Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02351101 | Geriatrik Rehabilitasyon | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler, Fonksiyonel değerlendirme yöntemleri, Klinik karar verme sürecinin uygulanması, Proje ve vaka çalışmaları
Dersin Amacı
Yaşın ilerlemesi ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikleri açıklamak, sağlıklı ve özürlü yaşlılar için gerekli değerlendirme ve egzersiz programları konusundaki uygulamaların kavranmasını sağlamak, sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi konusunda bilinçlendirmektir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 3 |
P2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki hastalıklar hakkında yeni fikirler üretebilme. | P.1.2 | 1 |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | P.1.6 | 1 |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. | P.2.4 | 1 |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | P.2.6 | 1,5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Gerontoloji, Geriatri Ve Yaşlanma ile ilgili tanımlar |
2 | Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler |
3 | Kas-iskelet sisteminde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler |
4 | Sinir sisteminde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler |
5 | Kardiyopulmoner sistemde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler |
6 | Yaşlanma ile ortaya çıkan duyu-algı-motor değişiklikler |
7 | Ara Sınav |
8 | Fonksiyonel değerlendirme yöntemleri ve düşmeler |
9 | Geriatride multidisipliner ekip çalışmasının önemi |
10 | Yaşlılara uygun egzersiz programları |
11 | Yaşlılara uygun egzersiz programları |
12 | Sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi |
13 | Yaşlılıkta fizyoterapiye yönelik çalışma alanları |
14 | Genel Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Rossman, Isadore. ""Clinical geriatrics"", Philadelphia, 1986 |
Squires, Amanda J. ""Rehabilitation of the older patient: A handbook for the multidisciplinary team.""NewYork, 1988 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki hastalıklar hakkında yeni fikirler üretebilme. | 3 | - |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | 3 | - |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. | - | 3 |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | - | 3 |