İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Öğrenme & Öğretme Yöntemleri

Eğitim planı, EUÇEP ile uyumlu uygulamalı ders sayısı, laboratuvar uygulamaları, klinik uygulama yapılan alanların çeşitliliği, sosyal etkinlikler ile meslek kariyerine, seminer, sunum hazırlama, bitirme tezi hazırlama süreciyle aynı disiplinde eğitimini sürdürmeye hazırlamaktadır. Eğitim programı, öğrencilerin kazanması gereken bilgi ve beceriler ile uyumlu olarak her yıl haziran ayında gözden geçirilmektedir. Program çıktılarının her biri için, o çıktıyı tüm öğrencilere edindirmek amacı ile işbirlikçi öğrenme metodu kullanılmaktadır. İşbirlikli öğrenme, öğrencilerin küçük gruplar oluşturarak ortak bir amaç doğrultusunda birbirlerinin öğrenmesine yardım ederek birlikte çalışma yoluyla bir konuyu öğrenme yaklaşımıdır. Bu metot ile öğrencilerin akademik, sosyal, psikomotor bir konuda birbirlerinin öğrenmelerine yardımcı oldukları; iletişim, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirdikleri belirtilmektedir. İşbirlikçi öğrenmenin, öğrenme-öğretme sürecine aktif olarak, rekabetçi ve bireysel olmayan bir öğrenme yaklaşım sağladığı ifade edilmektedir. Bu doğrultuda birinci sınıf bahar döneminden itibaren klinik uygulama rotasyonlarında bir önceki dönemin ana dersi ortalaması esas alınarak iş birlikçi öğrenme metoduna göre klinik uygulama rotasyonları hazırlanmaktadır. Ayrıca eş zamanlı olarak grup çalışmaları gerektiren konularda da ödev, sunum ve seminerleri birlikte tamamlamaktadır. Bunun yanı sıra aynı seçmeli havuzda yer alan derslerin ayrı program çıktısını destekleyecek şekilde müfredatın oluşturulması da o çıktıyı tüm öğrencilere edindirmeyi sağlamaktadır. Ayrıca dersin sorumlusu tarafından çeşitli ve özgün öğretim yöntem ve teknikleri kullanılabilmektedir. Bu yöntemler OBS üzerinden ders bilgi paketlerinde haftalık ders planında her hafta için ayrı ayrı eşleştirilmek üzere tanımlanmaktadır. Öğretim elemanları dersin içeriğine göre sistemde tanımlı olmayan farklı öğretim yöntemleri de kullanabilmektedir.