Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02340103 | Tedavi Hareketleri | 2 | Bahar | 4 | 2+0+3 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Kamil YILMAZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Kamil YILMAZ | B BLOK-229 | [email protected] | 7665 | Çarşamba 14:55 |
Dersin İçeriği
Hastayı değerlendirme ve program geliştirmek için yaklaşımlar, egzersiz tedavisinin amaçları, etkileri ve prensipleri, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanması, normal eklem hareketindeki problemleri belirleyerek, problemlere yönelik egzersiz programının planlanması ve uygulanması, farklı postural problemlerde egzersiz programlarının planlaması ve uygulamaların öğrenilmesi.
Dersin Amacı
Dersin amacı; farklı yaş gruplarında, hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen postüral bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturma becerisini geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 3 |
P2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | P.1.1 | 1,7 |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. | P.1.4 | 7 |
Ö3 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | P.1.5 | 1 |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. | P.2.4 | 1,7 |
Ö5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun müdahale yaklaşımalrı uygulayabilme. | P.2.5 | 1,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tedavi hareketlerine giriş, ihtiyaçların değerlendirilmesi, plan geliştirme, planı uygulama ve egzrsiz tedavisinin amaçları. |
2 | Egzersizin sınıflandırılması, hareket tipleri, kas kontraksiyon tipleri, egzersiz programının planlanması ve ilerletilmesi ile egzersizin yararları. |
3 | Normal eklem hareketinin tanımlanması, pasif, aktif yardımlı ve aktif normal eklem hareketinin etkileri ve uygulamalı olarak yaptırılması. |
4 | Kas kuvvetine etki eden faktörler, kas kuvvetinin tipleri, kuvvet eğitiminin temel prensipleri, kas kontraksiyon tipleri, kuvvetlendirme eğitim programını planlama, dirençli egzersiz yöntemleri ve uygulamalı eğitimi. |
5 | Germe kavramının tanımlanması, germe şekilleri, germenin amaçları, endikasyon-kontraendikasyonları, çeşitli germe yöntemlerinin uygulamalı olarak yaptırılması. |
6 | Gevşeme kavramı, amaçları, stres ve gevşeme ile ilgili vücut sistemleri, gevşemenin bulguları, gevşeme eğitiminin uygulamalı olarak yaptırılması. |
7 | Ara sınav |
8 | Postural problemler, kötü postür, lordotik postür, gevşek postür, düz bel ve kifotik postür kavramları nedenleri ve çözümünde kullanılacak egzersizlerin uygulamalı eğitimi. |
9 | Skolyoz kavramı, skolyozun sınıflandırlması, skolyozun değerlendirilmesi, fonksiyonel ve yapısal skolyoz egezersizlerinin uygulamalı olarak öğretilmesi. |
10 | Postür ile ilişkili alt ekstremite problemleri, gerilecek ve kuvvetlendirilecek kaslar ve bunlarla ilgili uygulamaların öğretilmesi. |
11 | Spinal Stabilizasyon kavramı, spinal stabilizasyonda kasların, sinirlerin ve pasif yapıların görevi, spinal stabilizasyon eğitiminin aşamaları, egzersizlerin uygulamalı olarak öğretilmesi. |
12 | Grup egzersizleri, avantajları ve dezavantajları, egzersiz programının planlaması, ilerletilmesi ve öğretim yöntemi. |
13 | Traksiyonun tanımı, spinal traksiyonun etkiileri, uygulama şekilleri, endikasynları-kontraendikasyonları, servikal ve lumbal traksiyon yöntemleri. |
14 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Otman AS, Köse N. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Meteksan, Ankara, 2006 |
Terapatik Egzersiz Temeller ve Teknikler |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | 1 | 56 (%) |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 14 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 8 | 8 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | 3 | - |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. | 4 | - |
Ö3 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | 3 | - |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. | - | 4 |
Ö5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun müdahale yaklaşımalrı uygulayabilme. | - | 4 |