Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02371101 | Seminer | 4 | Güz | 7 | 0+2+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı@f2 , Öğrenci sunumları
Dersin Amacı
İlgili ders ile öğrencilere fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bir seminer konusunun etkin bir biçimde hazırlanması ve sunum tekniklerinin geliştirilmesi kazanımlarının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 5 |
P2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 3 |
P4 | Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışır. | 1 |
P5 | Eğitim programlarında en az iki adet Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı dışından ders almıştır. | 2 |
P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil bilgisi vardır. | 1 |
P9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisine sahiptir. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | P.1.1 | 5 |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki hastalıklar hakkında yeni fikirler üretebilme. | P.1.2 | 5 |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. | P.1.3 | 5 |
Ö4 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | P.1.5 | 5 |
Ö5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | P.1.6 | 5 |
Ö6 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve tedavi yöntemlerini analiz edebilme. | P.1.7 | 5 |
Ö7 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | P.2.1 | 5 |
Ö8 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. | P.2.2 | 5 |
Ö9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | P.2.6 | 5 |
Ö10 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlerin müdahale yaklaşımlarını analiz edebilme. | P.2.7 | 5 |
Ö11 | Bireysel olarak yeterli biçimde çalışabilme. | P.4.1 | 5 |
Ö12 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.5.1 | 5 |
Ö13 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.5.2 | 5 |
Ö14 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları ifade edebilme. | P.6.1 | 5 |
Ö15 | Alanındaki güncel ve işlevsel araçları açıklayabilme. | P.6.2 | 5 |
Ö16 | Alanı ile ilgili güncel tedavi yöntemlerini eleştirel yargılayabilme. | P.6.6 | 5 |
Ö17 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile ilgili İngilizce bir kaynağı kendi diline çevirebilme. | P.7.4 | 5 |
Ö18 | Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilme. | P.8.1 | 5 |
Ö19 | Alanında yapılan yenilikleri değerlendirebilme. | P.8.2 | 5 |
Ö20 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.8.3 | 5 |
Ö21 | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini ifade edebilme. | P.8.4 | 5 |
Ö22 | Mevcut teorik/uygulamalı bilgileri ile bilim ve teknolojideki gelişmeler arasında bağ kurabilme. | P.8.5 | 5 |
Ö23 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile ilgili alan çalışmalarını, deneyleri, değerlendirebilme. | P.9.2 | 5 |
Ö24 | Alanı ile ilgili değerlendirmeleri ve bu değerlendirme sonuçlarını ifade edebilme. | P.9.3 | 5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı ve nasıl sunulmalı-I |
2 | Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı ve nasıl sunulmalı-II |
3 | Öğrenci sunumları |
4 | Öğrenci sunumları |
5 | Öğrenci sunumları |
6 | Öğrenci sunumları |
7 | Ara sınav |
8 | Öğrenci sunumları |
9 | Öğrenci sunumları |
10 | Öğrenci sunumları |
11 | Öğrenci sunumları |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | KTO Karatay Üniversitesi Kütüphanesi, e-dergi ve kitaplar |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | 1 | 100 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 | P9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki hastalıklar hakkında yeni fikirler üretebilme. | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve tedavi yöntemlerini analiz edebilme. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö7 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | - | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö8 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
Ö9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö10 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlerin müdahale yaklaşımlarını analiz edebilme. | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö11 | Bireysel olarak yeterli biçimde çalışabilme. | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö12 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö13 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö14 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları ifade edebilme. | - | - | - | - | 4 | - | - | - |
Ö15 | Alanındaki güncel ve işlevsel araçları açıklayabilme. | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö16 | Alanı ile ilgili güncel tedavi yöntemlerini eleştirel yargılayabilme. | - | - | - | - | 4 | - | - | - |
Ö17 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile ilgili İngilizce bir kaynağı kendi diline çevirebilme. | - | - | - | - | - | 2 | - | - |
Ö18 | Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilme. | - | - | - | - | - | - | 3 | - |
Ö19 | Alanında yapılan yenilikleri değerlendirebilme. | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö20 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö21 | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini ifade edebilme. | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö22 | Mevcut teorik/uygulamalı bilgileri ile bilim ve teknolojideki gelişmeler arasında bağ kurabilme. | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö23 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile ilgili alan çalışmalarını, deneyleri, değerlendirebilme. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Ö24 | Alanı ile ilgili değerlendirmeleri ve bu değerlendirme sonuçlarını ifade edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | 4 |