Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02320103 | Fizyoterapide Isı Işık ve Hidroterapi | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Osman KARACA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Osman KARACA | B-229 | [email protected] | 7845 | Cuma 10:30-11:30 |
Dersin İçeriği
Isı tedavisi, ısının fiziksel etkileri, Işık tedavisi, İnflamasyon, Ağrı Işık tedavisi, Laser, İnfraruj, Ultraviyole, Helyoterapi, Soğuk uygulama.Hidroterapide kullanılan testler, Hidroterapinin tarihçesi, Hidroterapinin fizyolojik etkileri, Kısmi daldırma banyolar, Kelebek banyo, terapatik duşlar, Nemli sıcaklık uygulamaları
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, öğrencilere ısı ışık modalitelerine ait fiziksel prensipler, fizyolojik etkiler, uygulama yöntemleri, endikasyon ve kontra endikasyonlar, tehlikeler konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir. Dersin temel amacı, öğrencilere hidroterapi yöntemlerine ait fiziksel prensipler, fizyolojik etkiler, uygulama yöntemleri, endikasyon ve kontra endikasyonlar, tehlikeler konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 2 |
P2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. | P.1.4 | 1 |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | P.2.1 | 1 |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. | P.2.3 | 1 |
Ö5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | P.2.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kurs Tanıtımı, Hücre/Doku Yapısı ve Özellikleri |
2 | Enflamasyon, tanımı, bulgıları ve aşamaları |
3 | Ağrı, tanımı, sınıflandırma ve değerlendirme yöntemleri- İyileşme tanımı ve iyileşme süreci |
4 | Isı ve Işığın fiziksel ve fizyolojik özellikleri ve Fizyoterapideki kullanım amaçları |
5 | Isı ajanları (kızılötesi ve sıcak paket), tanımı, özellikleri, endikasyonları ve kontraendikasyonları |
6 | Isı ajanları (parafin ve lazer), tanımı, özellikleri, endikasyonları ve kontrendikasyonları |
7 | Ara sınav |
8 | Hidroterapiye Giriş, Temel Prensipler ve Uygulama Yöntemleri |
9 | Fluidotherapy and Whirlpool, özellikleri, endikasyonları ve kontrendikasyonları |
10 | Duşlar ve Kelebek Banyosu, özellikleri, endikasyonları ve kontrendikasyonları |
11 | Su İçi Egzersizler (Akuaterapi), yararları, çeşitleri, endikasyonları ve kontrendikasyonları |
12 | Kalp ve romatizmal hastalıklarda hidroterapi, yararları ve kontrendikasyonları |
13 | Nörolojik Hastalıklar ve Lenfödemde Hidroterapi, yararları ve kontrendikasyonları |
14 | Balneoterapi ve Talasoterapi, yararları ve kontrendikasyonları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Isı, Işık ve Hidroterapi, ISBN: 978-605-9160-37-7, 2016, ANKARA |
Temel Fizyoterapi Rehabilitasyon, ISBN: 978-605-7874-31-3, 2019, ANKARA |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 4 | 3 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 11 | 11 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. | 2 | - |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. | 2 | - |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | - | 3 |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. | - | 3 |
Ö5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | - | 3 |