Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02371102 | Akademik Okuma ve Yazma Becerileri | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
1. Araştırma ve Yazım Teknikleri 2. Bilimsel araştırma çalışmaları 3. Ödev; makale, bildiri, poster, tez ve proje yazım türleri 4. Sözlü sunum 5. Kaynakça gösterme kuralları 6. Dipnot verme şekilleri 7. Yazılı ve elektronik kaynaklardan yararlanma teknikleri 8. Sunum Teknolojileri 9. Sosyal Medyada Sunum Teknikleri
Dersin Amacı
Akademik Yazım Teknikleri dersinde öğrencilere öğrenim süresince hazırlayacakları ödev, seminer, proje, rapor, makale, sözlü sunum ve tez çalışmalarında bilimsel araştırma ve yazım yönteminin temel kuralları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilme. | P.8.1 | 1 |
Ö2 | Alanında yapılan yenilikleri değerlendirebilme. | P.8.2 | 1 |
Ö3 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.8.3 | 1 |
Ö4 | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini ifade edebilme. | P.8.4 | 1 |
Ö5 | Mevcut teorik/uygulamalı bilgileri ile bilim ve teknolojideki gelişmeler arasında bağ kurabilme. | P.8.5 | 1 |
Ö6 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri alanındaki tedavi yöntemlerinde uygun biçimde kullanabilme. | P.8.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Ders Yöntemi Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi |
2 | Bilimsel düşünme, çalışma nedir ve Bilimsel çalışmada Takip edilecek Süreç |
3 | Hipotez Geliştirme ve Araştırma Teklifi Hazırlama |
4 | Araştırmaya Başlangıç; Online Veritabanları, Kütüphaneler ve Arşivlerde Araştırma ve Toplanan Kaynakların Düzenlemesi |
5 | Bilimsel Yazım Bilgi Yönetim Sistem ve Araçları; EndNote, Zotero, Mendeley |
6 | Kaynaklardan Nasıl Atıf Yapılır: Aktarmalar, Alıntı, Kaynak Gösterme, Kaynak Göstermede Temel İlke ve Amaçlar |
7 | Ara sınav |
8 | Bilimsel Yazım Türleri; Makale, Bildiri, Tez, Poster, Kitap ve Patent |
9 | Bilimsel Bir Makalenin Yapısı ve Düzenlemesi |
10 | Örnek Yazımların Sunumu ve Değerlendirmesi |
11 | Sunum Hazırlama Teknikleri ve Araçları |
12 | Sunum Yöntemleri ve Sunumda Dikkat Edilecek Hususlar |
13 | Örnek Prezi ve Power Point Sunumları ve Tartışması |
14 | Sosyal Medyanın Kullanımı ve Uygulama Örnekleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Halil Seyidoğlu, Bilimsel Araştırma Ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul; 2003 2. Robert A. Day (Çev: Gülay Aşkar Altay), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?, TÜBİTAK YAYINLARI, Ankara; 1996 3. TÜBİTAK Kurumsal İletişim Müdürlüğü, Etkili Sunumlar için El Kitabı, TÜBİTAK YAYINLARI, Ankara; 2013 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 8 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P8 |
---|---|---|
Ö1 | Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilme. | 5 |
Ö2 | Alanında yapılan yenilikleri değerlendirebilme. | 5 |
Ö3 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | 5 |
Ö4 | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini ifade edebilme. | 5 |
Ö5 | Mevcut teorik/uygulamalı bilgileri ile bilim ve teknolojideki gelişmeler arasında bağ kurabilme. | 5 |
Ö6 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri alanındaki tedavi yöntemlerinde uygun biçimde kullanabilme. | 5 |