kurabilme. | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö25 | Değerlendirme ve tedavi sürecinde ekip içinde bilinçli olarak hareket edebilme. | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö26 | Ekip içerisinde yeterli biçimde çalışabilme. | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö27 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları ifade edebilme. | - | - | - | - | 3 | - | - |
| Ö28 | Alanındaki güncel ve işlevsel araçları açıklayabilme. | - | - | - | - | 3 | - | - |
| Ö29 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel araçları kullanabilme. | - | - | - | - | 4 | - | - |
| Ö30 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel tedavi yöntemlerini ayırt edebilme. | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö31 | Bilişim teknolojilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları içerisinde kullanabilme. | - | - | - | - | 4 | - | - |
| Ö32 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | - | - | - | - | 3 | - |
| Ö33 | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini ifade edebilme. | - | - | - | - | - | 4 | - |
| Ö34 | Mevcut teorik/uygulamalı bilgileri ile bilim ve teknolojideki gelişmeler arasında bağ kurabilme. | - | - | - | - | - | 2 | - |
| Ö35 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri alanındaki tedavi yöntemlerinde uygun biçimde kullanabilme. | - | - | - | - | - | 4 | - |
| Ö36 | Etik, Meslek etiği ve sorumluluk kavramlarını bütün olarak ifade edebilme. | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö37 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kavramını ifade edebilme. | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö38 | Sağlık hukuku, sorumluluk bilinci ve toplumsal hukuk alanlarındaki bilgileri Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirebilme. | - | - | - | - | - | - | 4 |
| Ö39 | Etik, Meslek etiği ve sorumluluk kavramını bütün olarak yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö40 | Etik, Meslek etiği, sorumluluk, hasta ve sağlık çalışanı kavramını bütün olarak açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - | 5 |
