Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900013 | Yabancı Dil II (İngilizce) II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders "şimdiki zaman kipiyle giysiler, gündelik aktivitler, there is/there are kalıbıyla evimizdeki eşyalar, yer zarflarıyla yer/yön tarifi, haritada yer bulma, sayılabilen ve sayılamayan isimler, to be fiilin geçmiş haliyle soru ve cevap yapısı, düzenli ve düzensiz fiillerde geçmiş zaman kullanımı" konularını ele almaktadır.
Dersin Amacı
Ders, öğrencilerin hedef yabancı dilde temel (A1) düzeyde kendileri ve çevreleri hakkında bilgi alışverişi yaparak iletişim kurmalarını, ve kendilerini günlük dilde sık kullanılan temel deyimler ve cümlelerle ifade etmelerini amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Yabancı dilde yazma, okuma, okunanı anlama, değerlendirme ve eleştirme gibi analitik okuma becerileri geliştirir. | P.11.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Süregelen gelecek zaman (Future Continuous Tense) |
| 2 | Gelecek öncesi zaman (Future Perfect Tense) |
| 3 | Yakın geçmiş zaman (Present Perfect Tense) |
| 4 | Sıfatlar ve zarflar (Adjectives and Adverbs) (I) |
| 5 | Sıfatlar ve Zarflar (II) |
| 6 | Edilgen yapı (Active and Passive) |
| 7 | -Miş'li geçmiş zaman (Past Perfect Tense) |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | İsim cümlecikleri (Noun Clauses) |
| 10 | Zarf cümlecikleri (Adverb Clauses) |
| 11 | Şart cümleleri (Conditional Sentences) |
| 12 | Emir cümleleri (Imperatives) |
| 13 | Dolaylı anlatım (Reported Speech) |
| 14 | İsim fiiller ve mastarlar (Gerunds and Infinitives) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Pawlak, M. (2020). Grammar learning strategies as a key to mastering second language grammar: A research agenda. Language Teaching, 53(3), 358-370. |
| Murphy, R., & Pallini, L. (1997). Essential grammar in use (Vol. 2, No. 001). Cambridge University Press. | |
| Wiltschko, M. (2021). The grammar of interactional language. Cambridge University Press. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 58 | ||
| Toplam Yük / 30 | 1,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 |
|---|---|---|
| Ö1 | Yabancı dilde yazma, okuma, okunanı anlama, değerlendirme ve eleştirme gibi analitik okuma becerileri geliştirir. | 5 |
