Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02330101 | Elektroterapi I | 2 | Güz | 3 | 2+0+2 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN | B-228 | [email protected] | 7659 | Perşembe 10.00 |
Dersin İçeriği
Elektrofiziksel mekanizmalar, kas ve sinirin fizyolojik yanıtları, sağlıklı ve denerve kasın uyarılma özellikleri tartışılacak, alçak frekanslı ve orta frekanslı akımların temel özellikleri ve uygulama ilkeleri ele alınacaktır.
Dersin Amacı
Elektroterapinin elektrofiziksel prensiplerini, fizyoterapide yaygın olarak kullanılan elektroterapi modalitelerine karşı dokuların cevaplarını incelemek, ve alçak ve orta frekanslı akımların etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 5 |
| P2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 4 |
| P3 | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | 4 |
| P6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | P.1.1 | 1,7 |
| Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki hastalıklar hakkında yeni fikirler üretebilme. | P.1.2 | 7 |
| Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. | P.1.3 | 1 |
| Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. | P.1.4 | 1,7 |
| Ö5 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | P.1.5 | 1,7 |
| Ö6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | P.1.6 | 7 |
| Ö7 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | P.2.1 | 7 |
| Ö8 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. | P.2.3 | 1,7 |
| Ö9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. | P.2.4 | 1,7 |
| Ö10 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun müdahale yaklaşımalrı uygulayabilme. | P.2.5 | 1,7 |
| Ö11 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | P.2.6 | 7 |
| Ö12 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. | P.3.1 | 7 |
| Ö13 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını ifade edebilme. | P.3.2 | 1,7 |
| Ö14 | Rehabilitasyondaki bir sürecin, olayın, vakanın, uygun tedavi yöntemini kullanmaya karar verebilme. | P.3.5 | 1,7 |
| Ö15 | Rehabilitasyondaki bir sürece, olaya ve vakaya uygun cihaz ve ekipman tasarlayabilme | P.3.6 | 1,7 |
| Ö16 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları ifade edebilme. | P.6.1 | 1 |
| Ö17 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel araçları kullanabilme. | P.6.3 | 7 |
| Ö18 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel tedavi yöntemlerini ayırt edebilme. | P.6.5 | 7 |
| Ö19 | Bilişim teknolojilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları içerisinde kullanabilme. | P.6.8 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Elektroterapi Tarihçesi |
| 2 | Elektroterapi Terminoloji |
| 3 | Düz akımların özellikleri, İyontoforez tekniği |
| 4 | Elektrik Stimulasyonu |
| 5 | Düz Galvani akım ve modifiye şekilleri |
| 6 | Düz Galvani akımın modifiye şekilleri, , |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Alçak Frekanslı Akımlar |
| 9 | Elektrodiagnostik Değerlendirme |
| 10 | Ağrı fizyolojisi, TENS etki mekanizmaları ve uygulamaları |
| 11 | Diadinamik akım özellikleri ve uygulamaları |
| 12 | Enterferansiyel akım özellikleri |
| 13 | Mikroakım, Russian ve Ultra reiz akım özellikleri |
| 14 | Genel uygulama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kanıta Dayalı Elektroterapi, Pelikan Yayınları, 2008 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 1 | 40 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 10 | 10 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 122 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P6 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki hastalıklar hakkında yeni fikirler üretebilme. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. | 4 | - | - | - |
| Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. | 5 | - | - | - |
| Ö5 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | 5 | - | - | - |
| Ö6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | 5 | - | - | - |
| Ö7 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | - | 5 | - | - |
| Ö8 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. | - | 5 | - | - |
| Ö9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. | - | 5 | - | - |
| Ö10 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun müdahale yaklaşımalrı uygulayabilme. | - | 5 | - | - |
| Ö11 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | - | 3 | - | - |
| Ö12 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. | - | - | 4 | - |
| Ö13 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını ifade edebilme. | - | - | 5 | - |
| Ö14 | Rehabilitasyondaki bir sürecin, olayın, vakanın, uygun tedavi yöntemini kullanmaya karar verebilme. | - | - | 5 | - |
| Ö15 | Rehabilitasyondaki bir sürece, olaya ve vakaya uygun cihaz ve ekipman tasarlayabilme | - | - | 1 | - |
| Ö16 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları ifade edebilme. | - | - | - | 3 |
| Ö17 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel araçları kullanabilme. | - | - | - | 4 |
| Ö18 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel tedavi yöntemlerini ayırt edebilme. | - | - | - | 3 |
| Ö19 | Bilişim teknolojilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları içerisinde kullanabilme. | - | - | - | 3 |
