Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02351102 | Sporcu Beslenmesi | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Spor ve Egzersizde Beslenmenin Tanımı, Egzersiz ve sporda enerji metabolizması, Sporcu diyetlerinde enerji kaynakları, Sporcu diyetleri, Temel Beslenme İlkeleri
Dersin Amacı
Sporcuların antrenman veya müsabaka öncesi, sırası ve sonrasında temel beslenme ilkelerini çözümlemek, performansı artırmaya yönelik beslenme uygulamalarını, beden algısı ve yeme bozukluklarını değerlendirmektir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Eğitim programlarında en az iki adet Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı dışından ders almıştır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Disiplinler arası konuları birleştirebilme. | P.4.2 | 1 |
Ö2 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.5.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Spor ve Egzersizde Beslenmenin Tanımı, Spor Diyetisyeni Kimdir? |
2 | Egzersiz ve sporda enerji metabolizması |
3 | Sporcu diyetlerinde enerji kaynakları |
4 | Sporcu diyetlerinde diğer beslenme kaynakları |
5 | Performans beslenmesi |
6 | Sporcuların beslenme durumunun değerlendirilmesi |
7 | Ara Sınav |
8 | Sporda Aşırı Antrenman ve Beslenmenin önemi |
9 | Yarışma veya maç dönemlerinde beslenme |
10 | Yarışma veya maç sonrası toparlanma döneminde beslenme |
11 | Sporda bağışıklık sistemi ve beslenme |
12 | Farklı çevre ve yaşam koşullarının sporcularda performansa etkileri ve beslenme stratejileri |
13 | Sporcularda yeme bozuklukları ve beden algısı |
14 | Sporcularda Diyet Destekleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Lowery LM, Anderson DE, Scanlon KF, Stack A, Escalante G, Campbell SC, Kerksick CM, Nelson MT, Ziegenfuss TN, VanDusseldorp TA, Kalman DS, Campbell BI, Kreider RB, Antonio J. International society of sports nutrition position stand: coffee and sports performance. J Int Soc Sports Nutr. 2023 Dec;20(1):2237952. doi: 10.1080/15502783.2023.2237952. |
Göksu Şeker E. Sporcu Beslenmesi. Hatipoğlu Yayınevi,2020. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü: | 153 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,10 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 |
---|---|---|---|
Ö1 | Disiplinler arası konuları birleştirebilme. | 2 | 4 |
Ö2 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | 2 | 4 |