İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02360102 Nörofizyolojik Yaklaşımlar II 3 Bahar 6 2+0+2 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Osman KARACA
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Osman KARACA B-229 [email protected] 7845 Cuma
10:30-11:30
Dersin İçeriği
İnme sonrası klinik özellikler, nörofizyolojik yaklaşımların kavramsal boyutu, nörofizyolojik yaklaşımlarda ölçme, değerlendirme ve tedavi uygulamaları, klinik karar verme sürecinin uygulanması, vaka çalışmaları
Dersin Amacı
İnme sonrası gözlenen klinik özellikler ve hareket ve fonksiyon bozukluğunun nedenlerini açıklamak, inme rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik yaklaşımlarla ilgili temel özelliklerin kavranmasını sağlamak ve uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, inme sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında problem çözme becerisini geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. 3
P2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. 3
P3 Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. P.1.1 1,7
Ö2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. P.1.3 1
Ö3 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. P.1.4 7
Ö4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. P.2.1 1
Ö5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. P.2.2 1
Ö6 Rehabilitasyondaki bir sürecin, olayın, vakanın, uygun tedavi yöntemini kullanmaya karar verebilme. P.3.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Serebrovasküler olaylar (tanım, nöroanatomi, risk faktörleri)
2 İnme sonrası klinik özellikler, tıbbi tedavi, genel rehabilitasyon prensipleri, nörofizyolojik yaklaşımların kuramsal boyutu ve diğer tedavi yöntemleriyle ilişkisi,
3 Brunnstrom yöntemi ile değerlendirme prensipleri
4 Brunnstrom yöntemi ile tedavi prensipleri
5 NGT- Normal ve inme sonrası hareket, tonus ve postural kontrol İnme tedavisinde Nörogelişimsel tedavi yaklaşımı (NGT) Bobath, temel özellikler ve prensipler
6 NGT-Bobath klinik problem çözme yaklaşımı ve değerlendirme yöntemleri, vaka çalışması
7 Ara Sınav
8 NGT- Bobath yaklaşımı ile pozisyonlama, gövde ve üst ekstremite tedavisi ve mobilizasyon yöntemleri
9 NGT- Bobath yaklaşımı ile pozisyonlama, gövde ve üst ekstremite tedavisi ve mobilizasyon yöntemleri
10 NGT- Bobath yaklaşımı ile alt ekstremite tedavisi
11 NGT- Bobath yaklaşımı ile denge ve yürüme eğitimi, vaka çalışması
12 Margaret Johnstone yöntemi ile değerlendirme prensipleri
13 Margaret Johnstone yöntemi ile tedavi prensipleri
14 İnme tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik yöntemlerin karşılaştırılması ve kullanılabilecek diğer fizyoterapi yöntemleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar, ISBN: 978-605-9160-76-6, 2018, ANKARA
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz. ISBN: 978-605-6305-83-2, 2016, ANKARA
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama 1 35 (%)
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 35 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 13 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 7 7
Laboratuvar 4 4 16
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 8 8
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3
Ö1 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. 3 - -
Ö2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. 2 - -
Ö3 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. 3 - -
Ö4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. - 3 -
Ö5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. - 3 -
Ö6 Rehabilitasyondaki bir sürecin, olayın, vakanın, uygun tedavi yöntemini kullanmaya karar verebilme. - - 3