İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02320103 Fizyoterapide Isı Işık ve Hidroterapi 1 Bahar 2 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Osman KARACA
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Osman KARACA B-229 [email protected] 7845 Cuma
10:30-11:30
Dersin İçeriği
Isı tedavisi, ısının fiziksel etkileri, Işık tedavisi, İnflamasyon, Ağrı Işık tedavisi, Laser, İnfraruj, Ultraviyole, Helyoterapi, Soğuk uygulama.Hidroterapide kullanılan testler, Hidroterapinin tarihçesi, Hidroterapinin fizyolojik etkileri, Kısmi daldırma banyolar, Kelebek banyo, terapatik duşlar, Nemli sıcaklık uygulamaları
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, öğrencilere ısı ışık modalitelerine ait fiziksel prensipler, fizyolojik etkiler, uygulama yöntemleri, endikasyon ve kontra endikasyonlar, tehlikeler konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir. Dersin temel amacı, öğrencilere hidroterapi yöntemlerine ait fiziksel prensipler, fizyolojik etkiler, uygulama yöntemleri, endikasyon ve kontra endikasyonlar, tehlikeler konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. 2
P2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. P.1.1 1
Ö2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. P.1.4 1
Ö3 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. P.2.1 1
Ö4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. P.2.3 1
Ö5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. P.2.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kurs Tanıtımı, Hücre/Doku Yapısı ve Özellikleri
2 Enflamasyon, tanımı, bulgıları ve aşamaları
3 Ağrı, tanımı, sınıflandırma ve değerlendirme yöntemleri- İyileşme tanımı ve iyileşme süreci
4 Isı ve Işığın fiziksel ve fizyolojik özellikleri ve Fizyoterapideki kullanım amaçları
5 Isı ajanları (kızılötesi ve sıcak paket), tanımı, özellikleri, endikasyonları ve kontraendikasyonları
6 Isı ajanları (parafin ve lazer), tanımı, özellikleri, endikasyonları ve kontrendikasyonları
7 Ara sınav
8 Hidroterapiye Giriş, Temel Prensipler ve Uygulama Yöntemleri
9 Fluidotherapy and Whirlpool, özellikleri, endikasyonları ve kontrendikasyonları
10 Duşlar ve Kelebek Banyosu, özellikleri, endikasyonları ve kontrendikasyonları
11 Su İçi Egzersizler (Akuaterapi), yararları, çeşitleri, endikasyonları ve kontrendikasyonları
12 Kalp ve romatizmal hastalıklarda hidroterapi, yararları ve kontrendikasyonları
13 Nörolojik Hastalıklar ve Lenfödemde Hidroterapi, yararları ve kontrendikasyonları
14 Balneoterapi ve Talasoterapi, yararları ve kontrendikasyonları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Isı, Işık ve Hidroterapi, ISBN: 978-605-9160-37-7, 2016, ANKARA
Temel Fizyoterapi Rehabilitasyon, ISBN: 978-605-7874-31-3, 2019, ANKARA
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 3 36
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 5 3 15
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 4 3 12
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 11 11
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2
Ö1 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme. 2 -
Ö2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. 2 -
Ö3 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. - 3
Ö4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. - 3
Ö5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. - 3