Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02341104 | Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sağlık kavramı, sağlıklı yaşam üzerine kişisel ve çevresel etkenler, sağlık ve egzersiz ilişkisi, sedanter yaşam tarzının vücutta neden olabileceği sorunlar, egzersizin sağlığa etkileri, egzersiz, fiziksel aktivite ve spor kavramlarının anlaşılması, sağlıkla ilişkili fiziksel uygunluk parametreleri, egzersizin sınıflandırılması, egzersiz programı planlama, sağlıkla ilişkili fiziksel uygunluk parametreleri için egzersiz reçetesi oluşturma, çocuklarda ve yaşlılarda egzersiz, farklı hastalıklarda egzersiz planlama, egzersizin vücut sistemlerine ve organlarına olan etkileri.
Dersin Amacı
Egzersiz, fiziksel aktive, spor ve fiziksel uygunluk kavramlarının sağlık üzerine etkilerinin anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sağlığın tanımı, sağlıklı yaşam üzerine kişisel ve çevresel etkenler, sedanter yaşam tarzının vücutta neden olabileceği sorunlar |
2 | Egzersizin sağlığa etkileri |
3 | Egzersiz, fiziksel aktivite ve spor kavramlarının anlaşılması |
4 | Fiziksel uygunluk parametreleri |
5 | Egzersizin sınıflandırılması |
6 | Egzersiz programı planlama, egzersiz reçetesinin temel elemanları, kardiorespiratuar uygunluk için egzersiz reçetesi |
7 | Ara sınav |
8 | Kilo kontrolü ve esneklik için egzersiz reçetesi |
9 | Kardiorespiratuar uygunluk için egzersiz reçetesi, kassal uygunluk için egzersiz reçetesi |
10 | Çocuklar için egzersiz |
11 | Yaşlılar için fiziksel aktivite ve egzersiz |
12 | Farklı hastalıklarda egzersiz |
13 | Farklı hastalıklarda egzersiz |
14 | Egzersizin vücut sistemleri ve organlar üzerine etkileri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Genel Fizyoterapi, Cilt 1, 2016, Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |