Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02340104 | Klinik Bilimler II | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Terminoloji, temel kavramlar, Kırık tanımı, oluşumu, bulguları, tipleri, sınıflaması,iyileşmesi ve tedavi yöntemleri, komplikasyonları,Yumuşak doku travmaları, oluşumu, bulguları, tipleri, Omuz, Dirsek, El bileği-el, Servikal, Torakal ve lomber, Diz, Ayak bileği-ayak bölgesi patolojileri
Dersin Amacı
Öğrenciye sık karşılan ortopedik patolojiler ve travmalar hakkında bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 4 |
P2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | P.1.5 | 1 |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | P.1.6 | 1 |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | P.2.1 | 1 |
Ö5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | P.2.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Terminoloji, temel kavramlar, tanımlar |
2 | Kırık tanımı, oluşumu, bulguları, tipleri, sınıflaması, Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleri, kırık komplikasyonları |
3 | Yumuşak doku travmaları, oluşumu, bulguları, tipleri,Yumuşak doku travmaları, oluşumu, bulguları, tipleri |
4 | Dirsek bölgesi patolojileri, El bileği-el bölgesi patolojileri, Omuz bölgesi patolojileri |
5 | Servikal, Torakal ve lomber bölge patolojileri, Kalça bölgesi patolojileri |
6 | Diz bölgesi patolojileri, Ayak bileği-ayak bölgesi patolojileri |
7 | Ara sınav |
8 | Kan hastalıkları, Çocuklarda kas- iskelet sistemi hastalıkları: Ayırıcı tanı. |
9 | Kollajen doku hastalıkları, Serebral Palsi |
10 | Kistik fibrozis,bronjektazi,kalp yetmezliğii perikardit |
11 | Kas Hastalıkları, Alerji Nedir Hipersensitivite Reaksiyonlar |
12 | Endokrin hastalıklar, Pediatrik Nörolojik muayene |
13 | Periferik Nöropatiler |
14 | Genel Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Nelson- Pediatrinin Temelleri - Çeviri Ed: Murat Yurdakök Güneş Kitapevi 2017 |
Orthopaedic medicine: a practical approach. Kesson, Monica. | |
Orthopedic Traumatology - A Resident`s Guide. Ip, David. | |
Ortopedi, Çakmak M. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | 3 | - |
Ö2 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | 3 | - |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | 3 | - |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | - | 2 |
Ö5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | - | 2 |