Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99501013 | Alternatif Tedaviler | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hediye KARAKOÇ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, alternatif tıp uygulamalarını öğretmek, bakım uygulamalarını alternatif tıp uygulamaları ile entegre ederek geliştirme konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere alternatif tedaviler ile ilgili temel kavramlar ve uygulamalar hakkında teorik bilgileri açıklama amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P9 | İlgi ve yetkinliklerine uygun şekilde kendisini geliştirir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Ebelik alanında bağımsız veya ekibin üyesi olarak uygulayabileceği integratif uygulamaları bilir. | P.9.10 | 1 |
| Ö2 | Kişisel yetkinliklerini keşfetmeyi bilir. | P.9.17 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, alternatif tedavilerin tanımı, uygulama alanları ve tarihsel gelişimi |
| 2 | Alternatif ve tamamlayıcı tedavilerin yönetmeliği, etik ve yasal boyutu |
| 3 | Müzikterapi ve Aromaterapi |
| 4 | Apiterapi |
| 5 | Ozonterapi |
| 6 | Magot terapi |
| 7 | Akupunktur |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Hipnoterapi |
| 10 | Kupa tedavisi |
| 11 | Refleksoloji |
| 12 | Sülük uygulaması |
| 13 | Karyopraktik |
| 14 | Osteopati |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Biana, C. B., Cecagno, D., Porto, A. R., Cecagno, S., Marques, V. D. A., & Soares, M. C. (2021). Non-pharmacological therapies applied in pregnancy and labor: an integrative review. Revista da Escola de Enfermagem da USP, 55, 1-11. |
| Corrigan, L., Moran, P., McGrath, N., Eustace-Cook, J., & Daly, D. (2021). Hamilelik yoga müdahalelerinin özellikleri ve etkinliği: Sistematik bir inceleme ve meta-analiz. Research Square. 1, 1-22. | |
| Öztürk H, Şaylıgil Ö. (2016). Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları Yönetmeliği'nin etik açıdan değerlendirilmesi. Turkiye Klinikleri J Med Ethicc, 24(1), 1-10. | |
| Şahin, S. (2017). Geleneksel, tamamlayıcı, alternatif tıp uygulamalarına genel bir bakış. Türk Aile Hek Dergisi, 21(4), 159-162. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 24 | 24 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 142 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P9 |
|---|---|---|
| Ö1 | Ebelik alanında bağımsız veya ekibin üyesi olarak uygulayabileceği integratif uygulamaları bilir. | 3 |
| Ö2 | Kişisel yetkinliklerini keşfetmeyi bilir. | 3 |
