İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02330103 Fizyoterapide Ölçme ve Değerlendirme 2 Güz 3 2+0+2 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Necmiye ÜN YILDIRIM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Necmiye ÜN YILDIRIM B BLOK-230 [email protected] 0000
Dersin İçeriği
Hasta hikayesi ve genel fizyoterapi değerlendirmeleri, hareketin temel prensipleri, postür analizi (anterior, lateral, posterior), kısalık ve esneklik testleri, antropometrik ölçümler (çevre, uzunluk, çap ve yağ ölçümleri), normal eklem hareketi ve kas kuvveti değerlendirmeleri
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilerin, hasta hikayesi alma, genel fizyoterapi değerlendirmeleri, hareketin temel prensipleri, postür analizi (lateral, anterior,posterior), kısalık testleri, esneklik testleri, antropometrik ölçümler, normal eklem hareketi ve kas kuvveti değerlendirmeleri konusunda, pratik-teorik bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. 3
P2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. P.1.1 1,7
Ö2 Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. P.1.5 1,7
Ö3 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. P.1.6 7
Ö4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. P.2.2 1,7
Ö5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. P.2.6 1,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş, dersin amaç ve işleyişinin açıklanması hasta hikayesi, hareketin temel prensipleri
2 Postür analizi (anterior ve lateral postür analizi) nasıl yapılır, anterior ve lateral postür analizinde nelere bakılır, ne tür deformitelerle karşılaşılır.
3 Posterior postür analizinde nelere bakılır, hangi deformitelerle karşılaşılır. Skolyoz değerlendirilmesinde nelere bakılır.
4 Kısalık nedir, farklı kas gruplarında nasıl değerlendirilir? Eseneklik nedir? Nasıl değerlendirilir?
5 Antropometri nedir? Farklı vücut kısımlarının çevre ve uzunluk ölçüm değerlendirmeleri nasıl yapılır?
6 Farklı vücut kısmlarının çap ve yağ dokusu ölçümleri nasıl yapılır?
7 Ara Sınav
8 Normal eklem hareketi değerlendirmesi nasıl yapılır? Farklı vücut kısımlarının gonyometrik ölçümlerinin uygulamalı olarak yapılması.
9 Normal eklem hareketi değerlendirmesi nasıl yapılır? Farklı vücut kısımlarının gonyometrik ölçümlerinin uygulamalı olarak yapılması.
10 Kas kuvvetine etki eden faktörler ve ölçüm yöntemleri nelerdir? Vücut kaslarının kuvvet değerlendirmeleri.
11 Kas kuvveti değerlendirmesi
12 Kas kuvveti değerlendirmesi
13 Kas kuvveti değerlendirmesi
14 Genel Tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Otman AS, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. 4. baskı Yücel Ofset Matbaacılık. Ankara, 2008.
Kas İskelet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama 1 55 (%)
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 4 4
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2
Ö1 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. 3 -
Ö2 Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. 4 -
Ö3 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. 4 -
Ö4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. - 4
Ö5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. - 4