Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02360101 | Nörolojik Rehabilitasyon II | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Kamil YILMAZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Kamil YILMAZ | B BLOK-229 | [email protected] | 7665 | Çarşamba 14:55 |
Dersin İçeriği
Fasilitasyon ve inhibisyonun fizyolojik mekanizmaları, Kas fibril tipleri ve egzersiz yönünden önemi, Propripseptif egzersizlerin temel özellikleri, Vestibüler egzersizlerin temel özellikleri, Denge egzersizlerinin temel özellikleri, Hastalığın klinik evresine göre bu egzersizlerin uygulama yöntemleri
Dersin Amacı
Nörolojik problemi olan hastaların rehabilitasyonunda spesifik ölçme ve değerlendirme yöntemleriylebirlikte özellikle propriosepsiyon, vestibüler sistem, denge eğitiminde kullanılan özel egzersizler ve fasilitasyon-inhibisyon amaçlı egzersizlerin kavranmasını sağlamak, bu konudaki klinik karar verme-problem çözme becerisini geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 3 |
P2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 2 |
P3 | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. | P.1.3 | 1 |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | P.1.6 | 1 |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. | P.2.2 | 1 |
Ö5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. | P.2.4 | 1 |
Ö6 | Rehabilitasyondaki bir sürecin, olayın, vakanın, uygun tedavi yöntemini kullanmaya karar verebilme. | P.3.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Multiple Sklerozun tanımı, patogenezi, başlangıç belirtileri, teşhis yöntemleri, tipleri, semptomları, değerlendirme ve tedavide kullanılan yöntemler. |
2 | Myastenia Gravisin tanımı, epidemiyolojisi, patofizyolojisi, etyolojisi, klinik semptomları, tanı yöntemleri, değerlendirme ve tedavisi. |
3 | Amyotrofik Lateral Sklerozun tanımı, etyolojisi ve patogenezi, tanı kriterleri, klinik bulgu ve belirtileri, değerlendirme ve tedavi yöntemleri. |
4 | Nörolojik hastalıkların değerlendirme ve tedavisi ile ilgili grup halinde vaka çalışması. |
5 | Nöromüsküler hastalıkların genel özellikleri, sınıflandırılması, duchenne musküler distrofi başta olmak üzere çeşitli musküler distrofi tipleri, progresif musküler distrofilerde değerlendirme ve tedavi yöntemleri. |
6 | Alzheimer hastalığının tanımı, epidemiyolojisi ve risk faktörleri, patogenezi, klinik bulguları, tanı ve tedavi yöntemleri. |
7 | Nörolojik hastalıkların değerlendirme ve tedavisi ile ilgili grup halinde vaka çalışması. |
8 | Ara Sınav |
9 | Beyin tümörleri, risk faktörleri, beyin tümörlerinin sınıflandırılması, tümörün lokalizasyonuna bağlı görülen semptomlar, tanısı, değerlendirme ve tedavisi. |
10 | Kafa travmalarının etkilediği anatomik yapılar, komplikasyonları, fizyopatolojisi, travma sonrası görülen semptomlar, değerlendirme ve tedavisi. |
11 | Lumbal Patolojiler, bel ağrısında risk faktörleri, bel ağrısının görülme nedenleri, disk hernisinin klinik belirtileri, spinal stenoz tipleri, spondilolistezis ve radikülopati. |
12 | Lumbal Patolojilerde genel değerlendirme, nörolojik değerlendirme ve tedavide kullanılan yöntemler. |
13 | Nörolojik hastalıkların değerlendirme ve tedavisi ile ilgili grup halinde vaka çalışması. |
14 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Nörolojik Rehabilitasyon, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi |
Nörolojik Hastalıkların Rehabilitasyonu, Turgut Göksoy, İstanbul Tıp Kitabevleri. | |
Umphred DA. Neurological Rehabilitation. Mosby Company, London, 2001. | |
Greenword R, Ward CD, Barnes MP.Handbook of Neurological Rehabilitation, 2003. | |
Edwards S. Neurological Physiotherapy. Churchill Livingstone, New York, 1996. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | 3 | - | - |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. | 2 | - | - |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | 3 | - | - |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. | - | 3 | - |
Ö5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. | - | 4 | - |
Ö6 | Rehabilitasyondaki bir sürecin, olayın, vakanın, uygun tedavi yöntemini kullanmaya karar verebilme. | - | - | 4 |